Herstarten met rijden

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rana_flo

Herstarten met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-20 18:36

Hoi iedereen!
Ik heb al een tiental jaar mijn eigen paard, maar heb al enkele jaren er niet meer op gereden omdat ik wat mijn interesse verloren was en ook op de universiteit zat. :( Nu ben ik echter terug thuis en mis ik het rijden enorm. Ik heb er veel spijt van dat ik het niet blijven doen ben en zou graag opnieuw beginnen.
Mijn paard is wel al 20 en ik vroeg me af of hij niet te oud is om hem opnieuw aan het werk te zetten. Ik wil hem ook niet overbelasten na al die jaren niet veel te moeten doen hebben. Hij staat wel in de wei en heeft dus een minimum aan beweging gekregen, maar is dat wel voldoende?
Alvast bedankt!
Groetjes :D

Zuidpool

Re: Herstarten met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:44

Als hij verder gezond is doen! Is ookgoed voor hem.wel heel rustig en met begeleiding opbouwen om problemen te voorkomen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:12

Ik zou hem laten nakijken voor de da en bij goedkeuring onder goede begeleiding rustig opbouwen. Geen haast hebben. Dan kan je er nog jaren plezier van hebben

prugelpiet
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:14

Als je paard verder gezond is: waarom niet? :) De meeste paarden hebben er echt wel lol in om aan het werk te gaan!

Wel rustig opbouwen natuurlijk, en kijken hoe die het oppakt, maar ik zou niet kunnen bedenken waarom je het niet zou doen. Zo oud is 20 nou ook weer niet.

In hart en gedachten,
vandaag en voor altijd.

MANON3009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:27

Als je paard gezond is, waarom niet? Gewoon rustig opbouwen en het komt wel in orde :j

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:30

Kijken naar wat je paardje aankan, en goede kans dat ie er op en top gaat genieten!

* It pains me that there are 15 year olds riding Grand Prix and I sometimes still punch myself in the face while doing up my girth. *
Één geruststelling, je kan nooit verder vallen dan de grond!
Dexter <3 De Haflinger is een onvermoeibare diesel die geen topprestaties neerzet, maar altijd zijn best zal doen en een enorm doorzettingsvermogen heeft.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie