Paard loopt niet mee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:25

Ik weet niet wat je tot op heden hebt geprobeerd? Kun je daar wat meer over vertellen?

Wellicht een touwhalster of Monty Roberts traininghalster een uitkomst? Dan wordt lopen juist beloond (ofwel, druk van de neus). Uiteraard nu nog niet voor het 'echte' trainingswerk, maar meelopen en stilstaan lijken me prima om te kunnen als je twee bent. :Y)

:+


miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:16

Zelfde vraag als de vorige keer; welke dingen heb je de afgelopen maanden al geprobeerd? Ik lees wel dat je hebt gezigzagd en het achtje hebt uitgeprobeerd, maar verder?

BV:
Verschillende halsters (door bijv reageren op druk) of bijvoorbeeld de zweep erbij (afhankelijk van hoeveel respect hij daarvoor heeft)? Hoe laat jij normaal jouw leiderschap aan hem zien in houding, gedrag e.d.? Hoe ‘dwing’ je respect af bij hem of andere paarden?

De vraag is uiteraard of hij grenzen uittest of er iets anders speelt. Dat kan ik zo niet opmaken uit je verhaal, daar voor moet je ‘het probleem’ zien denk ik. Is een filmpje een optie?

Mocht het eerste het geval zijn; ik denk dat het t beste werkt als je een oplossing zoekt die dichtbij je normale ‘trainingsmethode’ ligt. Dat is voor jou het makkelijkst om over te brengen. Hoewel ik enerzijds denk dat je dit kan oplossen zonder trainer, maar mocht je dat zelf graag willen.. Ik woon ook in jouw omgeving, kan eventueel kijken of ik nog wat trainers kan vinden voor NH oid, het klinkt alsof dat past bij jouw trainingsstijl.

:+

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Paard loopt niet mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:02

Ik denk dat @Chasey wel een heel goede aanstipt. Hoe loopt hij mee bij anderen? Daarmee bedoel ik dus iemand die bijvoorbeeld de mentaliteit heeft ‘lopen is lopen, punt uit’?

:+

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Paard loopt niet mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:56

Nogmaals.. kijk eens naar een Monty Roberts halster.. hiermee kan je signalen duidelijker doorgeven en belonen zonder vervelend gedrag rondom belonen te creëren (kan je nu al garanderen dat dat gaat gebeuren als je bij elke spier naar voren beloont).

Goed inlezen hoe je met het halster moet werken. Je zei eerder dat t op een halstertouw niet reageert; dit werkt anders. Kíjk er op z’n minst eens naar.

:+

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:34

jensvl schreef:
Dan ken jij duidelijk de methode die ik beschrijf niet. Het is natuurlijk de bedoeling terug uit te breiden. Maar ik weet uit ervaring dat deze methode werkt bij veel paarden die heel koppig genoemd worden. Als die bij jou niet zo werkt, ligt dat niet aan de methode vrees ik.


Ik heb geen idee waar je het over hebt..?

:+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers