Paard kijk mij na

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Penny84
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-09-20

Paard kijk mij na

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 13:41

Hi allemaal,

Sinds een tijdje 'kijkt mijn paard mij na'. Ik breng hem naar het hek van de weide, waarna hij zelf nog een klein stukje (+/- 20 mtr) moet lopen naar de kudde.
In plaats daarvan blijft hij bij het hek naar mij staan kijken tot ik wegga.

Heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen?

Groetjes!! :-)

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Re: Paard kijk mij na

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:49

Mijn paard doet dat ook. Als ik met het poetsen even weg ga blijft hij mij volgen.

Ook in de paddock of in de wei, hij wilt iedere pas die ik zet in de gaten houden. Wat het betekend weet ik ook niet. Maar vind het wel schattig.

Penny84
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 13:53

nina82 schreef:
Mijn paard doet dat ook. Als ik met het poetsen even weg ga blijft hij mij volgen.

Ook in de paddock of in de wei, hij wilt iedere pas die ik zet in de gaten houden. Wat het betekend weet ik ook niet. Maar vind het wel schattig.


Ja dat dacht ik in de eerste instantie ook, dat het wel heel lief was. Maar ik heb eerder het gevoel dat er iets niet in orde is. Je zou denken dat hij juist het liefst meteen naar de kudde wil.

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Re: Paard kijk mij na

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:57

Ik denk dat hij/zij jou toch als zijn/haar leider ziet en je wil volgen

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Re: Paard kijk mij na

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:58

Dat is heel normaal hoor.
Die van mij doet het ook,die raakt soms zelfs in paniek arm dier hahaha. Maar ik ben nooit ver weg, bijv. Als ik even mijn zadel ga halen ofzo :+

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Paard kijk mij na

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:01

Heel normaal! En leuk toch, is er een duidelijke connectie!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Paard kijk mij na

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:05

Ben je niet onbewust toch een paar keer weer teruggelopen voor een extra knuffel of snoepje geven? Dan is je nakijken in afwachting of ze nog een "beloning" krijgt.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Paard kijk mij na

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:49

Haha dat doen mijne ook. Zelfs als iemand anders hun vasthoudt en ik ga mijn spullen pakken hoor ik vaak mensen zeggen: "Als jij wegloop volgt hij jou precies".. en voor degene waar ook bijrijders hebt die schijnt mij zelfs soms te zoeken als hun ermee aan het rijden zijn en ik loop wat rond langs de bak en op stal _/-\o_ _/-\o_

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 08:39

Doet mijn merrie ook hoor. Die staat te kijken of er niet toch nog een koekje uit mijn zakken rolt oid.
Ze hoort ook mijn auto aankomen, en staat dan van ver al te koekeloeren. Als ik haar dan roep, gaat ze alvast aan de ingang van de wei staan. Zal ook wel aan de kruiwagen met hooi liggen, die ik altijd meebreng voor haar :P

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 08:51

Haha die van mij kijkt me niet alleen na... Die komt ook al naar me toe zodra hij mijn auto ziet stoppen aan de wei. En ik geef thans niet altijd wat lekkers. Krijgt hij alleen als we ook gewerkt hebben namelijk.
Als ik aan de stallen sta komt hij er gezellig bij staan en gaat wat staan dutten.

Mijn oudjes kijken me ook nog na. En diva hinnikt zachtjes als ik toekom. Die blijft dan ook hinikken tot ze eten hebben. (Hinniken is meer zachtjes brommen, nja geen idee hoe het te omschrijven eigg)
Als ik wat te lang wacht met wegrijden komt Merho naar de draad. Die hoopt waarschijnlijk op nog wat lekkers.

Afbeelding

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:44

Art_Ificious schreef:
Haha die van mij kijkt me niet alleen na... Die komt ook al naar me toe zodra hij mijn auto ziet stoppen aan de wei. En ik geef thans niet altijd wat lekkers. Krijgt hij alleen als we ook gewerkt hebben namelijk.
Als ik aan de stallen sta komt hij er gezellig bij staan en gaat wat staan dutten.

Mijn oudjes kijken me ook nog na. En diva hinnikt zachtjes als ik toekom. Die blijft dan ook hinikken tot ze eten hebben. (Hinniken is meer zachtjes brommen, nja geen idee hoe het te omschrijven eigg)
Als ik wat te lang wacht met wegrijden komt Merho naar de draad. Die hoopt waarschijnlijk op nog wat lekkers.

[ [url=m/K5KQFB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die van mij is tegenwoordig bevriend met de buurmerrie. Die merrie staat sinds kort alleen, haar veulentje is weggehaald en ze is een beetje eenzaam. Mijn eigen merrie gaat dan daar aan de draad staan - tot ze mij ziet. Dan komt ze aan de ingang van de wei staan, en die is ver uit de buurt van de buurmerrie, die staat dan altijd heel beteuterd te kijken. Volgt mij ook langs de draad als ik poep schep. Als mijn paard klaar is met eten, gaat ze terug bij de merrie staan, in de hoek van de wei liggen altijd een heleboel drollen die dat bewijzen

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paard kijk mij na

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:47

Als ik die van mij terug in de paddock bij zijn kudde zet maakt ie ook een 360 graden draai om me aan te kijken haha
Dan knuffel ik nog even met m, krijg ik wat kusjes van hem en dan loopt ie weg (of ik loop eerder weg en dan blijft ie me aan staren tot ik uit het zicht ben)

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: Paard kijk mij na

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:07

Die van mij kan dat ook doen, meestal ben ik er dan maar even (te) kort geweest. Maar op der vorige stal deed ze het heel extreem, maar daar was ze totaal niet op der plek. Toen was het meer een smeekbede dat ik weer terug moest komen en dat ze daar weg wou. Die ooguitdrukking was toen ook heel anders.

Nu op der huidige plek kijkt ze nog even en als ik dan in de auto stap draait ze rustig om en loopt naar de rest. Maar gewoon met een rustige blik, alsof ze me uitzwaait.

Anoniem

Re: Paard kijk mij na

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:28

Als ik wegga van stal betrap ik de mijne regelmatig op nakijken, maar als ik aankom en hij staat aan de oprit, dan kijkt ie ook altijd en loopt ie mee. Op de was plaats raakt ie bijna in paniek als ik wegga, net als dat iemand anders met hem rijd en ik loop weg.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Paard kijk mij na

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:09

Jij bent degene met de snoepjes.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:25

Nabster schreef:
Jij bent degene met de snoepjes.

In mijn geval niet. Ik geef immers niks als ik pas toekom. Bij de oudjes kan het ook gerust half uurtje duren vooraleer ze hun eten krijgen. Het is dus niet zo dat die van mij het doen omdat ze mij met snoep associëren. Ik geef ook quasi nooit snoep. Ranger krijgt alleen extra voer als hij gewerkt heeft. Voor de rest moet hij het doen met zijn gras en in de winter gras en hooi.

Als ze dat bij mijn ouders doen begrijp ik dat wel die komen altijd met wortels af namelijk.

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Paard kijk mij na

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:37

Ik denk dat het betekend dat jullie voorbestemd zijn en er een toekomst in de nieuwe penny film te wachten staat.

Koekie73

Berichten: 2658
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Paard kijk mij na

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:42

Hahaha ik vind dat altijd zo grappig. Pony doet dat ook bij mijn dochter (het is ook haar pony, zij rijdt hem ed.)
Bij mij doet hij dat niet. Als ik er alleen ben, bijv. als de hoefsmid komt ofzo en dochter is op school, dan kijkt hij mij echt niet na als ik hem weer op de wei zet.

Zelfs als dochter hem op de poetsplaats zet en ze loopt even weg, houdt hij haar steevast in de gaten.
Schattig toch?

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:44

Mijn paarden keken me ook altijd na, en kwamen meteen naar het hek als ze me zagen. Zelfs stonden ze vaak door de ramen naar binnen te kijken of ze me zagen... beste leuk!