Zacht of toch hard zijn..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kasiderambo
Berichten: 278
Geregistreerd: 03-12-11

Zacht of toch hard zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 11:05

Hoi Bokkers,

Ik heb een schat van een shetlander, hij is wat schuw maar toch zo stoer! ( meneertje springt voor mij als m'n andere shet op mij steigerd ) :(:)
Alleen hij wil niet ontspannen tijdens draf aan de loge en loopt als een gek rondje of stampt hij naar mij.
Met een loge zweep gaat dit beter alleen heb ik deze niet altijd bij de hand en gebruik ik een korte of geen zweep.
De ene keer lukt dit best goed zonder zweep, de andere keren doet hij lekker zijn zin .. waarom lukt het niet in draf maar wel in stap?
Wanneer ik er heen ga ben ik ontspannen maar tijdens het logeren als het niet lukt word ik er niet bepaald vrolijk van.
Ik weet dat ik zelf rustiger moet worden als het even niet gaat, en opnieuw moet beginnen maar ik ben even ten einde raad en ik wil harmonie tussen ons beiden, zodat we er alle twee plezier in hebben. <3

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Zacht of toch hard zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:08

Waarom zorg je dan niet gewoon dat je je zweep altijd meeneemt met longeren, want dan gaat het wel goed?

kasiderambo
Berichten: 278
Geregistreerd: 03-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 12:41

capopjekop schreef:
Waarom zorg je dan niet gewoon dat je je zweep altijd meeneemt met longeren, want dan gaat het wel goed?

Ik heb geen longe zweep. (:

badass

Berichten: 1595
Geregistreerd: 14-03-12
Woonplaats: In het spookhuis

Re: Zacht of toch hard zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:49

Dan koop je die toch?

Devitootje
Berichten: 298
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Tussen Dordrecht en Breda

Re: Zacht of toch hard zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:58

Heeft hij misschien balans problemen? Dat geeft stress en daarvan gaan ze vaak ook (harder) rennen (om niet om te vallen)?

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Zacht of toch hard zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:03

Meneer is lekker dominant blijkbaar, dat is wat het stampen tenminste aangeeft. Je zou grondwerkoefeningen kunnen gaan doen zodat hij leert dat jij de baas bent. En verder vooral erg dominant en consequent zijn met deze meneer..