Halsteren wild gecastreerd boerenpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 02:21

Leo schreef:
Het paard leren zich te laten benaderen, halsteren etc. klinkt als een klusje met heel veel geduld.. geen uren, maar dagen. Het paard positieve ervaringen geven, halster is niet eng. Veilig en probleemloos om en af kunnen doen en zijn hoofd en hals dus goed kunnen aaien voor je aan een volgende stap gaat denken. Maar die tijd is hier nu niet.

Aan de wandel gaan met een (semi) wild paard is levensgevaarlijk, laat staan een boerenpaard / trekpaard. Die kent het meelopen aan een touwtje niet, dat moet hij nog leren. Daarnaast heeft hij pijn, dus zal eerder vanuit instinct reageren. Dat zijn situaties die je voor je eigen veiligheid echt moet voorkomen.

Ik deel deze mening.

Ik heb wat videos op mijn YT die je op ideeën kunnen brengen, maar beginnen met een probleem is nou nooit de beste start. Begin dus met iets makkelijks als je positive bekrachtiging wilt gebruiken. Of vraag Effectief_trainen hier op bokt.

Punky dag 4:



Punky dag 5:



Punky dag 11:


En dat met ongeveer 5 minuutjes per keer trainen, max 3 sessies (15 min) op een dag. Meestal minder.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers