's nachts gillen en schoppen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MyChoice

Berichten: 2190
Geregistreerd: 08-11-17

Re: 's nachts gillen en schoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:14

Van een therapiedeken (Back on track/bucas recuptex/rambo ionic/fedimax) worden paarden ook meer ontspannen. Misschien lekker voor haar om haar daarmee op stal te zetten. Die van mij gaan er echt onder staan soezen.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018


Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:18

mysa schreef:
Raar zeg! Is het niet mogelijk om ze 's nachts buiten te houden? Kijken of ze het dan ook doet? De stal grenst niet direct aan het weiland? Zodat je de deur eventueel open kunt laten staan en ze zelf kunnen kiezen?


Dacht ik inderdaad ook al aan! Kijken of ze dit ook doet als ze ‘s nachts buiten staat?
Mijn merrie staat dag en nacht buiten, als die ‘s nachts binnen moest staan wordt ze behoorlijk ongedurig na een aantal nachten.

Edit:
Ik zie dat je al een oorzaak weet! Excuses.
Fijn dat je er achter bent en dat het allemaal lijkt te werken!

Wave after wave

Annebeth1995
Berichten: 69
Geregistreerd: 19-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 16:41

Benthhh schreef:
mysa schreef:
Raar zeg! Is het niet mogelijk om ze 's nachts buiten te houden? Kijken of ze het dan ook doet? De stal grenst niet direct aan het weiland? Zodat je de deur eventueel open kunt laten staan en ze zelf kunnen kiezen?


Dacht ik inderdaad ook al aan! Kijken of ze dit ook doet als ze ‘s nachts buiten staat?
Mijn merrie staat dag en nacht buiten, als die ‘s nachts binnen moest staan wordt ze behoorlijk ongedurig na een aantal nachten.

Edit:
Ik zie dat je al een oorzaak weet! Excuses.
Fijn dat je er achter bent en dat het allemaal lijkt te werken!


Thanks voor je reactie! Even voor de beeldvorming: ik heb een open stal! Hij kan dus niet dicht, dus ze bepalad zelf of/wanneer/hoelang ze binnen staat!


Annebeth1995
Berichten: 69
Geregistreerd: 19-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 16:42

MyChoice schreef:
Van een therapiedeken (Back on track/bucas recuptex/rambo ionic/fedimax) worden paarden ook meer ontspannen. Misschien lekker voor haar om haar daarmee op stal te zetten. Die van mij gaan er echt onder staan soezen.


Hmm dat zou nog wel een optie kunnen zijn ja! Maar is er niet een bepaald maximum qua tijd dat ze zo'n deken op mogen hebben?

MyChoice

Berichten: 2190
Geregistreerd: 08-11-17

Re: 's nachts gillen en schoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:17

Je moet hem wel opbouwen qua tijd.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

SensaHorses
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-05-13

Re: 's nachts gillen en schoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:55

Wat fijn dat jullie zo achter de oorzaak gekomen zijn, TS! *\o/* Top! +:)+
Ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen!

Suzanne F.

Berichten: 49152
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:10

Ik heb ook zo'n schopmerrie gehad. Die sloeg s Nachts echt de boel kort en klein. Stallen lagen op een eindje van het huis af maar ik hoorde haar s Nachts, wat een klappen waren dat. Ik heb ook nog gedacht dat het van vroeger kwam voordat ze bij mij kwam. Maar haar dochter deed precies hetzelfde en die is van jongs af aan bij mij geweest. Dus ze heeft het van haar moeder geleerd misschien of het is iets wat in de genen zit, qua gedrag. Ze legden hun oren plat en sloegen dan tegen de muur. Reden heb ik nooit kunnen vinden.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: 's nachts gillen en schoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:35

heeft ze niet iets in haar hoeven of benen dat heel erg jeukt en daarom naar binnen loopt om het af te kunnen trappen? Trillingen in of bij het schot misschien? En loopt er toevallig een elektriciteitskabel dicht bij haar stal? Sommige paarden kunnen daar heel gevoelig voor zijn en de elektriciteit voelen. Andere merken er niks van. Dit lijkt me een logische reden aangezien ze gericht trapt.

kim † ~ to the moon and never back ♥ ~

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:37

Ik weet niet of dit de oorzaak is. Ofwel heb je ergens schrik van (trauma) en wil je daar zo ver mogelijk van wegblijven ofwel vind je iets oké. Nietsvermoedend een stal binnenlopen, om er daar dan achter te komen dat je bang bent en dat dan op te lossen door te trappen en te gillen en niet door naar buiten te lopen. Ik vind het allemaal best wel geforceerd klinken, weet je, de puzzelstukjes verplichten in elkaar te laten vallen.
Maar goed, toch hoop ik dat je wel geholpen bent, want dat het vaag is wat ze doet, dat is één ding dat zeker is. :)

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: 's nachts gillen en schoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:47

TS ik heb van het begin gevolgd en er is door zowat iedereen in het topic geopperd om haar bloed te laten nakijken omdat het hormonaal kan zijn. Jij wilde toen eerst richting mediums gaan.

Begrijp ik nu dat dat nog steeds niet gebeurd is?

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

senna21

Berichten: 11806
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:39

Het seizoen dat merries (vaak) hengstig zijn,is ook min of meer voorbij.
Dat zou ook een verklaring kunnen zijn dat het nu beter gaat...

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:53

ik ga gewoon wat bedenken hoor,
ik dacht aangezien je de lampen aan hebt staan ziet ze misschien schaduwen van zichzelf of de welsh of bomen?

loopt er 's nachts niet stiekem mensen over het terrein ofzo?

If you dream it, you can do it!

Suzanne F.

Berichten: 49152
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:04

Ik heb die van mij weleens op camera gezien s Nachts en dan stond ze gewoon te dutten en dan legde ze haar oren plat en begon ze te slaan met soms een gil. En dan was het weer even rustig en dan weer opnieuw. Er was geen externe oorzaak. Ik heb nog gedacht aan de bilriemen van de deken maar ze deed het ook zonder deken.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: 's nachts gillen en schoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:36

Mijn merrie heeft dit ook wel eens gedaan, toen bleek er veel vuil tussen de uiers te zitten. Korstjes enzo.. blijbaar irriteerde dat?
Maar als het al zo lang en extreem is het gedrag betwijfel ik of dit het is, maar wilde het hier toch noemen

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:59

Misschien een rare vergelijking maar mijn kat heeft dit ook gehad. Snachts vreselijk hard gillen, niet miauwen maar echt gillen. Vaak mee naar de dierenarts geweest en uiteindelijk kwamen we uit op epilepsie. Ze is toen aan de medicatie geweest daarvoor en nooit meer zo'n aanval gehad na die tijd. Ik hoop niet dat je paard dit heeft maar wilde het toch even genoemd hebben.

Edit: Oh ik loop achter de feiten aan zie ik, want je weet inmiddels al waar het vandaan komt. Fijn dat je aan een oplossing kunt werken nu.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:48

Ik lees dit topic net en vind de recuptex deken een hele goeie tip. Je hoort van veel paarden die gespannen op de trailer staan met een deken van bijv keramisch textiel ontspannen worden. Het stimuleert de doorbloeding en maakt een beetje warm, zonder te zweten.
Ik heb zelf chronisch pijn en slaap erop. Mijn paard komt uit een pittige medische periode en die heeft 24/7 de rambo ionic op. Het ene merk zegt dat je wel een stopperiode moet doen. Het andere niet. Maar hier laat ik hem dus gewoon constant op.

Als ik het goed begrijp is de oorzaak de donkere stal vanuit het verleden. Maar hoe kan het dan dat lampen niet helpen? Want dat heb je toch ook geprobeert?
Ik ben overigens pro alternatief, maar ik ben wel van mening dat je de oorzaak moet aanpakken en niet het symptoom moet bestrijden. In mijn ogen ben je met bach bloesem op dit moment het symptoom aan het bestrijden en is de oorzaak die stal.
Van wat ik op de foto heb gezien is het best een smalle ingang. Ik snap dat je niet hele stal verbouwd, maar ik kan me wel voorstellen dat ik haar geval zoiets als onderstaande prettiger zou zijn.
Dit is verder geen commentaar, maar wel even een andere kijk op de situatie waar je misschien iets mee kan.


Afbeelding

Koekeldoedel

Berichten: 64
Geregistreerd: 27-06-17

Re: 's nachts gillen en schoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:48

Ik ben het eens met Jotoma. Zo'n stal geeft hetzelfde comfort als een meer gesloten stal, maar is voor het paard minder claustrofobisch.

Ook zou ik ook wel graag willen weten of er nu en bloedonderzoek gebeurd is?

mijn deviantaraccount: http://koekeldoedeltje.deviantart.com
Het zou leuk zijn als je even een kijkje nam. ^^


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: stella92 en 59 bezoekers