problemen met mijn pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
juliavw
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-03-17

problemen met mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 21:18

hoi allemaal! ik heb een pony op proef en ik vind haar heel leuk in principe. Wat ik wel heel jammer vind is dat zij geen knuffels ofzo wilt, ze gooit dan haar hoofd omhoog en loopt naar achter. Is hier misschien een oplossing voor? het ligt niet aan de band want ook haar oude verzorger kon het niet. Ook heb ik een probleem met hoevenkrabben, soms doet ze wel gewoon normaal en geeft ze alleen haar voet een beetje moeilijk, maar vaak dan probeert ze me tegen de muur te pletten of kijkt ze heel boos (dat kan ze trouwens niet, ze staan op stand dus ik kan nog in de voerbak staan). En vanmiddag en gister toen ik wou gaan wandelen liep ze naar achter het gras in, niet eens perse om te kunnen eten denk ik. maar vandaag liep ze zo ver dat ze bijna de sloot in liep en is ze 5 minuten daar niet vandaan gekomen...
Ik vroeg me dus af of jullie hier tips voor hebben?
alvast bedankt! Groetjes, Julia :)


juliavw
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-17 07:11

JoycexEnya schreef:
Sommige zijn gewoon niet dol op knuffelen, mijne ene paard vind het heerlijk de andere niet. Allemaal vinden ze het vreselijk als ik ineens met mijn armen over de hoofd ga.

Ziet ze wel goed?

Ja ze ziet wel goed, ik denk dat het ook deels komt omdat haar vroeger trucjes als schud en jambette zijn aangeleerd op de verkeerde manier


juliavw
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-17 08:17

Kaaaren schreef:
Oh dat laatste zou wel haar gedrag verklaren. Kan ook zijn dat als je pony in de stand staat ze er niet van houd als je bij haar voerbak komt.

Je hebt haar op proef, heb je haar ook verhuist of staat ze nog op de plaats van de oude eigenaar?
en hoe oud is de pony? Heb je zelf al een keer eerder een pony gehad? En hoe voel je je verder bij de pony? Vindt je haar leuk?


Ze staat nog op dezelfde plek, ze staat op de manege waar ik altijd heb gereden, ze is 7 jaar en niet echt goed doorgereden. Ik vind haar heel leuk alleen ze heeft nu een zadel wat niet goed ligt en ik weet dus niet hoe ze gaat lopen met een goed zadel, waarschijnlijk alleen maar beter maar het kan ook zijn dat ze dan juist heel druk word. Dit word m'n 1e pony maar ik heb wel versorgpony's gehad en ook heel veel vrijheid daarmee gekregen dus het is niet dat ik zo'n typisch manege meisje ben. Sita is wel heel lief alleen door het zadel soms een beetje gespannen maar als je d'r eenmaal ontspannen hebt dan loopt ze gewoon netjes enzo dus met rijden heb ik in principe geen probleem, alleen bij opstappen dat ze moeilijk stilstaat maar dat gaat steeds beter!

juliavw
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-17 16:36

kohtje schreef:
Als je aan deze pony begint wel laten keuren. Als eerste pony is misschien een fijne doorgereden pony leuker.


Keuren waren we inderdaad wel van plan, ze is niet echt doorgereden nee, maar het is meer dat ze soms vervelend doet doordat haar zadel niet goed ligt want in principe is ze met rijden wel braaf

juliavw
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-17 16:39

JoskaH schreef:
In een stand staan is volgens mij al jaren verboden. Het is erg paardonvriendelijk; ze kan niet bewegen, niet veilig liggen en staat de hele dag in haar uitwerpselen en plas. Ik snap niet dat ze zich niet veel erger gedraagt...
Komt ze wel buiten?


We zijn bezig met de boxen. Klopt inderdaad dat het niet erg paardvriendelijk is... boxen zullen eind dit jaar er wel zijn of bijna dus komt goed! Als ze van mij is ga ik ook in een box staan hoor dat zeker. Ze worden aardig vaak uitgemest/vieze plekken eruit halen dus dat valt nog mee maar is inderdaad wel waar. Ik ben hier ook zeker geen fan van


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers