wat te doen aan hengstig

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 11:08

unihorses schreef:
ik zou juist niet gaan klooien met spul.. is wel de natuur he... kom op, pas als het paard er echt ziek van gaat worden zo erg moet je natuurlijk er wat aan doen...

Uhh natuur. Dus als jij elke maand een week je voelt of je iemand iets aan wilt doen omdat je zo'n last hebt ga je dan niet naar de dokter? Slik jij geen pil?

Mijn merrie heeft er ook echt last van en kan gevaarlijk worden. Regumate helpt alleen heel duur en je stelt de eisprong uit
Ben nu bezig met naf oestress hopen dat die helpt. Puur brons werkte helaas niet
Ik werk gewoon met haar door. In het begin bij been geven stopte ze altijd maar dat heb ik er na een paar hengstigheden eruit gekregen nu loopt ze gewoon

Succes!

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:21

unihorses schreef:
ik zou juist niet gaan klooien met spul.. is wel de natuur he... kom op, pas als het paard er echt ziek van gaat worden zo erg moet je natuurlijk er wat aan doen...

Uhh natuur. Dus als jij elke maand een week je voelt of je iemand iets aan wilt doen omdat je zo'n last hebt ga je dan niet naar de dokter? Slik jij geen pil?

Mijn merrie heeft er ook echt last van en kan gevaarlijk worden. Regumate helpt alleen heel duur en je stelt de eisprong uit
Ben nu bezig met naf oestress hopen dat die helpt. Puur brons werkte helaas niet
Ik werk gewoon met haar door. In het begin bij been geven stopte ze altijd maar dat heb ik er na een paar hengstigheden eruit gekregen nu loopt ze gewoon

Succes![/quote]
Ehm, hoe zeker weet jij dat je merrie niet gewoon fysiek wat mankeert? Heftige hengstigheden zijn vaak een gevolg van (behandelbare) problemen rond de baarmoeder.
Zo niet, dan zul je moeten leren om beter te onderhandelen met je merrie.

Spul gebruiken is en blijft symptoombestrijding. Blijf dus wel zoeken naar de werkelijke oorzaak![/quote]

Deels mee eens hoor maar zou daar aan denken als een merrie vaak onregelmatig of zeer lang blijft hangen in de hengstigheid

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:02

Ik slik de pil inderdaad al jaren door
Maar zodra je stopt heb je wel een probleem. Hevige buikpijn en veel vloeien.
Ik stopte met regumate en mijn merrie had meer last dan ervoor

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie