Pony angst/streken of iets anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Pony angst/streken of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:23

Ik zie een proef met ontzettend veel onrust en stress. De amazone Is nog niet in staat dit te laten afvloeien.

Ik denk niet dat dit een stoute pony Is, wel een pony die zijn eigen pad trekt als de ruiter hem (onbewust en ongetwijfeld ongewild) alleen laat.

Kilometers maken. Leren Zelf rustig te blijven en te werken naar ontspanning.

Rockes <3



Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:00

lightmorebh schreef:
basic_21 schreef:
Och jeetje wat een naar einde .Hoop dat alles goed is met jouw zusje.Ik reageer nooit ben een mee lezer .Maar op dit wil ik wel reageren.Ik zie een proef waarbij de pony overal zijn aandacht heeft ,behalve bij de ruiter.Je ziet de spanning van de ruiter en dat vind ik ook heel begrijpelijk.Maar wat de pony aan het einde doet vind ik onvergeefbaar ,dat je het van de zwaartekracht verliest oke,dat overkomt de beste ,maar die trap na ....en dan zal ik wel heel bokt over mij heen krijgen ..jammer dan ,maar ik vindt dat zo vuil!Heb er geen andere woorden voor.Kun je kilometers maken ,ervaring opdoen,met vallen en opstaan het leren ...en terecht ,mag je spanning hebben ,er af vallen... per ongeluk de teugels vasthouden maar dit is voor mij echt een no go.

Ik deel je mening zeker. Natrappen en niet schrikken... ze riep toen ze opstond ook nog rustig maar. Hij heeft het regelmatig ook aan de hand rustig naast je lopen als hij geen zin heeft dan loopt hij echt dwars door je heen wat je ook werkelijk doet. We zin al menig keren omver gebeukt omdat hij erdoor wou.


Dit staaft mijn gevoel dat deze pony niet de begeleiding krijgt die hij nodig heeft. Hierdoor gaat hij zijn eigen weg. En tja, op die weg staat dan soms een mens en die moet dan maar aan de kant.

Heeft je zusje plezier met deze pony?

Rockes <3

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:05

lightmorebh schreef:
@ Rocamor Zolang ze een beetje hobbelt met hem heeft ze plezier, Zodra ze echt gaat rijden en meer aan hem vraagt beginnen deze acties en dan is het plezier op een gegeven moment zeker weg.
@0000 Wat heb jij voor tips waar ze eventueel mee aan de slag kan?


Wat wil je zusje?

Lol met de knol of serieuzer aan het werk?

Rockes <3

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:14

Vind ze dat zelf of vinden anderen dat? Hoe oud Is je zusje?

Ik zou, als ze wil verder komen met deze pony, investeren in les die zich richt op pony en amazone en niet alleen op het rijden.

Kennelijk krijgt deze pony te weinig leiding. Zowel aan de hand als onder het zadel. Ik zou op zoek gaan naar instructie die hen op beide gebieden kan ondersteunen.

Dat de pony bij anderen zijn zin krijgt, maakt niet uit. Mijn paard wil bij mijn stalhouder nog wel eens zijn zin doordrukken aan de hand met halster om. Ik krijg hem daar waar ie wezen moet met een lange lijn om zijn hals. Een paard weet precies wie hij voor zich heeft.

Edit. @basic ik heb jaren terug het meest brave, vriendelijke en meegaand paard gereden dat je je kunt wensen. Maar die ging letterlijk over de rel als je eraf viel. Niet uit gemenigheid, gewoon van schrik (gelukkig viel ik er niet vaak vanaf :+...)
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 29-07-17 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Rockes <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 10 bezoekers