Paard is te beschermend / gemeen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rhona55
Berichten: 43
Geregistreerd: 02-07-11

Paard is te beschermend / gemeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-20 21:59

Hoi!

Ik heb een 3,5 jarige merrie, Mellody, ze is heel sociaal en heel aanhankelijk. Komt altijd meteen naar me toe, ze loopt me nog achterna als ik haar niet vast heb. Ze is gewoon heel erg op me gericht (en op mijn moeder precies hetzelfde).

Maar nu zorgt dit dus voor wat problemen met één ander paard.

Mellody is al 3 jaar bij ons, heeft altijd samengestaan met mijn merrie Lady en de pony van de buren. Lady is vorig jaar verkocht en we hebben een A-welshje gekocht om haar gezelschap op stal te houden.

De 1e week heel bazig tegenover haar, maar daarna de allerdikste maatjes! Niets geen probleem.

Nu heeft een vriendin van me haar paard Gamble bij ons gestald, dit ging net zoals met Joy (de A-pony) de 1e week krengerig en daarna super.
Maar nu wordt Mellody steeds baziger en baziger over Gamble als ik in de buurt ben. Op stal is alles super, in de wei is alles super, totdat Gamble bij mij in de buurt wil komen... ze galoppeert op haar af en bijt / trapt naar haar.

Het wordt met de week erger, en nu moet Gamble van Mellody altijd een eind verderop wachten als ik ze uit de weide haal.

Ik vind het héél erg sneu, want Gamble is echt een enorm lief paard. Mellody heeft nog nooit zulk krengerig en beschermend gedrag vertoond naar geen enkel paard of pony, behalve bij Gamble.

Gamble is wel wat onzeker, maar ze heeft mijn paard nog nooit iets misdaan. Ik ben bang dat dit erger wordt en er uiteindelijk een blessure van komt bij 1 van de 2 paarden, of als we eens samen gaan rijden dat dit gedrag zich ook zo uit.

Het is echt alleen in de weide als Gamble naar mij toe komt. In de stal is dit geen punt, ook in de weide niet, zolang Gamble maar niet bij mij in de buurt komt. Verder kunnen ze echt super met elkaar, als ik ze allemaal los laat lopen zijn ze ook vrijwel altijd met zijn tweetjes op pad.

Weet iemand misschien waarom mijn paard zo doet en wat ik er tegen kan doen? Ze staan met z’n 4en in de wei, en het is geen enkel probleem als ze naar me toe komen behalve als het dus Gamble is. Ik vind het echt heel sneu voor d’r dat ze daar dan op zo’n afstandje moet staan wachten omdat ze anders op dr donder krijgt :/


Rhona55
Berichten: 43
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Paard is te beschermend / gemeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 11:44

Dan zal ik dat eens proberen!

Gamble staat hier nu al zo’n 6 maand, en is absoluut niet dominant. Eerder onderdanig.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers