Hoeveel paarden minimaal in een wei/stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Hoeveel paarden minimaal in een wei/stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:14

Eentje kan niet, das sneu :n
Minimaal 2, en mijn eigen ervaring leert het liefst (hoeft niet perse) een even aantal, dus 2 of 4 of 6..
Waarom? Ik merk dat ze een beetje tweetallen gaan vormen, als je dan 3 bij elkaar hebt krijg je dat eentje een beetje alleen komt te staan soms.


Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:51

GamblersCup schreef:
imani_abby schreef:
Je kan altijd een shetlandpony of een ezeltje erbij zetten :)

Nee. Wat een rare adviezen weer. Een ezel is heel wat anders dan een paard. Een ezel heeft een ander ezeltje nodig voor sociaal contact anders doe je hem tekort. En een paard precies zo.
Dat het lijkt alsof het prima gaat omdat mensen het gewoon doen zonder na te denken wat de dieren daadwerkelijk nodig hebben, is omdat ze niks anders hebben. Je ziet het verschil als je er ineens een soortgenoot bij zet.

En die griet die zei dat 1 paard prima kan, die moet een schop onder haar kont krijgen. Hard.

_/-\o_
paard en ezel is niet hetzelfde en kan niet samen idd.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Hoeveel paarden minimaal in een wei/stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:02

Ik denk dat 1 hectare wel prima is voor 2 paarden :) zelf houd ik 1 hectare per paard aan, heb nu 2 paarden en een pony op 8 hectare lopen in de zomer (altijd leuk als je ze uit de wei wil halen en ze komen niet :') ) en in de winter lopen ze in de nacht op 2 hectare en overdag op 4 hectare.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:23

x_Elissse schreef:
Dat je een shet niet moet nemen omdat je dan meer draden moet zetten vind ik echt pure onzin. Ik heb ook een shet die gwn achter 2 draadjes staat, gewoon een kwestie van opvoeden.

Wacht.
Dat het onzin is dat je een shet niet moet nemen omdat je dan meer draden moeten zetten ben ik met je eens. Maar dat het een kwestie van opvoeden is niet.

Mijn shet is keurig opgevoed maar gaat wel onder/over/door draden heen. Maar dat heeft imo niks te maken met opvoeden.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:01

Mijn paarden (2 Friezen) kunnen gewoon achter 1 draadje op 1,10 m hoogte. In de zomer had een koe die ernaast stond de draad gesloopt dus die hing op de grond, paardjes bleven er alsnog achter staan :=

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Hoeveel paarden minimaal in een wei/stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:18

Voordeel is wel dat mijn paarden niet weg kunnen mocht de draad hangen. Ze zitten dan nog achter een hekwerk en mochten ze daaruit breken (wat praktisch al onmogelijk is) dan is er nog een hek van 2 meter hoog waar ze langs moeten en dat gaat ze niet lukken.

Als ze na de draad zo op straat zouden kunnen komen zou ik denk ik meer draden neerhangen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers