Paard 'sprint' de trailer uit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:09

Het is een jong dier wat nog veel spanning heeft.. ik zou daar geen probleem van maken :n
Het enige wat ik zou doen is proberen de aandacht bij jou te houden.. ipv zijn omgeving.
Verder gewoon vaak mee nemen naar vreemd terrein.. ;)


Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:26

0000 schreef:
Als het puur spanning is helpt het soms heel goed om even een stukje wortel oid mee te nemen en hem dat te geven vlak voor en precies op het moment dat je begint met achteruit stappen. Kauwbeweging doorbreekt de spanning in het lijf en je leid hem ook nog eens een beetje af.
Enkel niet aan te raden met een paard dat vreselijk schooit maar in mijn ervaring wel een zeer simpele en toch effectieve oplossing.


Dat was ook mijn opzet ervan.. alleen zou ik een appel (of pepermunt) nemen.. van wortel krijgen ze zo'n 'mooie' rode kleur schuim :+


Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:38

Ingeeu schreef:
Wat fijn dat er zoveel reacties zijn, het er echt iets aan!
Alleen paardlief is echt niet gespannen! Hij staat gewoon relaxed ook wanneer de klep los gaat. Hij wil er gewoon heul graag uit, maar vindt het niet vervelend om op de trailer te staan. Opwinding/enthousiasme?
Hij gaat ook elke week mee ergens naar toe, en eens in de paar weken naar een hele andere plek en ook daar is die gewoon rustig.


Opwinding is toch ook spanning?? :?

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:30

Dat zie ik dus anders.. spanning kan ook positief zijn :j
Maar of dat nou positief of negatief is, is hier niet relevant..
Paard is niet met zijn koppie bij hetgeen wat er moet gebeuren (langzaam de klep af).. vandaar de tip om zijn aandacht op jou zien te vestigen, en niet op zijn omgeving ;)

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Paard 'sprint' de trailer uit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:36

Idd geen 'dwang' toepassen.. daarmee krijg je wel negatieve spanning, en dat wil je niet..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers