Paard heeft gebrek aan zelfvertrouwen

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suzanne F.

Re: Paard heeft gebrek aan zelfvertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:37

Nou dat heeft niets met zelfvertrouwen te maken. Eerder met een gebrek aan vertrouwen in de ruiter.
Doet ze dit altijd? Heb je er nooit mee kunnen rijden? Of is dit plotseling?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:45

kellyb1999 schreef:
Billie is een merrie van rond de 8 jaar (ik ben niet meer zeker)
Ze heeft een maand ongeveer stil gestaan.
Ik heb haar van 18 februari 2020.
Ik heb haar eerst wat laten wennen aan de omgeving en dan stilaan opgebouwd tot ik ging rijden, welja rijden niet maar wel gewoon op haar zitten aangezien ze niet vooruit wil.
Ik heb nog nooit met haar gereden dus.

En heb je haar proefgereden bij de vorige eigenaar? Dus is ze wel zadelmak en ingereden zeg maar? Weet je dat 100% zeker of heb je haar zonder proefrijden gekocht?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Re: Paard heeft gebrek aan zelfvertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:53

Er is een aanzienlijke kans dat ze misschien niet eens echt ingereden was. Zadelmak als in erop kunnen zitten kan wel prima natuurlijk. Maar misschien snapt ze de hulpen gewoon niet.
Ik zou er eens hulp bij vragen, van een ervaren iemand die je vanaf de grond kan helpen als je erop zit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:25

kellyb1999 schreef:
Oké dus, ik ben net bij Billie geweest en hebben samen door de wei gewandeld. Dit doet ze prima. Ik stop, zij stopt. Ik wandel, zij ook.
Als ik haar in een cirkel wil laten lopen, doet ze dit niet en komt meteen naar mij toe.
Ook als ik haar voorop wil laten wandelen, draait ze zich om en komt naar mij toe.

Dan snapt ze longeren ook niet. Of ze neemt een loopje met je.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie