Paard in m'n eentje laden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:34

Tuurlijk kan een paard dat dan nog steeds leren. Juist als je paard kan jojo'en en leert te wachten op jouw aanwijzingen en te vertrouwen op wat jij zegt, kun je daarna ze op een hele kleine aanwijzing vanuit buiten de trailer je paard al in de trailer sturen.

Jojo'en is niet dat ze voor jouw hulp uit alweer de trailer uit vliegen oid, dat is juist dat je hem er 4 stappen in zet, en daarna weer 2 pasjes terug kunt zetten, en weer 3 pasjes verder vragen en dan weer 4 pasjes terug, bijv. Dat je paard leert om te luisteren naar wat jij vraagt ipv als een dolle erin of eruit te gaan (of helemaal niet). En ook dus gewoon kunnen blijven staan op de plek als je dát vraagt.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥


Silly_Woman

Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:39

LisaFalco schreef:
Silly_Woman schreef:
Welke regio zit je TS?


Zuid Limburg


Helaas niet bij ons in de buurt, anders had ik je misschien iemand kunnen aanbevelen.

Succes ermee, ik vind de jojo-optie al een goede tip, dat is namelijk ook een manier van consequent zijn.

Mijn paard kon zelfs zijn voorbenen in de trailer hebben en zijn achterbenen op de grond. En dan gewoon niet verder gaan. (of achteruit rennen) En dat is weg gegaan door oefenen, oefenen, oefenen.

En als het eenmaal lukt, niet denken dit is prima voor de komende 20 jaar, nee met enige regelmaat oefenen. Tot het zo in zijn hersentjes geschreven staat dat hij het niet meer kán vergeten :P

We always try to do our best for our horses :)

spatter

Berichten: 14450
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:10

Jojo-en is voor gevorderden, dat is training die je gaat doen als je paard al te laden is en je wilt verfijnen.
Dit werk kan ik ook met mijn paarden maar daar begin ik niet mee zolang ze nog moeite hebben met de trailer op en aflopen.

Als je paard bang is op de trailer omdat hij alleen achter blijft, zul je dat moeten oefenen.
Dan zal hij ook moeite hebben op de poetsplaats als je even weg loopt.
Dat wordt dan opbouwen met steeds iets langer alleen blijven, zoals je dat een hond ook leert.

Ik kan gerust de schuur of het huis inlopen terwijl mijn paard vast staat.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Diddykong

Berichten: 1461
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Paard in m'n eentje laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:36

Die van mij doet t ook wel eens, als ik met zn tweeen ben trouwens nooit, maar ik moet ook altijd alleen op pad en dan weet ze dat ze met slimmigheidjes het weggaan even uit kan stellen ;). Ik had zelf veel baat bij een longeerzweep. Niet slaan oid, maar doordat die een langer touw heeft kon ik haar van achteren wat drijven terwijl ik bij dr hoofd kon blijven staan. Misschien helpt t bij jou ook.

Blackberry28

Berichten: 2966
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:56

LisaFalco schreef:
Bowo schreef:
Pesten zou ik het niet willen noemen, maar even kijken of ze misschien de grenzen kunnen verleggen om het zichzelf makkelijker te maken zie ik vaak genoeg. Liever lui dan moe zeg maar. En soms komen ze er dan achter dat ze wat sterker zijn dan de mens als ze iets niet willen en dan kan het juiste hulpmiddel van pas komen.


Dat is inderdaad zoals ik het bedoel :)


Inderdaad, die van mij gaat er als ik alleen ben niet op en gaat dan rustig op rust staan op de klep. Zodra mijn man alleen maar aan komt lopen loopt hij door. Staat hij er in is hij heel relaxed, kan hem ook rustig op zadelen in de trailer enzo, bang is hij echt niet. Gewoon super eigenwijs, maar dat is hij met alles :D .

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 19:23

Tijd voor een update! Ik heb de trailer laadhulp besteld en daarmee loopt hij heel gemakkelijk de trailer op. Ondertussen hebben we ook ringetjes aan de trailer gemaakt zodat ik hem kan vastmaken. En afgelopen zaterdag ben ik geslaagd voor mijn BE *\o/*

Vandaag een proefritje gemaakt met mijn vader; we deden net alsof ik alleen ging dus mijn vader zou niet meer helpen. Hij heeft alleen de trailer gereden (ik moet nog wachten tot ik mijn rijbewijs kan ophalen). En het ging heel relaxed en gemakkelijk! Dus binnenkort eindelijk rijden wanneer ik wil zonder elke keer aan pap of mijn vriend te moeten vragen of hij mee wil.
Bokkers bedankt voor het meedenken!

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Paard in m'n eentje laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:44

Like!

Oy with the poodles, already

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:37

Fijn dat het zo goed gaat! Welke trailerlaadhulp heb je gekocht? die soort dubbele longeerlijn?

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 15:26

vaaleriee schreef:
Fijn dat het zo goed gaat! Welke trailerlaadhulp heb je gekocht? die soort dubbele longeerlijn?


Ja ik heb die van QHP

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Paard in m'n eentje laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:32

Fijn dat hij nu zo makkelijk te laden is.

De mijne is een poos een dikke boef geweest. Thuis super alleen te laden. En waar ik les had was ze een dikke boef. Naar trailer laad hulp. Pfff wat verwacht je dan...... tuurlijk we lopen er gewoon op. Waarom hebben we hulp nodig. Nu loopt ze er ook gewoon op na les. Waarom ze zo deed is nog steeds een raadsel. We maken nu wel de grapjes tja het is hier op les ook veel te leuk om dan naar huis te gaan. En anders was nog de optie ergens anders op en af te laden omdat ze dat wel deed. _O-


FCSA

Berichten: 6376
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Paard in m'n eentje laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:34

Hier exact dezelfde situatie en ook perfect opgelost met de trailerhulp -- hij loopt er nu zonder enige twijfel op en ik kan overal in mijn eentje heen :)

CCKoremans
Berichten: 13
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:59

Lekker worteltjes of appeltjes klaarleggen als ze erin loopt dat ze direct kan knabbelen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers