Ontzettend lief maar heel dominant paard, gaat dat samen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:48

Als je het mij vraagt is dominantie geen karaktereigenschap maar een kwestie van gedrag in een bepaalde situatie. Mijn oude merrie is jarenlang in verschillende kuddes het pispaaltje geweest, maar haar laatste kudde leidde ze met een blik en een half oor alsof het niets was.

danzzz schreef:
Een stapje opzij gaan op de poetsplaats, vergeet het, beetje meer/minder tempo aan de hand, vergeet het, alles wat je vraagt moet je duidelijk vragen, soms heel duidelijk vragen en dan kijkt ze je heel vriendelijk aan met de boodschap "doe het lekker zelf maar" Eigenlijk is dit dus een heel, heel dominant paard. Daar waar de rest op stal een stapje opzij doet als je om ze heen loopt, doet deze dat absoluut niet. Ze vind echt dat ik best tussen die muur en haar kont pas.

Dat noem ik niet dominant maar gewoon lomp.


goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:03

mairead schreef:
Maar O Wee als er in de wei een ander paard te dicht in haar ruimte komt! Vooral een die ze toch al niet mag. Dan kan ze opeens fel zijn! Ze is ook de absolute baas in de kudde (ik noem haar weleens de dictator :+ ). Gelukkig weet de huidige groep dit en hebben ze respect voor haar. Er zijn zelfs twee paarden in de groep waar ze regelmatig mee staat te kroelen. Maar met nieuwe paarden erbij is het altijd oppassen geblazen.

Die van jou is zo te lezen ook niet dominant maar lomp. Niet zo verwonderlijk ook, ik moet de eerste Fjord nog tegenkomen die niet lomp is. Met dominant heeft dat niets te maken. Een dominant paard hoeft in de kudde helemaal niet van zich af te bijten. Zo'n 'dictator' loopt hier ook rond. Als je wat beter kijkt zie je dat ze juist helemaal niets te vertellen heeft.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: moonsparkle, pol013 en 7 bezoekers