M´n paard die het niet goed doet in de trailer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WandaSmookey

Berichten: 7
Geregistreerd: 10-09-10

M´n paard die het niet goed doet in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 17:23

Mijn paard Colly is vier jaar.
ik heb hem sinds mei en vanaf mei tot halverwege juni deed hij het eigenlijk goed in de trailer altijd wel een beetje stampen maar niet overdreven dat je er echt last van had.
maar sinds juni begon hij het veel erger te doen we hebben onze 1 1/2 paards trailer ook versmald om te kijken of die dit fijner vond en we dachten dat het werkte maar naar twee keer weer in de trailer geweest te zijn vond die dit ook niet goed we hebben Bach bloesem ook geprobeerd dat hij misschien rustiger werd maar hielp ook niet :( .
we gaan het nu met iemands anders trailer proberen volgende week(een tweepaard) of die dat fijner vind om meer ruimte te hebben voorin.
en als die dat nog niet goed vind nemen we onze shetlandpony Shettie ook mee om te kijken of die dit goed vind.
maar het rare is dat hij er zo in loopt en als we stilstaan vind hij het ook goed en is die rustig maar zodra we gaan rijden is die helemaal gek , vorige week ook z'n voorbenen verwond met z'n achterbenen en hij stond er maar tien minuten in
alle tips zijn welkom en ik hoor ze graag! dat we dat ook kunnen proberen :j !

Groetjes wanda

lady62
Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-02-10

Re: M´n paard die het niet goed doet in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:29

heb je aan de trailer misschien een slip hangen tot op de grond net als voor honden die wagenziek worden
dan word de trailer onder het rijden ontladen.
Dus misschien word hij dus wagenziek.
Zomaar een idee.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:32

Ik heb zelf ook eentje die zo de trailer op loopt, maar ze tot een verbouwing begint als we 10 min rijden. ( ik rij echt rustig)
Ze is gewoon niet in dr eentje te vervoeren, met z'n tweeen gaat het gewoon goed.
Wel merk ik dat zij minder evenwicht lijkt te hebben, in alles en dus ook op de trailer.
Haar alleen vervoeren is vragen om moeilijkheden.
Ik heb me er bij neer gelegd, want ze is al eens ondersteboven achterstevoren de klep af gekomen.
Denk dat twee.paarden vervoeren het beste oplossing bied.
Succes

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:36

sommige paarden houden van wijd staan in een trailer.
wij hebben ook een keer een pony vervoert in een 2 paards trailer maar met tussenschot en stond dus krap zeg maar.
en dat paard raakten helemaal in paniek.
wat bleek het nou te zijn achter af dit paard stond altijd in een 1 1/2 paards trailer.
en stond met zijn benen helemaal wijd uit en er was niks meer aan de hand.

maar heb je geen gladde bodem in de trailer?
en heb je hooi in de trailer?
kan ook allemaal helpen.

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: M´n paard die het niet goed doet in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:52

Misschien ook eens kritisch kijken naar hoe gereden wordt. Heel veel mensen hebben geen idee hoe ze met een trailer moeten rijden. En 90% van de trailerproblemen komen voort uit de rijstijl.
Meest gemaakte fout: meteen na een bocht weer optrekken voordat de trailer weer recht achter de auto hangt. En gewoon veel te hard door bochten rijden natuurlijk...

Musique

Berichten: 85
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:54

Er kunnen veel redenen zijn waarom je paard niet meer rustig is in de trailer. Ik vind dat je met de bovenstaande tips al veel kan bekijken en toepassen, maar ik wil toch ook even onze manier van werken meegeven.

Er zijn natuurlijk altijd paarden die het eng vinden op de trailer, die meer plaats nodig hebben, die een ander paard nodig hebben, etc. maar wat wij altijd doen met onze paarden (dit is iets wat over het algemeen vaak wordt gedaan in de drafwereld) is watten in hun oren stoppen of een kapje opzetten. Dan horen de paarden veel minder en zijn ze over het algemeen rustiger. Als ze van de trailer komen doen we het gelijk weer uit of af.

Met een kap bedoel ik dit, maar bij ons zijn de oortjes veel dikker zodat ze minder horen.

Afbeelding

Succes!

jgd
Berichten: 71
Geregistreerd: 25-06-12

Re: M´n paard die het niet goed doet in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:48

je zou ook eens naar de bandenspanning van de trailer kunnen kijken. wanneer de banden te hard zijn gaat de trailer erg trillen als je rijdt. bij een erkend trailerdealer weten ze wel hoe hard deze banden moeten zijn en wat goed banden zijn. een trailer op autobanden of te harde banden is namelijk echt niet comfortabel

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: M´n paard die het niet goed doet in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:57

Wij hebben ook een paard gehad wat heel makkelijk de trailer op liep maar erg onrustig werd in de trailer en er soms met flinke verwondingen af kwam. We hebben haar toen in een 2-paards trailer gezet zonder schot en dat gaat prima.
Ze heeft kennelijk veel moeite met haar balans en wanneer we het schot scheef zetten of het schot er dus uithalen heeft ze meer ruimte om zich schrap te zetten.
Je zou het kunnen proberen. Bij ons is dit ook van de één op de andere dag begonnen. Succes.

Anne_bor

Berichten: 71
Geregistreerd: 03-10-12
Woonplaats: Groningen

Re: M´n paard die het niet goed doet in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:28

wij hebben dit probleem ook gehad met een paard. Dit paard was vrij groot (1,80) en had best veel ruimte nodig om zich goed te voelen, wat bij ons hielp was dat we een flexibel tussenschot hadden in onze 2-paards trailer zodat hij goed wijd kon staan. ook was vervoeren geen probleem wanneer we hem in ons 2-paards vrachtwagentje hadden staan, die was wat ruimer dan de trailer en daar voelde hij zich ook goed. Misschien dat een flexibel tussenschot kan helpen?

Fenna_s

Berichten: 3186
Geregistreerd: 20-06-09
Woonplaats: leeuwarden

Re: M´n paard die het niet goed doet in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:35

Ik denk dat wijd staan juist nadelig kan zijn. Als je pony zich al niet goed schrap kan zetten in een 1,5 paards trailer dan helpt een flexibel tussenschot ook niet, maar kun je beter een 2 paards trailer hebben zodat het wel ruimtelijk is, maar met steun van beide kanten. Dan kan hij niet zomaar omvallen of een snelle beweging opvangen. Ook zou ik even kijken naar het diagonaal paard vervoeren (eddy modde heeft hier veel info over), dan staan ze veel stabieler.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:35

Ibbel schreef:
Misschien ook eens kritisch kijken naar hoe gereden wordt. Heel veel mensen hebben geen idee hoe ze met een trailer moeten rijden. En 90% van de trailerproblemen komen voort uit de rijstijl.
Meest gemaakte fout: meteen na een bocht weer optrekken voordat de trailer weer recht achter de auto hangt. En gewoon veel te hard door bochten rijden natuurlijk...

Hey!!! Dat was toch mijn stokpaardje!!!!!!

Allemaal leuke, technische, organisatorische oplossingen, maar ik zie nog steeds niet langskomen waarom die zouden moeten werken, gezien het paard in eerste instantie weinig problemen gaf maar later wel, terijl ik nergens lees dat er op dat moment ook iets verandere aan het vervoermiddel.

Ga ik toch weer op mijn stokpaardje zitten: langzaam rijden is voor zielepoten; het erom om "smooth" te rijden. Zet een grote mok warme chocomel-met-slagroom los op het dashboard. als ie omvalt is de rommel je straf voor niet kunnen autorijden op een wijze die comfortabel is voor je paard.........

WandaSmookey

Berichten: 7
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 19:04

hoihoi allemaal heel erg bedankt voor de tips!
we zijn deze week een paar keer wezen rijden met een tweepaards trailer met ons shetje er bij!
en het gaat nu super goed, ik hoop ook dat het zo goed blijft gaan natuurlijk! *\o/*

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: M´n paard die het niet goed doet in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:01

die van mij heeft dit ook! toen we haar kregen kwam ze met een grote vrachtwagen, de klep ging open en ze stond rustig om zich heen te kijken, maar voor we haar definitief wilde kopen hebben we haar laten keuren, wij hebben een trailer geleend mooi ruim ding maar toen ze er uit kwam :n drijf nat, het water drupte gewoon op de grond net of ze gezwommen had en ze stond helemaal te trillen. Opzich hebben we hier geen probleem van gemaakt want we hoefden haar verder toch nooit te vervoeren maar na een poos zijn we naar een andere stal verhuisd en moest ze weer de trailer in (dit keer een andere trailer en bestuurder ook) ik ben er bij gaan staan achter dat hek ding en wat ik zag was vreselijk ze werd helemaal gek ze begon te trappen viel om ga zo maar door er hing voer en de ondergrond was niet glad rubbermat geloof ik.
Nu zit ik erg te dubben ik wil volgendjaar namelijk toch 'n keer een wedstrijd of iets met haar gaan rijden, we kunnen dan een trailer makkelijk lenen maar onze auto heeft ook geen trekhaak en we kunnen niet zomaar even elke week aan mensen vragen of we met hun auto mogen rijden om te oefenen.
Is het dan wel slim om met haar naar wedstrijden of iets te gaan? ze kan daar natuurlijk niet zijknat aankomen dat vind ik ook sneu, maar dit is toch wel iets dat ik graag met haar zou willen doen.
Zijn er geen andere manieren waarmee je het kan trainen of is het überhaupt wel te trainen?

lisahaarman
Berichten: 52
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Blokzijl

Re: M´n paard die het niet goed doet in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:24

kan best wagenziekte zijn, had mijn vorige paardje ook last van, ik heb daar niet tegen gedaan omdat ik toen bijna nooit wegging maar als ik jou was zou ik je daar even ingaan verdiepen.

ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: België

Re: M´n paard die het niet goed doet in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:39

Ik volg. Hier gaat ze wel niet graag op trailer of camion (2paards)
En als ze erop zit. Phooeh. Als ze nu 5 min of 2u erop moet maakt ze constant een hels kabaal. Kloppen met voorbenen, slaan met achterbenen. Non stop.
Ze gaat meestal mee met de camion. En rij heel, heel voorzichtig. Zou niet rustiger de bocht om kunnen gaan denk ik.

lisahaarman
Berichten: 52
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Blokzijl

Re: M´n paard die het niet goed doet in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:43

Heb je al geprobeerd om een hooinetje op de hangen zodat ze misschien ergens anders aan denkt? :)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: M´n paard die het niet goed doet in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:36

maar nu weet je nog steeds niet waaraan het ligt; 2 paards of shetje erbij.