Vechtende shetlanders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ariatje
Berichten: 546
Geregistreerd: 22-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:09

Je zal moeten zorgen dat ze BEIDE jou als kuddeleider zien. Oftewel jij moet ten alle tijde de baas over ze zijn. Heb hier ook twee shettehengsten bij elkaar en direct als ze mij zien gaan ze knokken, om aandacht. Maar zodra ik één voet in de wei zet is het klaar!! Ze weten dan dat ik de baas ben en er niet gevochten of gedramd wordt.

Corrigeer diegene die aanvalt, stuur hem weg en mag niet terug komen tot jij veilig de ander hebt kunnen meenemen.

Succes


ariatje
Berichten: 546
Geregistreerd: 22-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:49

Slecht plan! Daarmee bevestig je het probleem juist ipv dat je het op lost.

ariatje
Berichten: 546
Geregistreerd: 22-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:57

Ten eerste kijk ik altijd hoe oud een TS is! Ten tweede kun je een discussie starten of jonge mensen uberhaubt met hengsten in de weer moeten gaan. Hoe groot of klein ook. Maar als je dan advies geeft geef dan advies wat werkt en niet een die om het probleem heen werkt en daarmee het probleem alleen maar versterkt. De pratijk zal gaan uitwijzen dat ze echt niet altijd met twee mensen zijn. En als de ponys dan altijd hun zin hebben gekregen en ze moet het een keer alleen doen, zijn de rapen pas echt gaar. En ook een kleine boze shet kan ernstig letsel toebrengen.

Zit dus niets anders op dan de ponys op te voeden zodat zij zich weten te gedragen. Of de TS dit moet doen is een andere vraag. Waar zijn de ouders in deze??

ariatje
Berichten: 546
Geregistreerd: 22-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:46

Ik denk dat mijn antwoord heel,duidelijk is geweest. Opvoeden die pony,s! En de combinatie kinderen en hengsten zonder toezicht van ouderen is NOTE DONE!


ariatje
Berichten: 546
Geregistreerd: 22-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:36

Sorry ik heb mijn mening niet herzien alleen iets verder duidelijk gemaakt voor lezers die het niet begrepen....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers