Paard in m'n eentje laden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Paard in m'n eentje laden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 09:07

Beste Bokkers!

Ik heb mijn paard (en pony) aan huis staan en als ik wil rijden zal ik altijd met de trailer weg moeten. Nu is mijn paard gemakkelijk op de trailer en heeft er ook geen angst voor, maar hij is wel liever lui dan moe en wil niet altijd gemakkelijk de trailer op lopen. Stapt goed mee tot aan de klep. Meteen voor de klep staat ze boem stil en is dan ook niet meer vooruit te krijgen, ze staat dan als een schaap te kijken vastgenageld aan de grond.
Wat wij dan doen is de longeerlijn erbij pakken. Soms gaat ze wel in een keer, soms hoeft ze de longeerlijn maar te zien en gaat ze en soms moeten we de longeerlijn vastmaken en soms zelfs de lijn achter haar langs doen. Eenmaal op de trailer blijft ze mooi staan.
Wat niet helpt is haar erop jagen, dan gaat ze alleen maar in verzet in de zin van steigeren en mij omver trekken. Ook voor brokken loopt ze de trailer niet op.

Nu wil ik binnenkort mijn BE rijbewijs gaan halen zodat ik alleen met de trailer op pad kan. Het laden zal dan echter wel een probleempje gaan worden. Ik wil daarbij niet afhankelijk zijn van andere mensen want het komt vaak genoeg voor dat ik alleen in de bak ben.

Dus nu vraag ik mij af of jullie misschien een idee hebben hoe ik dit aan kan pakken? :)

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB


LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 09:38

Ga ik haar met een zweepje of met een hand op de kont tikken dan gaat ze in de staak, maar met de longeerlijn doet ze dit niet, blijft ze gewoon staan en loopt met wat druk de trailer in
Ik zou inderdaad eens kunnen proberen om de lijn alvast klaar te leggen en dan proberen of ik de lijn achter haar langs kan pakken.

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 11:09

Bedankt al voor de reacties!
Voor eten gaat ze de trailer niet in. Met hengstenketting durf ik niet want ze kan nogal in paniek raken bij teveel druk op het bit.

Ik denk dat ik eens ga oefenen of ik zelf met de longeerlijn achter haar door kan

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 11:23

Bowo schreef:
LisaFalco schreef:
Bedankt al voor de reacties!
Voor eten gaat ze de trailer niet in. Met hengstenketting durf ik niet want ze kan nogal in paniek raken bij teveel druk op het bit.

Ik denk dat ik eens ga oefenen of ik zelf met de longeerlijn achter haar door kan

Laad je dan met een bit in? Want een hengstenketting kan ook aan een halster en druk onder de kin is wel anders dan in de mond :)


Ohh dat wist ik niet, dacht dat die altijd aan bit werd vastgemaakt :+

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 11:25

Wil zeker proberen zoveel mogelijk te oefenen tot hij er gewoon zo in loopt maar ik weet niet hoe. Want ik doe dit nu al heel lang met longeerlijn maar er komt geen verbetering in (ga toch wel zo'n 3x per week met de trailer weg)

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 12:08

nikita95 schreef:
google even op "Trailer laadhulp"
daarmee lopen ze er zo in *D

en na een tijdje kan je hem in de kast laten liggen *\o/*


Nog nooit van gehoord maar die ziet er wel heel handig uit! Dat is misschien wel het proberen waard

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 12:27

Silly_Woman schreef:
Welke regio zit je TS?


Zuid Limburg

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 12:50

Aleeneh schreef:
Wat een rare hulpmiddelen mensen toch allemaal niet bedenken om hun paard de trailer op te dwingen wanneer het paard zelf aangeeft er niet oke mee te zijn... Daar blijf ik versteld van staan.

Een paard zegt geen nee tegen een trailer om jou te pesten, maar omdat het voor een paard oprecht heel spannend is om in zo'n kleine, donkere bewegende ruimte te staan. Spannend- zeg maar gerust doodeng.

Veel mensen dwingen hun paard, maar in zijn hoofd is hij er dan nog niet oke mee, en dat ga je op een of andere manier altijd terug zien in het paard.

Je kunt een paard wel leren om met zijn spanning om te gaan, en leren dat een trailer oprecht oke is om in te staan, dat hij er niet bang voor hoeft te zijn.


Daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld maar naar mijn mening kunnen paarden je echt wel 'pesten'. Bij mijn paard moet ik gewoon altijd consequent zijn anders doet ze niks en dat is niet alleen met trailerladen zo, dat is met alles. En spanning uit mijn paard echt wel op een andere manier, daar ken ik haar al lang genoeg voor.
Het is ook opmerkelijk dat het probleem zich bijna alleen maar voordoet op de heenweg..

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 13:35

Bowo schreef:
Pesten zou ik het niet willen noemen, maar even kijken of ze misschien de grenzen kunnen verleggen om het zichzelf makkelijker te maken zie ik vaak genoeg. Liever lui dan moe zeg maar. En soms komen ze er dan achter dat ze wat sterker zijn dan de mens als ze iets niet willen en dan kan het juiste hulpmiddel van pas komen.


Dat is inderdaad zoals ik het bedoel :)

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 19:23

Tijd voor een update! Ik heb de trailer laadhulp besteld en daarmee loopt hij heel gemakkelijk de trailer op. Ondertussen hebben we ook ringetjes aan de trailer gemaakt zodat ik hem kan vastmaken. En afgelopen zaterdag ben ik geslaagd voor mijn BE *\o/*

Vandaag een proefritje gemaakt met mijn vader; we deden net alsof ik alleen ging dus mijn vader zou niet meer helpen. Hij heeft alleen de trailer gereden (ik moet nog wachten tot ik mijn rijbewijs kan ophalen). En het ging heel relaxed en gemakkelijk! Dus binnenkort eindelijk rijden wanneer ik wil zonder elke keer aan pap of mijn vriend te moeten vragen of hij mee wil.
Bokkers bedankt voor het meedenken!

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 15:26

vaaleriee schreef:
Fijn dat het zo goed gaat! Welke trailerlaadhulp heb je gekocht? die soort dubbele longeerlijn?


Ja ik heb die van QHP

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers