Vertrouwen winnen etc.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lianne2003
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-05-17

Vertrouwen winnen etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 18:20

heyy

ik heb een shetland pony van bijna 4 jaar oud.
ik ben 13 jaar.
toen ik mijn pony net had was hij wilder dan we dachten(ik was toen 10 jaar) en door het steigeren was ik bang voor hem.
3 maanden terug ging het heel goed tussen ons, daarna werdt hij weer wilder.
deze week was ik op vakantie en toen ik vandaag thuis kwam wilde ik hem borstelen maar hij beet me steeds. komt dat doordat hij een poosje op stal heeft gestaan?? en hoe kan ik zijn vertrouwen winnen en niet meer bang voor hem zijn?

Xx

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vertrouwen winnen etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:27

Dit klinkt eerder als een shet die je uit test. Oplossing: het ongewenste gedrag corrigeren en consequent blijven.

Lianne2003
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 18:30

Kimmiee_D schreef:
Dit klinkt eerder als een shet die je uit test. Oplossing: het ongewenste gedrag corrigeren en consequent blijven.


Dankje voor je bericht!
Maar ik probeer ook consequent te blijven, maar wat ik ook probeer, het lukt hem om te winnen..

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Vertrouwen winnen etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:38

Goede begeleiding nemen, moet je mee oppassen, straks heeft hij je echt met zijn tanden vast.

Hoeveel komt hij buiten?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:57

deksel schreef:
Goede begeleiding nemen, moet je mee oppassen, straks heeft hij je echt met zijn tanden vast.

Hoeveel komt hij buiten?


En heeft hij minimaal 1 paardenvriendje?

Ik zou inderdaad ook even hulp zoeken, wel zo handig en veilig en dan krijg je wat inzicht in de situatie.

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:04

Wat hierboven gezegd wordt: consequent zijn. Bijten is absoluut ongewenst gedrag. Ik "beet" altijd terug als er een paard naar me hapte. Anders gezegd: tik geven met je vingers. Gelijk corrigeren en niet laten gaan, en daarbij niet bang zijn om voor jouw gevoel ruw te doen. Ze wegen wat en kunnen meer hebben dan mensen, hou dat in je achterhoofd, want dat doen zij ook ;)

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Vertrouwen winnen etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:19

Ik zou een paar lesjes met hem nemen in grondwerk, dat kan in dit geval al vrij snel helpen denk ik. Jij leert dan hoe je op zijn gedrag moet reageren en hoe je hem voor de langere tijd zo goed mogelijk kunt corrigeren.
Ik zie in je profiel dat je in de provincie Utrecht woont, waar ongeveer? Ik kan je evt wel wat aanbevelingen doen. (Mag ook in pb) :)

Lianne2003
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 20:10

deksel schreef:
Goede begeleiding nemen, moet je mee oppassen, straks heeft hij je echt met zijn tanden vast.

Hoeveel komt hij buiten?


Dat verschilt heel erg

Lianne2003
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 20:11

Azmay schreef:
deksel schreef:
Goede begeleiding nemen, moet je mee oppassen, straks heeft hij je echt met zijn tanden vast.

Hoeveel komt hij buiten?


En heeft hij minimaal 1 paardenvriendje?

Ik zou inderdaad ook even hulp zoeken, wel zo handig en veilig en dan krijg je wat inzicht in de situatie.


hij heeft een ezel als vriendje