2 jarige kauwbeweging als onderdanig veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zarabsinu

Berichten: 20
Geregistreerd: 16-09-16

2 jarige kauwbeweging als onderdanig veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 22:44

Mijn 2,5 jarige kauwt extreem veel. Ze is nu een aantal weken bij mij en ik zag het haar doen bij de hoefsmid die zij dat het spanning was maar vandaag ging ik een stukje lopen en deed ze het bijna continu. Is dit stress? Is dit normaal bij 2,5 jarige? Kan dit ook iets anders zijn? Pijn bijvoorbeeld? Ze kantelde namelijk ook af en toe haar hoofd terwijl ze het deed..

Hoor het graag!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:16

    Wat bedoel je met kauwen? Bedoel je dat ze de voorkant van dr tanden zeg maar op elkaar en van elkaar af doet? Zon beweging?
    Afbeelding

    Afbeelding
    Dat ziet er dan zo een beetje uit (lastig te zien van fotos)

    Dat is onderdanigheid, dan zeggen ze eigenlijk 'doe mij niks, ik ben nog maar een baby'. Je ziet het merries ook wel eens doen wanneer ze hengstig zijn.
    Al doen ze dat meestal bij andere paarden, niet naar mensen toe..

    KittyDylan

    Berichten: 8885
    Geregistreerd: 08-09-13
    Woonplaats: Kessel (LB)

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:18

    Ik zou zeggen, gewoon een beetje gek. Maar inderdaad onderdanig gewoon
    Mijn jaarling is ook zo "gek", die kauwt naar mijn veulen :P

    MariekeS_

    Berichten: 4706
    Geregistreerd: 17-01-08
    Woonplaats: Den Bosch

    Re: 2 jarige kauwbeweging als onderdanig veulen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:19

    Kan het dat ze aan het wisselen is en last heeft in haar mond?

    Eileen_

    Berichten: 4822
    Geregistreerd: 16-02-11
    Woonplaats: Omgeving Zwolle

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:24

    Je ziet het ze ook wel doen naar jongere paarden idd. Een jong paard naar een jonger paard bedoel ik. Of wannneer ze stout zijn dan doen ze t ook wel eens. De jaarling/ 2 jarige waar ik mee bezig ben is er ook zo een. Wanneer ik mn bijrijdpaard uit de wei haal, komt deze 2 jarige naar ons toe, loopt zo in onze ruimte als ze de kans krijgt (ben ik hard mee aan t werk om dit er uit te krijgen. Ben pas een week geleden begonnen met dr), en dan doet ze dat kauwen dus. Dus ze vertoont heel brutaal en dominant gedrag, en dan met dat kauwen zegt ze 'ik ben maar een baby, doe me niks'. Verwend nest :')

    Zarabsinu

    Berichten: 20
    Geregistreerd: 16-09-16

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 23:33

    Eileen_ schreef:
      Wat bedoel je met kauwen? Bedoel je dat ze de voorkant van dr tanden zeg maar op elkaar en van elkaar af doet? Zon beweging?
      [ [url=m/I3g3lb.jpg]Afbeelding[/url] ]

      [ [url=m/pP6sRH.jpg]Afbeelding[/url] ]
      Dat ziet er dan zo een beetje uit (lastig te zien van fotos)

      Dat is onderdanigheid, dan zeggen ze eigenlijk 'doe mij niks, ik ben nog maar een baby'. Je ziet het merries ook wel eens doen wanneer ze hengstig zijn.
      Al doen ze dat meestal bij andere paarden, niet naar mensen toe..


      Ja dat bedoel ik idd. Weet idd dat veulens dat vaak doen in onderdanigheid maar ik heb het nog nooit gezien bij 2,5 jarige en dan ook nog is zoveel richting mij. Het kan idd al het genoemde zijn, last van de tanden of blijkbaar dus nog steeds onderdanigheid. Of omdat ze een merrie is, ik heb alleen maar hengsten en ruinen gehad die niet zo onderdanig waren haha! Maar dan ben ik weer gerust nu dat het op deze leeftijd ook gewoon nog kan.

      Zarabsinu

      Berichten: 20
      Geregistreerd: 16-09-16

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 23:35

      Eileen_ schreef:
      Je ziet het ze ook wel doen naar jongere paarden idd. Een jong paard naar een jonger paard bedoel ik. Of wannneer ze stout zijn dan doen ze t ook wel eens. De jaarling/ 2 jarige waar ik mee bezig ben is er ook zo een. Wanneer ik mn bijrijdpaard uit de wei haal, komt deze 2 jarige naar ons toe, loopt zo in onze ruimte als ze de kans krijgt (ben ik hard mee aan t werk om dit er uit te krijgen. Ben pas een week geleden begonnen met dr), en dan doet ze dat kauwen dus. Dus ze vertoont heel brutaal en dominant gedrag, en dan met dat kauwen zegt ze 'ik ben maar een baby, doe me niks'. Verwend nest :')


      Hihi :D

      Daks

      Berichten: 5834
      Geregistreerd: 09-01-08
      Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

      Re: 2 jarige kauwbeweging als onderdanig veulen

      Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:42

      Ik heb bij een Merrie op stal gestaan die is nu 15 en die doet dat nog.
      Zo onderdanig is zij.

      Eileen_

      Berichten: 4822
      Geregistreerd: 16-02-11
      Woonplaats: Omgeving Zwolle

      Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:43

      Ik heb een 6 jarige merrie dit ook regelmatig zien doen, vooral wanneer ze hengstig was. Wat het precies triggered weet ik ook niet. Maar je paard is zeker niet de enige.

      Wat ik alleen wel apart vind, is dat ze het ook naar jou doet.. dat heb ik dan weer nog nooit gezien

      MarChak

      Berichten: 2553
      Geregistreerd: 27-01-08
      Woonplaats: op mijn eerste Chakra

      Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:47

      Mijn merrie van 12 jaar oud deed dit nog 1,5 week geleden, toen ze flink hengstig was, toen ze samen met ons ruintje stond. Normaal gesproken is ze best wel bazig. Leeftijd zegt dus niks als het een merrie is.

      Nachocheese
      Berichten: 782
      Geregistreerd: 01-04-15

      Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:49

      Toen ik m'n eerste pony had, deed zij dit ook wel eens. Ik was 10, zij 3.
      Ik durfde daarna een paar weken niet meer bij haar in de stal omdat ik dacht dat ze me wilde bijten :')