Speciaal geval trailerladen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
marit2403
Berichten: 439
Geregistreerd: 01-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:18

Heb je gedacht aan een training trailer laden? Monique van natural horsemo is Hier een kei in!

Spoiler:
kiekeboe


Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:19

ik denk dat ts net de trailer-laden trainster is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:03

marit2403 schreef:
Heb je gedacht aan een training trailer laden? Monique van natural horsemo is Hier een kei in!

_O- ik gok dat je het topic nog even moet doorlezen om erachter komen wie ts is :+

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:38

marit2403 schreef:
Heb je gedacht aan een training trailer laden? Monique van natural horsemo is Hier een kei in!


Als je haar onderschrift leest heb je het antwoord op je vraag :+

Every accomplishment starts with the decision to try.

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:30

Floortz schreef:
Petje af, erg netjes en professioneel gedaan allemaal. My 2 cents; die mensen zijn zo'n sensibel paard niet waard/kunnen het niet aan. Die hebben veel meer aan een doorgewinterde iets koelere kikker.

Ligt eraan hoe ze zich ontwikkelen. Ik heb een vergelijkbaar paard (in iets andere verpakking), eentje die gewend is om voor zichzelf te zorgen en weinig van je aanneemt. Een erg sensibel dier waarmee andere mensen en later ook ik fouten hebben gemaakt. Terwijl hij eigenlijk vrij makkelijke knopjes blijkt te hebben, je hoeft alleen maar de dikke laag achterdocht er even af te bikken. Toen ik 'm vond liep ik ruim 20 jaar tussen de paarden rond, waarvan de meeste inderdaad een stuk koeler. Toch dacht ik dat ik redelijk goed beslagen ten ijs kwam. Het is een steile leercurve geweest maar het is wel gelukt zonder al te veel averij aan paard.

Die mensen zullen nog wel op meer kruispunten komen te staan waar ze móéten leren van hun paard om er uit te komen. Als ze dat ook willen gaat ze dat lukken.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:53

Nee ik vind het niet gek TS de eigenaren vroeg om in dit stadium weg te blijven. Het ligt aan de eigenaren zelf dat het nu a la minute en haast haast moest gaan. Imo heeft TS in haar eigen tijd deze mensen geholpen met Het volbrengen van haar taak als paarden taxi chauffeuse (!!). TS je hebt gedaan wat je kon en gelukkig is het goed afgelopen.


kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:37

Soms kan een eigenaar erbij ook nadelig werken.

Ik was bij mijn paardje deels de oorzaak van het lastige laden, naast dat een trailer voor haar vaak een ritje kliniek was met een arm in haar achterste (dus ja kon het haar ook niet kwalijk nemen).

Mijn vorige paardje heeft tijdens een rit heel bizar gedaan op de trailer, en dat zit bij mij er nog steeds in.
Als eerste kwam ze met haar willen door het voordeurtje. En dit terwijl ze normaal vast stond. Hoe ze het gedaan heeft is me nu 9 jaar later nog een raadsel. En ja dan sta je in de middel of niemandsland en dan moet je verder.
Haar nog korter vast gezet en doorrijden.
Uiteindelijk stond ze al een malle te springen, hele auto ging heen en weer. Leuk als je op de afsluitdijk rijd bij de sluizen en je geen kant op kan. Gelukkig voor ons aan de goede kant van de dijk dus snel erna een afslag.
Madam had zo raar gedaan dat ze met haar halster + touw strak vast zat aan de voorstang maar er toch onderdoor (met haar billen in de punt van de trailer). Gelukkig konden we de voorstang er zo uithalen en kon ze er zo uitlopen.
Maar sindsdien ben ik altijd zoiets van brrrr, en ergens zou ik dat onbewust overbrengen.

Daar waar ik eerder altijd mijn man of een vriendin lied rijden, rij ik nu wel zelf met de trailer naar allerlei dingen. Maar toch als ze soms verstapt en je voelt dat in de auto, dan denk ik toch altijd weer ff terug

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 11:49

marit2403 schreef:
Heb je gedacht aan een training trailer laden? Monique van natural horsemo is Hier een kei in!

Heb ik wel aan gedacht ja, maar ben toch eerst zelf maar gaan oefenen., wie weet hoe ver ik kom.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:19

Hahaha zo typisch hoe het topic maar half gelezen word.
Ik denk dat ik wel wat kan met je tips! Hoef voorlopig nergens heen maar wil van de zomer wel trailer laden mee gaan nemen in de training.
Misschien volgend jaar op cc en dan is het wel handig als je je alleen kan redden als het moet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 53 bezoekers