Paard loopt weg in de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:20

YancyL schreef:
Help

Ik heb een verzorgpony en ben er nu 2 maanden mee bezig. Heb in het begin altijd met grondwerk bezig geweest en hij liet zich altijd vangen maar zodra ik terug begon met het zadel (hier heeft hij moeilijkheden mee) loopt hij van me weg in de wei.

Ik zorg voor veel afwisseling zodat ik ook dingen doe die hij leuk vindt maar is blijkbaar niet genoeg.. Ik wil echt wel een band opbouwen met hem!

Hoe pak ik dit het beste aan?

Dankuu!!



...... niet meer met het zadel de wei in lopen als je hem pas twee maanden traint .. paarden zijn geen domme dieren . Ze weten ook wel dat zon zadel ongemak betekend in de zin van werken of misschien wel slechtpassend .

Grondwerk prima maar met het zadel de wei inlopen als hij los staat ? Ik zie er het nut niet van .

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!



Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:32

rien10 schreef:
janouk schreef:
Laat eerst controleren of het zadel nog goed passend is en nergens knelt door zadelexpert en laat de rug en borsteen door veearts onderzieken
Het paard geeft duidelijk aan dat het problemen heeft met het zadel. Aan jouw de taak uit te zoeken wat het probleem is


Eeehhhh, nee. Dat is de taak van de eigenaar.



Als zij er mee wil rijden en de eigenaar doet niks met de info dan is het haar taak . Anders moet ze een andere pony zoeken .

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:17

rien10 schreef:
Het is haar taak niet. Verzorgers kunnen vragen, ideeën opperen, dingen aandragen, "advies" geven etc. Maar de eigenaar beslist.
Soms is het inderdaad beter een andere pony te zoeken.

:') moeilijk he ? zeggen dat iemand die helft jonger is dan jij gelijkt heeft _O-


TS je zou kunnen overleggen met de eigenaar of ze het willen laten onderzoeken wat er mis is . Of je moet zelf het geld willen uitgeven (zou ik niet doen) Maar anders zou ik eerst je paard pakken en vastzetten aan een paal of muur alvorens je het zadel tevoorschijn haalt . Anders kent dit verhaal alleen maar verliezers en gaat het paard dit iedere keer toepassen als je komt aanlopen .

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers