21jaar en niet opgevoed?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: 21jaar en niet opgevoed?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:47

Ik zou het niet tof vinden als mijn bijrijder/verzorger na een maand al durft te zeggen dat mijn paard niet is opgevoed, zo op internet.

Wss ben je enthousiast en dat is prima, maar wie ben jij om met een maand, x aantal keer per week al te zeggen dat het beest niet is opgevoed?

Daarnaast, aan de teugel laten lopen doe je door het paard correct te rijden. Dus wanneer dit niet lukt, gaat er iets mis in jou rijden. Ligt niet aan het paard of zijn opvoeding maar bij jou.

Ik zou eens met de eigenaar overleggen, hoe die het aanpakt, of hoe die wilt dat jij het aanpakt. Niet zomaar wat gaan doen.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:21

Aurero schreef:
De eigenaar zelf zegt dat hij vaak zulk gedrag toont, ze zegt verder niet hoe je hier mee om moet gaan en als ik ernaar vraag draait ze er wel een beetje omheen.

Ik verzorg hem nu langer als een halfjaar maar sinds een maand ben ik begonnen met diepe training op het gedrag ook onder begeleiding en ook zonder (dat bedoelde ik, alerte erkent vaag)

En verder het aan de teugel lopen doet hij altijd als er iemand bij is, maar wanneer we alleen in de bak zijn bouwt hij zijn kracht naar zijn nek en die krijg ik niet meer terug (als je dat nog snapt) Ook niet als ik voorzichtig vraag en dan weer loslaat geeft hij geen kik


En ook hier gaat het mis. Je rijd je paard niet nageeflijk door alleen te vragen en los te laten, maar door het paard correct te rijden (en ik zeg expres niet hoe want ik heb niet het idee dat je weet hoe of wat). Mijn advies? Neem les. Ben je niet in de gelegenheid les te nemen, rijd dan niet, of lekker lang laag, relaxed, ontspannen.
Hoe je nu rijd rij je enkel met een valse knik, krijgt het paard op den duur last van zn rug -> nog meer (gedrags)problemen, en leer je het paard een houding aan te nemen. Kan zich lekker sterk maken en onderhals creëren. Rij dat er nog maar uit.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:42

Aurero schreef:
LoveUggs schreef:
En ook hier gaat het mis. Je rijd je paard niet nageeflijk door alleen te vragen en los te laten, maar door het paard correct te rijden (en ik zeg expres niet hoe want ik heb niet het idee dat je weet hoe of wat). Mijn advies? Neem les. Ben je niet in de gelegenheid les te nemen, rijd dan niet, of lekker lang laag, relaxed, ontspannen.
Hoe je nu rijd rij je enkel met een valse knik, krijgt het paard op den duur last van zn rug -> nog meer (gedrags)problemen, en leer je het paard een houding aan te nemen. Kan zich lekker sterk maken en onderhals creëren. Rij dat er nog maar uit.


Ik denk dat je wel gelijk hebt met het niet nageeflijk rijden. Ik heb moeite om hem in een andere takt te krijgen want ik krijg soms geen reactie op mijn been. Ik zal mezelf eerst even richten op grondwerk en daarna weer verder met het rijden eventueel met sporen. Een valse knik geeft hij niet, en hij houd zijn rug ook niet stijf, ik voel dat hij zijn rug bol maakt


Maar waarom een spoor? Sporen zijn om je hulpen te verfijnen, niet om hem door te schoppen tot je reactie op je been krijgt. Pak dan een zweepje. Been is reactie, geen reactie? Geef je een schop, geen reactie? Tik met de zweep.

En wat is bol? Paard kan ook de rug bol maken en je eraf bokken.

Paard is niet actief (begint al met geen reactie op je been) dus je moet hem eerst actief maken. Zonder die activiteit kan hij niet nageven. Motor zit van achter, en je vangt hem op een gegeven moment van voren op, maar je moet eerst zorgen dat hij überhaupt aan je been is.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 6 bezoekers