veulen wat niks kent in de kudde introduceren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lovemyponys5
Berichten: 474
Geregistreerd: 05-05-13

veulen wat niks kent in de kudde introduceren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 18:35

hoi. ik heb een vraag
volgende maand ga ik mijn veulen van dan 5 maand oud ophalen. het veulen staat nu in een heel groot natuurgebied met zijn mama en een paar andere merries en veulens. hij kent geen schrikdraad geen halster etc. ik kan hem wel aaien en hij komt ook wel knuffelen. dus hij is niet extreem angstig ofs.
ik heb in mijn wei 2 shetlanders en een c pony staan. eerder stonden ze met zijn 5en maar 1 is er verkocht omdat ze absoluut niet in de kudde paste. zij was zelf het probleem niet de andere ponys. en een is er helaas ingeslapen. er is dus een hoop gebeurd in de kudde en ik weet niet hoe ze op de nieuwe gaan reageeren. eerst alleen zetten is geen optie omdat hij dus het stroomdraad en alles niet kent.
hij word wel vantevoren afgespeend dus dat is wel een voordeel.
eerder als er een nieuwe kwam nam ik de nieuw mee in de wei gewoon aan het halster en dan op volgorde van rang de ponys er 1 voor 1 bij laten eerst aan het halster en dan los. en dat heeft tot nu toe altijd prima gewerkt geen gejaag of gedoe. maar omdat dit veulen geen halster kent wil ik ook niet meer paniek maken.
dus hoe zouden jullie dit doen?
ik haal hem sochtends al vroeg op dus heb de hele dag om hem ergens een plekje te geven.
miss ook handig om te weten.
shet 1 is al wat ouder en een beetje chagrijnig zij staat ook bovenaan in de kudde. ze is wel heel sociaal en is gewend dat er ponys komen en gaan maar ze is wel heel duidelijk.
shet 2. is een ruin van 2 jaar hij heeft nergens interesse voor en gaat altijd zijn eigen gang. maar bij vreemde dingen of paarden wilt hij nog wel eens gaan rennen en gek doen.
c pony. is super lief en sociaal wilt graag spelen is 3 jaar jong. maar wel heel erg op mij gericht en snel jarloers en houd er ook wel van om te rennen etc maar zou nooit schoppen.

love u lana


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elisabeth32, GoogleAdsense, kusjemariska, MaanNaam en 9 bezoekers