Instructrice voor trailerladen gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anouk_H

Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Instructrice voor trailerladen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-21 20:30

Ik begin een beetje hopeloos te worden met het trailerladen. Mijn paard is niet bang maar ontzettend koppig en zeer intelligent en hij heeft gewoon bedacht dat hij er NIET meer in gaat. Inmiddels ben ik 5 paar handschoenen, een gekneusde vinger en een paar ontstoken blaren verder en ik zit op het punt dat ik gewoon professionele hulp nodig heb. We zijn heel vriendelijk begonnen maar inmiddels gaat hij er gewoon echt niet meer in, staat gewoon op rust in de trailer maar nog net met zijn achtervoeten op de klep en de laatste pas die zet hij gewoon niet meer. Hij steigerd trekt zich los draait weg hij trekt alles uit de kast maar na 2 mislukte pogingen waarbij we de ene keer 2 uur en 2 dagen later 2,5 uur bezig zijn geweest (zonder hem dus uiteindelijk echt erop te krijgen) is de maat een beetje vol.

We hebben een monty roberts halster, en zijn dus met pressure and release bezig geweest. We hebben een longeerlijntje geprobeerd we hebben voet voor voet opgetild geprobeerd we hebben uiteraard al heeel veeeel voer gebruikt. We hebben gesmeekt of hij erin wilt we hebben het heel lief gevraagd maar meneer doet het gewoon niet meer. Hij kan prima 2 minuten rustig staan maar als je toch iets te veel begint te vragen dan vliegt hij er af en begint te steigeren en weg te lopen. Helaas heeft hij dus nu al 2 keer gewonnen waarbij we dus niet hebben af kunnen sluiten met hem op de trailer. We zijn pas 1 keer daadwerkelijk met de trailer weggeweest om een boswandeling te maken als oefening maar verder zijn we nooit gekomen. Hij heeft er ook al eens in 3 minuten op gestaan dus hij kan het wel maar nu is het helemaal verpest. Gisteren heb ik maar besloten om hem apart te zetten van de rest van zijn groep, met de trailer in zijn wei, en daar heb ik zijn hooi en brok in gedaan en gedacht zoek het zelf maar, hij moet uiteindelijk toch echt zelf de trailer in gaan willen. 24 uur later was netjes de hele trailer leeg gegeten, maar helaas ook de hele rubberenmat van de klep af getrokken dus dat word spekglad en gevaarlijk dus nu is de trailer weer dicht en staat hij weer met de rest van de groep. Eigenlijk wilde ik hem zo een weekje laten staan maar die gladde klep is geen optie ik wil geen ongelukken natuurlijk.

Maar goed nu heb ik dus echt iemand nodig die mij gaat helpen met het trailerladen, ik ben zelfs zo ver dat ik het misschien het liefst helemaal uit handen zou geven en hem een week later weer ophaal na dan zelf ook nog daar een keer met hem geoefend te hebben maar ik moet even kijken wat financieel mogelijk is.

De grote vraag is dus wie weet goede instructreurs/ instructrices die mij kunnen helpen bij het laden of die het een week uit handen zouden kunnen nemen. (Ik durf best toe te geven dat ik zelf ook echt niet de meest ervaren persoon ben in trailerladen). Ik heb dus wel hulp gehad van iemand die wel heel ervaren is maar dit is niet iemand die ook echt met trauma dieren werkt of zo, er was eerst ook geen trauma maar na 2 keer 2 uur bezig te zijn geweest vrees ik dat ik er nu misschien wel van kan spreken..

Mijn paard staat in NoordBrabant in Ommel (bij Helmond)

Hopelijk kan iemand ons helpen
Zo trof ik de trailer vandaag aan
Afbeelding

En hier stond hij gewoon lekker te eten vandaag
Afbeelding

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3


Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Instructrice voor trailerladen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:43


JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Instructrice voor trailerladen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:56

Monique de Hont van Natural HorseMo, Zit zelf in Oosteind maar komt op veel verschillende plekken.

Binnen een paar sessies heb je vaak al een super resultaat!

kimmetje26

Berichten: 478
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:56

Esther de vries! Helpt je super en levenslange garantie

Sinds 4 september 2014 eigenaar van mijn eigen vriendje! Helemaal happy met amethist. Helaas veel te kort van hem mogen genieten rip 12-8-2018

Sinds 4 november 2018 is hamilton m alias Harry van mij. Lekker genieten van elkaar.
Ondertussen stiekem Z1+1

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Instructrice voor trailerladen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:58

Esther de Vries. Absoluut!

Laerkens Beauty

Plukje
Berichten: 1647
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:59

Roos van der Weert (https://www.roosvanderweert.nl) is naar mijn mening de beste. Zij zorgt ervoor dat het paard uit eigen wil en de trailer op loopt en ze besteedt ook veel aandacht aan het relaxed op de trailer staan en er weer met rust uitkomen.

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Anoniem

Re: Instructrice voor trailerladen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:20

Ja...Esther de Vries.... heeft mij ook geholpen!

Anouk_H

Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-21 09:26

Plukje schreef:
Roos van der Weert (https://www.roosvanderweert.nl) is naar mijn mening de beste. Zij zorgt ervoor dat het paard uit eigen wil en de trailer op loopt en ze besteedt ook veel aandacht aan het relaxed op de trailer staan en er weer met rust uitkomen.


Wat ik op haar site lees lijkt het alsof het meer een workshop is die ze geeft op haar locatie? Ik heb echt iemand nodig die naar mij komt om mij en mijn paard persoonlijk te helpen.

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Wijzig123
Berichten: 78
Geregistreerd: 10-02-21

Re: Instructrice voor trailerladen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:40

Lotte de Haan heeft mij perfect geholpen. Ik ken veel mensen die Lotte bij hun paard hebben gehad en
allemaal super tevreden en echt een gewenst resultaat.
www.lottedehaan.nl

Plukje
Berichten: 1647
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:15

Anouk_H schreef:
Plukje schreef:
Roos van der Weert (https://www.roosvanderweert.nl) is naar mijn mening de beste. Zij zorgt ervoor dat het paard uit eigen wil en de trailer op loopt en ze besteedt ook veel aandacht aan het relaxed op de trailer staan en er weer met rust uitkomen.


Wat ik op haar site lees lijkt het alsof het meer een workshop is die ze geeft op haar locatie? Ik heb echt iemand nodig die naar mij komt om mij en mijn paard persoonlijk te helpen.

Dat is voor paarden die in staat zijn om naar haar toe te komen.
Ik had ook een niet te laden paard (eigenlijk twee) en ze is meerdere keren naar me toe gekomen.

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Anouk_H

Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-21 12:18

Kiss1990 schreef:
Lotte de Haan heeft mij perfect geholpen. Ik ken veel mensen die Lotte bij hun paard hebben gehad en
allemaal super tevreden en echt een gewenst resultaat.
https://www.lottedehaan.nl


Dat is 142km enkele reis dat word denk ik een beetje te ver voor haar

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

dioni

Berichten: 817
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:20

De leerlingen van annemarie van der toorn komen ook op locatie. Daar heb ik erg goede ervaringen mee.
Mijn paard deed hetzelfde: achtervoetje op de klep, en eruitstormen als je teveel druk zet of de stang erachter wil doen.
In 2 sessies opgelost

To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Instructrice voor trailerladen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:24

Paula van de Geest is erg fijn, veel kennis en een fijn persoon, ze is opgeleid door Annemarie vd Toorn. Paula komt ook door heel Nederland geloof ik :)

Cranio sacraal therapeut voor paarden i.o. | Instructrice werken aan de hand
Instagram | Facebook

Effects

Berichten: 557
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Instructrice voor trailerladen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:06

Als je de training uit handen wilt geven (evt. op verplaatsing) zou ik je kunnen helpen. Ik werk met clickertraining en dit is voor paarden met een trailerlaadprobleem vaak een hele andere ingang dan het werken met pressure and release. Mijn methode is erop gebaseerd te herkennen welke prikkels van de trailer het paard moeite mee heeft en daar eerst in hele kleine vorm mee te gaan trainen, zodat de ervaringen positief blijven. Dit in combinatie met het belonen van goed gedrag.
Ook Hester Stasse van Very Important Horse zou je goed kunnen helpen, zij zit dichter in de buurt.

Les clickertraining, hulp bij gedragsproblemen & paard in training
http://www.effectief-trainen.nl

_inge_

Berichten: 1129
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:11

Suzanne Taal van Paardentaal heeft mij uitstekend geholpen! Ook is mijn paard meerdere keren bij een opleidingsweekend van e-quine geweest. Je betaald hier alleen de kosten van de stalling.

MIjn paard is bij zijn vorige eigenaar van de trailer gevallen. Zo een angst bij een paard had ik nog nooit gezien en was ik niet mee bekend. Na lief vragen, boos vragen en hopeloos vragen wist ik mij geen raad. Na de trainingen met Suzanne, maar ook de weekenden van e-quine kan ik mijn paard nu rustig laden. Je kunt altijd contact met hun opnemen of er iemand bij jou in de buurt woont die je ook thuis kan trainen. Ik had nooit gedacht dat ik mijn paard alleen zou kunnen laden, maar zelfs daar ben ik nu voor aan het trainen.

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:18

Effects schreef:
Als je de training uit handen wilt geven (evt. op verplaatsing) zou ik je kunnen helpen. Ik werk met clickertraining en dit is voor paarden met een trailerlaadprobleem vaak een hele andere ingang dan het werken met pressure and release. Mijn methode is erop gebaseerd te herkennen welke prikkels van de trailer het paard moeite mee heeft en daar eerst in hele kleine vorm mee te gaan trainen, zodat de ervaringen positief blijven. Dit in combinatie met het belonen van goed gedrag.
Ook Hester Stasse van Very Important Horse zou je goed kunnen helpen, zij zit dichter in de buurt.


Ik heb ook hulp van Hester gehad, komt aan huis en binnen een paar keer kon ik mijn paard alleen laden!

Hetwaszoiets
Berichten: 94
Geregistreerd: 05-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:19


J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Instructrice voor trailerladen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:00

Hester Stasse zit inderdaad dicht bij je in de buurt. Heeft net als Naturalhorsemo, Lotte de Haan, Suzanne Taal en Paula vd Geest de opleiding Instructeur Paard en Gedrag bij E-quine.com/Annemarie van der Toorn gedaan. En is daarnaast heel erg bezig met clickertraining/R+ dus van alle markten thuis.

Beauty26
Berichten: 2030
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:24


Anouk_H

Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-21 21:19

Bedankt voor alle reacties! Momenteel ben ik in gesprek met Natural Horsemo. Waarschijnlijk mag hij er 3 mei nog heen. Ik heb een goed gevoel bij haar dus hopelijk krijgen we het rond! (En krijg ik hem daarheen, ik heb gevraagd of ze hem mogelijk kan komen ophalen)

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:21

Anouk_H schreef:
Bedankt voor alle reacties! Momenteel ben ik in gesprek met Natural Horsemo. Waarschijnlijk mag hij er 3 mei nog heen. Ik heb een goed gevoel bij haar dus hopelijk krijgen we het rond! (En krijg ik hem daarheen, ik heb gevraagd of ze hem mogelijk kan komen ophalen)



Super goede beslissing, weet zeker dat Monique hem eventueel komt halen als het je zelf niet lukt!

Hier ga je echt profijt van hebben _/-\o_


Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Instructrice voor trailerladen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:34

Fijn dat je voor nu hopelijk geholpen bent. Daniëlle van Amable heeft mij destijds heel goed geholpen. Ik kan inmiddels alleen in en uitladen en geen stress. Ik gun je hetzelfde, succes!!

Soms moet je uit je comfort zone stappen, om je doel te bereiken.
B+11, L1+10, L2 +2

Anouk_H

Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-21 09:19

JustLizz schreef:
Anouk_H schreef:
Bedankt voor alle reacties! Momenteel ben ik in gesprek met Natural Horsemo. Waarschijnlijk mag hij er 3 mei nog heen. Ik heb een goed gevoel bij haar dus hopelijk krijgen we het rond! (En krijg ik hem daarheen, ik heb gevraagd of ze hem mogelijk kan komen ophalen)



Super goede beslissing, weet zeker dat Monique hem eventueel komt halen als het je zelf niet lukt!

Hier ga je echt profijt van hebben _/-\o_


Ja ophalen is gezien de afstand (78km) 150€ dus ik ga het zelf proberen en anders is er af gesproken dat ze hem alsnog komt halen. Ik heb heel veel filmpjes van haar gekeken en ik vind Monique heel lief en vriendelijk overkomen, ik breng Mac er met een gerust hart heen in ieder geval.
Ik heb nu al buikpijn en slechte nachten of ik hem 3 mei erin krijg..

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

_inge_

Berichten: 1129
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Instructrice voor trailerladen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:25

Is het misschien een idee dat iemand anders hem laad? Of misschien kennen ze iemand die dichterbij woont die je kan helpen laden?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers