Building a better connection...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anitaroot

Berichten: 68
Geregistreerd: 04-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:35

Eline_S_S schreef:
Dit is mijn verhaal en de reden waarom ik intensief een betere band op wil bouwen. Ik vind het natuurlijk wel spannend om alles open en bloot op internet (en dan vooral bokt) te plaatsen maar ik hoop echt dat dit een positief topic kan worden :)
Ik ben erg benieuwd naar jouw verhaal over de band van jou en jouw paard(en), waarin je vast hebt gelopen en hoe je dit hebt opgelost!


Hi Eline,

Wat stoer dat je je verhaal wilt delen. Je verhaal is ook voor mij herkenbaar. Ik wil je een compliment geven voor hoe je bezig bent met het grondwerk. Maar vooral om eventuele fysieke problemen uit te sluiten. Dit wordt ondanks alle kennis nog vaak over het hoofd gezien.

Jouw verhaal is voor mij herkenbaar en is ook de reden waarom ik door ben gaan zoeken naar mogelijkheden. Ik had een haflinger van 3,5 en niet vanaf veulen. Hij had kennelijk een trauma ergens opgelopen en hier wist ik niets vanaf. De weg om een connectie te bouwen met hem heb ik moeten beƫindigen vanwege gezondheidsproblemen bij mezelf, maar zeker ook vanwege de veiligheid voor mij en mijn dochter. We hebben hem ook meerdere malen laten behandelen en in training gehad. Maar het blijft een feit dat om een connectie te bouwen de omstandigheden op vele vlakken wel moeten kloppen.

Als ik dan jouw verhaal lees, dan kan ik alleen maar denken, wat is die goed bezig. hou vol en blijf letten op de kleine signalen. Beter een kleine overwinning dan een grote en dan weer een terugslag. Succes en ik lees graag verder mee met jullie reis.

Observeren is vooruit kijken! http://www.oogvoorhetpaard.nl/5-gouden-tips/



anitaroot

Berichten: 68
Geregistreerd: 04-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:26

Super goed om te horen. Wat ben je goed bezig. Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen met jullie.
Ik heb nog een kleine tip voor je. Als je wilt dat hij sneller gaat afkauwen, kun je hem hiermee helpen door zijn lip iets naar buiten te vragen en dan moet hij wel zijn mond bewegen. VEEL GELUK EN SUCCES!

Observeren is vooruit kijken! http://www.oogvoorhetpaard.nl/5-gouden-tips/

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers