Heftige reactie op andere paarden?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:20

Ook je andere topic even doorgelezen en het komt op mij allemaal vrij chaotisch over.
Ik weet dat Pre's echt anders zijn dan 'gewone' warmbloeden. Zoek dus begeleiding van iemand die verstand heeft van PREs. Ook heb je nergens vermeld waar je paard vandaan komt. In NL geboren? Hoe was ze bij de vorige eigenaar, hoe was ze met aanrijden (met 3,5 aanrijden is sowieso erg jong, maar zeker voor een PRE).

Ik weet niet hoe je huisvesting is, maar ieder paard - en zeker een gevoelig jong paard heeft reinheid, rust en regelmaat nodig. Structuur dus. Dat geeft zekerheid. En ook veel beweging, gezelschap.
En een baas die leiding geeft, die ze vertrouwt.

Daarnaast is er nogal het een en ander gebeurd. Een zadel dat onder je paard hing, paard een paar dagen op stal zonder dat je het wist, steigeren aan de hand, enz. Er zijn te veel situaties waarin je paard zich niet op haar gemak voelt. Enge hoeken, onbekende paarden ... Het klinkt nog niet allemaal echt fijn voor een jong onzeker paard.

Kijk naar de hele situatie. Is deze plek, deze arbeid, dit ritme het beste voor je paard?

Ik denk dat je goede begeleiding nodig hebt en misschien ook een andere stal. Creƫer een situatie waar structuur is en waar je paard zich op haar gemak voelt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie