Paard vind waterleiding langs drukke weg eng.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LeonieeeB
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-07-15

Paard vind waterleiding langs drukke weg eng.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 22:45

Hoii,
Ik ga regelmatig met mn verzorgpaardje (24 jarige KWPN ruin) naar het bos, nu ligt er op de route een waterleiding die uitkomt in een sloot, het water stopt en gaat weer veder (wisselt om de 5 seconden) en is doordat het stopt heel eng, veel paarden op stal hebben hier last van, ik heb sowieso Knopsppoortjes om (zweep gaat niet) hij gaat achteruit en wil omdraaien (is geen paard die wegrent) opzich vind ik omdraaien/achteruitgaan niet eens zo erg, maar de weg erlangs is heel druk, ben 1x afgestapt, maar omdat hij zo groot is en ik zo klein, kom k er lastig op.. Toen k eindelijk omhoog was viel k er aan de andere kant weer af.... Heeft iemand tips om hier veilig langs te kunnen? Of om hem in iedergeval goed stil te laten staan (als k de teugels strak neem draait hij om.. en te los loopt hij door/draait om)

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Paard vind waterleiding langs drukke weg eng.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:56

Kun je er niet eens wandelend langs gaan? Wat lekkers meenemen en aan de hand rustig laten kijken en snuffelen. Bij ieder stapje in de goede richting belonen :)

LeonieeeB
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 23:24

Palmera schreef:
Kun je er niet eens wandelend langs gaan? Wat lekkers meenemen en aan de hand rustig laten kijken en snuffelen. Bij ieder stapje in de goede richting belonen :)


Als k hem aan de hand heb doet hij alles, niks is eng, maar onder het zadel... :(

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Paard vind waterleiding langs drukke weg eng.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:32

Dan dus iemand die meeloopt. ;)

Samantha_01

Berichten: 314
Geregistreerd: 13-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:37

En als je nu rustig gaat staan wachten op het punt dat je merkt dat hij het gezien heeft en op het punt komt om te gaan stoppen/omkeren? Dus net iets eerder zelf halthouden en er alleen voor zorgen dat hij niet wegloopt?
Zelf moet je dan proberen er niet op te focussen, of vertel je paard maar een verhaal dat het hele enge waterkabouters zijn maar dat het paard veel stoerder is :) Als je dan voelt dat hij ontspant, beloon je hem. Dan kan je proberen een pasje naar voren te doen en het te herhalen.

Of is er geen ander paard beschikbaar die het niet boeit, en die je dan kan volgen langs die waterleiding, net zolang dat je paard zelf ook niet meer gespannen wordt. Daarna kan je dan naast elkaar erlangs gaan (als dat past met die weg), en uiteindelijk voorop. En daarna alleen natuurlijk.

Je weet, met geduld en een vriendelijk woord trek je een olifant voort met een haar ;)