Paard gemeen in de omgang

Moderators: Apple, Nicole288, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xBontfire

Re: Paard gemeen in de omgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:55

Hier zul je professionele hulp bij moeten zoeken, iemand die veel verstand heeft van paarden en hun lichaamstaal. Horsemanship instructeur?

Heb er zelf geen ervaringen mee maar denk dat je in zulk geval het beste zo iemand te raad kunt vragen. Pas wel op jezelf, je eigen veiligheid gaat nog altijd voor het belang van het paard. Al helemaal als het niet eens je eigen paard is.

Kayela ♥ † & Kwenda ♥

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:58

Amyxxdh schreef:
Heb ik inderdaad wel eens gehoord ja, alleen probleem is dat ik niet echt iemand in de buurt ken die relatief te betalen is voor mij, ik betaal al een maandelijkse vergoeding voor haar en ik ben nog steeds student ....

Wat zegt de eigenaar van de pony ervan?

Kayela ♥ † & Kwenda ♥

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:21

Ik zou er toch mee naar de eigenaar stappen als ik jou was, want klinkt alsof die alleen maar geld wil vangen voor het dier en er niks mee te maken wilt hebben verder.

Ik zou eens de DA erbij halen en een bloedje laten trekken, weet niet hoe oud het dier is maar bij ons op stal staat een merrie met Cushing die soms ook ineens lellen uitdeelt en andere dagen net een schoothondje is en er zijn wel meer dingen waar paarden heel raar van kunnen gaan doen zoals insuline resistentie.

edit; het is natuurlijk niet jou pony maar zal het toch wel eens goed aankaarten bij de eigenaar

Kayela ♥ † & Kwenda ♥

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:38

Amyxxdh schreef:
xBontfire schreef:
Ik zou er toch mee naar de eigenaar stappen als ik jou was, want klinkt alsof die alleen maar geld wil vangen voor het dier en er niks mee te maken wilt hebben verder.

Ik zou eens de DA erbij halen en een bloedje laten trekken, weet niet hoe oud het dier is maar bij ons op stal staat een merrie met Cushing die soms ook ineens lellen uitdeelt en andere dagen net een schoothondje is en er zijn wel meer dingen waar paarden heel raar van kunnen gaan doen zoals insuline resistentie.

edit; het is natuurlijk niet jou pony maar zal het toch wel eens goed aankaarten bij de eigenaar

Meerdere mensen hebben dit vaak geprobeerd aan te kaarten maar het is een wat oudere man die allemaal maar vind alsof het niet nodig is en dat het alleen maar een paard met pit is zegmaar.
Dus dan word het toch een beetje op ons afgeschoven..
Verder kan ik zelf dierenarts kosten enzo niet erbij hebben hoe graag ik ook een oplossing zou willen hebben!....

Dan zou ik toch mijn eigen veiligheid hiervoor niet op het spel zetten, ik snap dat dit moeilijk is. Maar je wilt niet dat het een 'had ik maar ... ' tje wordt, in de zin van dat je die hoef toch een keer naar je hoofd geslingerd krijgt.

Ik wens je in ieder geval veel succes als je toch besluit nog door te zetten!

Kayela ♥ † & Kwenda ♥

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie