Merrie met apart hengstig gedrag... wie weet raad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 00:07

Ik ga helemaal met jou mee in deze gedachtengang.
Maak gebruik van de goede momenten , en richt je training vooral op wederzijds respect en wie de leiding neemt en behoudt.


Ibbel schreef:
Er zijn best veel merries extra aanhalig tijdens de hengstigheid. Dat is niets bijzonders.

Je kunt de hengstigheid proberen te beinvloeden met medicijnen (Regumate bv) Maar je zult nooit met 'iets tegen de hengstigheid' geven bereiken dat het paard opeens de hele cyclus door knuffelig is. Integendeel, ik denk dat als je gaat behandelen, het effect zal zijn dat het paard juist niet meer knuffelig is en gewoon continu argwanend. Dat lijkt me niet handig.

Ik denk dat je handig gebruik moet maken van die ene week aanhaligheid per maand, en tijdens die weken proberen de argwaan er uit te trainen.

Zaterdag 09 mei 2015 Clinic schrik en stress training,te Heeze nabij Eindhoven. Er zullen een 7 tal paarden behandeld worden, elk met hun eigen probleempjes. Er zijn nog een paar plaatsen als toeschouwer beschikbaar, deze Clinic zal een ganse dag duren, voormiddag een theoretische benadering, namiddag het praktijk gedeelte.
Deelname prijs 20 euro/pers. iedere deelnemer/toeschouwer krijgt ook een uitgebreide gedrukte cursus tekst.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers