enquête welzijn van paarden in relatie tot (type) training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OompaLoompa
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-09-20

enquête welzijn van paarden in relatie tot (type) training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 15:02

Hoi,
Ik ben nieuw bij bokt en ken de regels nog niet zo goed dus sorry als dit verkeerd staat. voor school moeten wij onderzoek doen naar een onderwerp en eventueel een verbeter plan opstellen. voor dit onderzoek hebben we ook een enquête gemaakt over hulpmiddelen, manieren van trainen en hoe het paard hierop reageert. we zijn opzoek naar een diverse groep mensen om hier op te antwoorden dus vandaar dat wij deze hier willen plaatsen.

ik zou graag willen vragen of jullie even de tijd zouden kunnen nemen om deze te beantwoorden. we denken dat dit zo'n 10-15 minuutjes duurt.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link

bij voorbaat dank,

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: enquête welzijn van paarden in relatie tot (type) training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:03

Vraag 2 afgehaakt.. Ik men en rij recreatief, maar beide opties staan er niet bij.. Jammer, gemiste kans..

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:04

Ik ben na 1 vraag gestopt. Totaal onlogisch dat je overal maar 1 ding in kunt vullen.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: enquête welzijn van paarden in relatie tot (type) training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:21

Pff wat een vage vragen, best ook suggestief omdat je steeds terug keert naar het gebruik van de zweep. Bovendien kan je op sommige vragen zoals de eerste vragen maar 1 antwoord geven en die antwoorden zijn beperkt in mogelijkheden.
Ik vrees dat je je enquete flink zal moeten bijstellen om een objectief resultaat te bereiken.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: enquête welzijn van paarden in relatie tot (type) training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:23

Eens met mijn voorgangers, ik heb hem ook niet ingevuld omdat ik bijna geen enkele vraag goed kon beantwoorden, omdat er overal meerdere antwoorden van toepassing zijn en ook antwoorden die er niet bij staan

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: enquête welzijn van paarden in relatie tot (type) training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:26

Yup, te beperkte antwoordmogelijkheden, suggestieve vraagstelling, waardeloze enquete. Afgehaakt.

Rocamor

Berichten: 10860
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:27

HIer ook op vraag 2 afgehaakt. Je kunt maar 1 ding kiezen en ik longeer, doe grondwerk, wandel, probeer te dressuren, kortom, vanalles.

Ik vind de vragen ook suggestief.

En ja, ik vind wel dat er veel kan veranderen in de omgang met paarden. En ja, ik gebruik de zweep als aanwijsstokkie tijdens het grondwerken.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:54

Ik kon hem ook niet invullen helaas.
Ook ik rijd recreatief/buitenritten, en gebruik mijn zweep als verlengde van de arm en niet om te slaan.
Bij vorm van trainen is het niet mogelijk om meerdere vakjes aan te klikken of een eigen antwoord in te vullen, waardoor ik ook die vraag niet kan invullen.
Helemaal op het eind zie ik vragen over een trailer, maar mijn paard hoeft niet op de trailer.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: enquête welzijn van paarden in relatie tot (type) training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:00

Bij veel vragen staat mijn antwoord er niet bij, maar kan ik zelf ook niets invullen. Ben dus maar gestopt, want anders klopt er niets van en heb je er ook niets aan.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: enquête welzijn van paarden in relatie tot (type) training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:02

Ook ik ben gestopt, wil bij veel vragen meedere antwoorden invullen en dat kan niet. :?

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:02

Kuggur schreef:
Yup, te beperkte antwoordmogelijkheden, suggestieve vraagstelling, waardeloze enquete. Afgehaakt.


Hetzelfde hier.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: enquête welzijn van paarden in relatie tot (type) training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:34

En ook ik ben afgehaakt omdat je niet overal meerdere dingen kunt aanvinken. Tevens merkte ik in die paar vragen al dat jouw eigen mening doorschemert in de vraagstelling, dan kan je nooit objectief onderzoek doen

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:52

Dit is typisch zo'n enquete waarvan je de conclusie al kan schrijven voordat de antwoorden binnen zijn. Wel zo makkelijk, maar heeft niks met een onderzoek doen ze maken.

De enquete is erg gekleurd en de mening van de onderzoeker schemerd duidelijk door de vragen heen.

Bij de laatste vraag moet ik altijd denken aan wat ik tijdens lessen innovatie heb geleerd: Je kunt mensen niet vragen wat voor technieken ze graag zouden zien in de toekomst, want mensen weten niet wat ze graag willen in de toekomst. Het 'If I had asked people want they wanted, they would have said faster horses (not said by) Henry Ford" idee.

Ik zou nog eens heel goed kijken naar de opzet van deze enquete, en het dan nog eens proberen.

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Re: enquête welzijn van paarden in relatie tot (type) training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:04

Waardeloos.. Veel te weinig keuze, dit moet anders.
Op deze manier vul ik hem niet in, sorry.

OompaLoompa
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 17:05

Dat er bij de eerste vraag geen meerkeuze gegeven kon worden was een foutje, dit zou nu gefixt moeten zijn. Verder ben ik mij ervan bewust dat niet alle antwoorden elke optie hebben en dat je niet overal een eigen andwoord in kan vullen. Dit is omdat er zo een groot aantal mogelijke antwoorden is dat het amper bij te houden is. Er moet gewoon een soort van kader aan zitten. Ook ben ik mij ervan bewust dat er een aantal vragen tussen zitten die suggestief kunnen klinken. Dit waren o.a. vragen waar de docent mee is gekomen en waar wij helaas geen andere manier zagen om deze te stellen.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: enquête welzijn van paarden in relatie tot (type) training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:08

Mss kan je je docent onze meningen voorleggen om hem duidelijk maken dat de enquête maar beter aangepast wordt?

OompaLoompa
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 17:11

Ook lees ik hier van een hele hoop mensen dat mijn eigen mening hier duidelijk doorheen schijnt. In tegenstelling tot wat men lijkt te denken ben ik helemaal niet tegen op het gebruik van een zweep of andere hulpmiddelen liggende aan hoe men deze gebruikt.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:12

OompaLoompa schreef:
Dat er bij de eerste vraag geen meerkeuze gegeven kon worden was een foutje, dit zou nu gefixt moeten zijn. Verder ben ik mij ervan bewust dat niet alle antwoorden elke optie hebben en dat je niet overal een eigen andwoord in kan vullen. Dit is omdat er zo een groot aantal mogelijke antwoorden is dat het amper bij te houden is. Er moet gewoon een soort van kader aan zitten. Ook ben ik mij ervan bewust dat er een aantal vragen tussen zitten die suggestief kunnen klinken. Dit waren o.a. vragen waar de docent mee is gekomen en waar wij helaas geen andere manier zagen om deze te stellen.

Hm, je antwoord op alle bovenstaande kritiek is dus "het kan niet anders"...
Je zult wellicht wat gelijkgestemden krijgen wiens manier van paardenhouden lekker in het straatje van je enquete past, maar zeg nou zelf, denk je dat je dat enige waardevolle informatie zal opleveren?

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:13

Ik heb 'm ingevuld met aan het einde de opmerkingen die hier ook worden genoemd.

Ik neem aan dat dit een enquête is voor de middelbare school dus dan hoeft de kwaliteit ook niet zo te zijn zoals op de universiteit maar nu is de enquête wel erg zwak. Zo te lezen heb je aan je docent ook niet veel, kijk anders eens voor tips en tricks op internet (carrieretijger misschien? )

OompaLoompa
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 17:15

Lukasje schreef:
Mss kan je je docent onze meningen voorleggen om hem duidelijk maken dat de enquête maar beter aangepast wordt?


Daar is helaas geen tijd voor, dit hoort een klein onderzoek te zijn dat al snel gepresenteerd moet worden met een verslag. Dit gaat ook niet zozeer om het onderzoek zelf maar meer om het vormen van een mening en deze onderbouwen met feiten en evt. het bijstellen van onze mening.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: enquête welzijn van paarden in relatie tot (type) training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:29

Ook de vraag met trailer laden. Alle opties zijn niet bij mij van toepassing? En dan?

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: enquête welzijn van paarden in relatie tot (type) training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:47

Ik wilde hem ook wel invullen maar haakte ook af. Ik doe nl dressuur, bosritten, wandelen, springen, maar kan dat niet invullen. En vind de vragen erna vaag...

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:50

OompaLoompa schreef:
Ook lees ik hier van een hele hoop mensen dat mijn eigen mening hier duidelijk doorheen schijnt. In tegenstelling tot wat men lijkt te denken ben ik helemaal niet tegen op het gebruik van een zweep of andere hulpmiddelen liggende aan hoe men deze gebruikt.

Maar dat is niet in te vullen.
Net als trailer laden doe ik niet met kikker. Wel boloning.
En je lijkt aan te sturen dat conventioneel een nare manier is en horsemanship goed.
Maar ook dat hoeft niet zo te zijn.

Anoniem

Re: enquête welzijn van paarden in relatie tot (type) training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:54

Gestopt bij vraag 6. Ik rijd meerdere paarden voor iemand. De opties die er nu staan zijn niet van toepassing.

dioni

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:54

ik heb de trailer vragen ook niet ingevuld.
Er zijn meer en betere manieren om een paard te leren laden dan slaan, duwen en trekken of voer.