Paard verkeersmak krijgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

tamary

Berichten: 29148
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:34

Amado schreef:
NatasjavE schreef:
Een paard van 1,5 is hier nog veel te jong voor naar mijn mening.
Laat die nou lekker tssen zijn leeftijdgenoten staan en ga na het inrijden hem verkeersmak maken.

Je gaat nu een peutertje naar het VWO sturen. Geestelijk is je paard hier nog niet aan toe.


Deze opmerking had ik al verwacht.
Na het inrijden is echter niet mogelijk omdat hij eerst voor de kar gaat voor ik erop ga. En 3000 rondjes door de bak gaan met kar is niet erg fijn.

De fout is er al geweest dat er niks met hem gedaan was, in maart is hij bij mij gekomen. Wat een ramp.
Ik kon werkelijk niks met hem, geen halster mee doen, geen stap normaal zetten zonder een rennend of steigerend paard naast me. Ik kon hem nog maar net aaien.
We zijn hier tot aan een maand terug mee bezig geweest en nog bezig met normaal voeten optillen. Die fout maak ik niet opnieuw om hem nu gewoon te laten staan.
Het is uiteraard ook niet elke dag dat we naar buiten gaan, gewoon na een tijd lang weer.

Eerst maar eens die achterstand op het erf inlopen, pas als hij op jouw wil vertrouwen bij rare dingen kan je dat ook buiten het erf gaan verwachten. Nu ben jij niet de plek waar hij om hulp vraagt als hij het niet meer weet. Reactie is dan enkel terug naar de kudde.


piezze schreef:
Zoals je het nu aanpakt maak je hem juist bang. Zoek een wei langs een drukke weg. Issie zo verkeersmak.

Valt tegen. Paard heeft snel genoeg door dat die enge dingen altijd tegengehouden worden door dat bijt hek waar hij zelf ook door tegengehouden wordt. Eenmaal er buiten (dus zonder bescherming ervan) zijn die dingen weer wel eng.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers