Moeder en zoon herenigd: wat een drama.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imaginaerum
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Moeder en zoon herenigd: wat een drama.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 20:47

Mij is altijd verteld dat paarden elkaar niet meer kennen als "moeder en kind" als ze een tijd gescheiden zijn geweest, of dat die band toch sterk vervaagt. Die van mij is dan 1 grote uitzondering. :+

Merrie is nu 7, zoon is 3. Tot vorig jaar hebben zij op dezelfde stal gestaan, maar in een andere weidegroep. Toen kocht ik de merrie en ging zij met mij mee naar een andere stal.

Vandaag is haar zoon ook op deze stal gekomen en het is 1 groot drama.
Naar elkaar brullen, merrie sleurt mij mee (doet ze anders nooit), kan niet meer vast staan met poetsen als ze niet bij haar zoon in de buurt is (dan breekt ze de tent af), noem maar op.
Haar zoon doet net zo dramatisch terug.

Ze staan nu nog niet bij elkaar, haar zoon heeft even alleen in de paddock gestaan om even bij te komen op een nieuwe stal, het is de bedoeling dat ze wel bij elkaar in de wei komen. Zal dit het drama-gedrag doen verminderen of juist erger worden als ze dan even niet bij elkaar staan? }:0

Ik heb er niet zoveel over te zeggen, maar ben na 1 dag al helemaal gestoord van het gedrag. :+ Mijn merrie is anders ontzettend braaf in de omgang, nu gedraagt ze zich alsof haar zoon nog geeneens afgespeend is en ze nog nooit van elkaar weg zijn geweest. :')

Gebruikelijk of uitzondering? :=

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Moeder en zoon herenigd: wat een drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:50

Tot zoverre ik meegemaakt heb, echte uitzondering...
Ik heb het zo nog nooit gezien.
Ómg, het klinkt wel heel heftig!!

Anoniem

Re: Moeder en zoon herenigd: wat een drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:10

Mm het kan ook zijn dat ze elkaar gewoon herkennen van de vorige stal, en zeker nu ze stressig zijn elkaar graag opzoeken. Ik zou zeker even wachten met bij elkaar zetten anders krijg je nog grotere problemen, neem dat van mij aan. Dan krijg je ze niet meer uit de wei of als er 1 achterblijft wordt de andere gek oid.

Imaginaerum
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 22:47

De merrie staat hier al een jaar en heb nooit dit soort problemen gehad. :) Haar zoon is ook altijd rustig geweest. Ik heb niets te zeggen over de weidegroepen, helaas.

Hananas
Berichten: 1674
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Moeder en zoon herenigd: wat een drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:09

En ging het vandaag wat beter? Ik zou daar echt zot van worden, heb je een braaf paard kan je van 0 beginnen :) succes ermee

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:10

Dat is wel apart. Je zou denken dat ze elkaar na zo'n tijd al wel een beetje vergeten zijn. Moederskindje zeker, die zoon. :+

Illusion

Berichten: 2592
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:11

ik had dit ook bij mijn vorige pony, een jaar nadat ik haar gekocht had, waren we op wedstrijd en kwamen we de oude eigenaren tegen(incl. het paard daarvan, waar mijn vorige pony altijd bij samen heeft gestaan)
hinniken naar elkaar, naar elkaar toe willen, ze was er helemaal vanaf en mijn proefje kon ik dus wel vergeten :=

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Moeder en zoon herenigd: wat een drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:20

Ik heb wel vaker meegemaakt dat paarden elkaar herkennen. Zelfs naar vele jaren nog. Maar zo dramatisch als in jouw verhaal is wel heel apart.. Ik vind het wel mooi.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:26

ze moeten wel een heel erg trouw karakter hebben als ik het zo lees. :(:) <3
Zal wel even moeilijk worden als ze bij elkaar staan straks maar als het goed is gaan ze er op den duur wel aan wennen dat ze eventjes niet bij elkaar zijn. Ik zou ze daar gewoon de tijd in geven die ze nodig hebben. Als ze eenmaal zeker weten dat de andere weer terug komt zal het langzaam aan wel beter gaan.

succes

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:29

Jessix schreef:
Ik heb wel vaker meegemaakt dat paarden elkaar herkennen. Zelfs naar vele jaren nog. Maar zo dramatisch als in jouw verhaal is wel heel apart.. Ik vind het wel mooi.

Ja ik ook.
Maar heel stom, Omber kent haar eigen zoon niet meer na 3 jaar!
Maar haar oude vriendinnetje waar ze van 6mnd oud tot 3 jaar in de wei gestaan heeft wel.
Die hebben elkaar 3 jaar niet gezien en we kwamen in de zelfde les elkaar tegen.

Ze waren helemaal weer dikke vriendinnetjes.
Ze zagen elkaar en gelijk hinniken en druk doen.
Is altijd zo gebleven.

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:05

Ik dacht net dat echte 'paardenvriendschappen' nooit vervagen en dat ze elkaar zelfs na 10 jaar nog herkennen :o
Tenminste, zo is mij altijd verteld ..
Hopelijk komt het toch nog goed en zal de rust wederkeren, dit lijkt me niet fijn!
Of het zal beteren of verslechteren als ze samen staan kan ik echt niet zeggen ..

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Moeder en zoon herenigd: wat een drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:09

Ik was gisteren aan t buitenrijden met mijn stalgenote en we reden langs haar vorige stal, waarop haar paard prompt niet meer verder wilde en er echt helemaal niets meer van snapte. Die had ook zijn oude maatje weer gezien...