Trailer oefenen, do's en don'ts gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Trailer oefenen, do's en don'ts gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-20 21:32

Hey bokkers,

Ik heb de droom (net als menig paardenmens) om ooit met mijn pony naar zee te gaan. Nu is dat voor ons een minimaal 3 uur durende trailer rit. Ik wil dit dus graag gaan opbouwen om te kijken of het mogelijk is.

De situatie:

Ik heb mijn merrie nu dik een jaar. Ze is in principe super cool en relaxed met alles, maar ik heb geen idee hoe ze echt op trailerladen en dergelijke reageert. Het enige dat ik wat dat betreft echt meegekregen heb was dat de vorige eigenaar zei dat ze super makkelijk de trailer op gaat, maar toen ze bij stal aankwamen om haar te brengen kwam ze helemaal doorweekt van de trailer af. Het was ook wel een warme dag, dat sowieso, volgens weeronline zelfs de warmste 29 juni ooit gemeten met rond de 33 graden. In de weken daarop week ze iedere trailer bijna angstig uit, en wilde er absoluut niet bij in de buurt komen. Ondertussen kunnen we op buitenritten en dergelijke vrij relaxed langs stilstaande en rijdende trailers gaan, alleen als er een paard in staat vindt ze het spannend, maar dat vind ik niet meer dan logisch.


Er is iemand op stal met een trailer en mijn vader heeft een auto met trekhaak die hij wel even ervoor wil zetten om te oefenen, maar wat zijn nou de do's en don'ts bij zoiets?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Trailer oefenen, do's en don'ts gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-20 21:39

Ik had inderdaad sowieso al het idee "buiten de trailer is rust/geen negatieve consequenties, maar in de trailer is overladen met snoepjes/eten/braaaaaaf".

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Trailer oefenen, do's en don'ts gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 16:20

Bedankt voor de tips!

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers

cron