Paarden samen in een bak levens gevaarlijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Paarden samen in een bak levens gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 14:20

Bij mij op stal worden de paarden nooit samen gezet in de bak of paddock, dit vind ik erg jammer want zo kunnen ze eigenlijk nooit echt met elkaar spelen of doen. De stal eigenaar maakt het allemaal niet zoveel uit maar alle klanten die daar staan vinden het 'levens gevaarlijk'. Het kan na 2 minuten fataal zijn en dan hebben we een probleem. Zelf vind ik dit zeer overdreven want ze zullen elkaar niet afslachten. In de wei zomers staan ze wel in groepjes van 2, de ruimte per 2tal is net zo groot als de bak (ong. 20 bij 40) en daar is het ineens niet meer gevaarlijk.

Natuurlijk is dit allemaal hun keuze, en die respecteer ik ook. Maar ik vroeg me af hoe andere paardeneigenaren hier over denken?


canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 14:32

liekensancho schreef:
staat er geen gezelschapsshetlander? We zetten altijd dezelfde pony bij veel van de paarden om mee te spelen :-)


Helaas niet, ik zou er zelf wel een willen maar heb er helaas het geld niet voor..

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 14:35

Bedank voor alle reacties :) Dan ben ik blijkbaar niet de enige die er zo over denkt.. Helaas is het enige contact dat ze nu met elkaar hebben door tralies of touwtjes met stroom :( erg jammer als ik dan zie hoe ze elkaar uitdagen maar niet lekker kunnen spelen..

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 14:41

Calanddra schreef:
Het sociale contact is ook een natuurlijke behoefte van een paard... het zijn en blijven kudde dieren. Toch wel jammer dat ze dat niet in zien bij jou op stal.

Ik persoonlijk zou ook nooit op een stal willen staan waar mijn paard niet buiten komt met anderen, denk dat ik hem daar doodongelukkig mee zou maken :=


Ik zelf wil ook dolgraag naar een andere stal, een paard heeft inderdaad contact nodig met andere, ik zie casper (het paard) ook erg ongelukkig in zn paddock staan altijd :( niet alleen om dit, helaas zijn er nog meer dingen op te noemen..

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 14:42

lieveli schreef:
Kun je niet van stal verhuizen? Dit klinkt niet echt paardvriendelijk.


Dol en dol graag zou ik weg gaan maar mn moeder vind het daar o zo geweldig, ook al moet ik alles met het paard doen, dan heb ik daar ineens niks meer over te zeggen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers