Paard wordt heet tijdens buitenritten

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:40

Is hij niet gewoon erg onzeker/gespannen buiten? Als hij in de bak nooit schrikt en buiten opeens wel, dan zit hij al redelijk hoog qua spanningslevel, wat misschien ook een gevolg is van heel gespannen worden van niet hard kunnen/naar stal willen. Of iets soort gelijks. Uit het verhaal lees ik ook vooral een paard dat niet graag van stal weg is aangezien hij terug naar stal wilt rennen, behalve met een ander paard. Ik zou dus daaraan werken, dat hij dat niet erg meer vindt. Ik heb daar zelf geen nuttige tips voor, hopelijk een andere bokker wel :) Succes!

Maar ik rijd zelf een tuigermerrie, die als ze over haar toeren is (dus veel spanning) ook alleen maar hard wil gaan. Als ik alleen rijd heb ik er geen last meer van (duurde ook wel even), maar met een ander paard raakt ze helemaal gestrest van het 'ik moet hard, ik moet voorop' gedoe. Bij haar werkt het goed als ze even aan het begin in plaats van aandraven gaat galopperen om de benen te strekken, daarna is ze echt tevreden en met een lange teugel te rijden. Nu is daar niet altijd plaats voor aangezien er geen bos is, dus het kan alleen op de zandpaden tussen de akkers door. Je moet daar ook een weg in leren te vinden met hoe je met stress om moet gaan.

...
Ik ben gerpiegorp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie