Drakenpony (pubergedrag op vreemd terrein)

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:29

Herkenbaar, mijn jonge paard is precies het zelfde. Wat bij mijne helpt is eerst even aan de hand werken ( op mij laten letten, stukje grondwerk, naast mij laten lopen en op mij laten letten, niet in mijn persoonlijke ruimte komen, achterwaarts wanneer ik dat wil, na 10 minuten ontspant ze en is ze meer bij mij en is de ergste spanning weg). Ik zou dus thuis veel grondwerk doen. Ook inderdaad veel op vreemdterrein oefenen, die van mij is bij elk vreemdterrein weer gespannen dus dat werkt voor mijne niet zo goed. Het is soms een beetje aftasten wat werkt, de ene longeert thuis alvast of rijd thuis even kort, dat kan ook nog werken om alvast de ergste spanning eraf te halen. Ook kan het inderdaad helpen om hulp vanaf de grond te krijgen omdat dochter zelf waarschijnlijk last heeft van spanning en toch misschien tegenstrijdige hulpen geeft ( teveel vasthouden, spanning). Mocht het lastig zijn als instructeur meegaat dan vooral veel gaan filmen, ook het moment vanaf het van de trailer komen, daar begint het vaak al.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:40

Koekie73 schreef:
@luffwinny dat doen wij nu thuis inderdaad ook veel (jolanthe schretlen helpt mijn dochter hierbij regelmatig) maar dat hebben we nog nooit op vreemd terrein gedaan. Ik bedenk me dat dat niet zo'n slecht idee is!

@diantaM ik hoop idd dat de nieuwe instructeur dat tzt een keer zou wilden, mee op cc.

Bedankt hoor, voor alle tips tot zover!

Wat goed dat jullie thuis al bezig zijn met grondwerk, dan is dat niet onbekend voor de pony. Ik weet niet wat dochter haar ervaring is maar ik snap dat het voor een kind wel lastig is om een onervaren pony erdoor heen te rijden, dan kan het op de grond voor beide wat veiliger zijn en wat meer vertrouwen geven voor ze erop moet, ook kunnen ze beide eerst wat ontspannen. Als je wat eerder naar concours gaat kun je hier eerst rustig te tijd voor nemen, tijdstress is ook nooit een succes :D
Laatst bijgewerkt door luffwinny op 30-06-19 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie