Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MyChoice

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:44

Ik heb hier vanmorgen een les in gevolgd met mijn paard, van Maartje Mulder. Ontzettend gaaf! Merrie is snel afgeleid, maar na alle oefeningen was ze veel meer bij mij. Voornamelijk dingen op intentie. En inderdaad gaat het niet om de oefening zelf, maar om de connectie. Uiteindelijk kon ik haar op intentie een pasje om zetten, schouder verplaatsen en hals laten zakken. Allemaal op intentie. En dat terwijl ze die oefeningen niet zozeer hoefde te doen, maar wel connectie met mij moest zoeken. Ik werd er heel blij van en paard ook!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:46

Vandaag naar een dagje theorie en training geweest van Suzy Deurinck. Zij heeft de connectietraining gevolgd en als achtergrond Dierwetenschappen. Nu ben ik nog enthousiaster! Had mijn ruin meegenomen die in principe prima laadt, maar het echt niet tof vindt. Hij doet het omdat het moet. Met de target en clicker en dus positieve bekrachtiging liep hij er uiteindelijk zelf op, zonder halster en touw :D Hij had er lol in, werd zelfverzekerder en voelde zich helemaal de stoere vent haha!
Na de dag moest hij natuurlijk weer mee naar huis. Dus halster om en de trailer in gelopen. Zónder stagneren op de klep liep hij er in. Echt zo gaaf!

https://www.facebook.com/1053906345/pos ... 63?sfns=mo

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:58

Ik heb een trainingspaard die ik niet de trailer op getraind krijg. Die heeft al jaren een grote aversie tegen het ding. Ik heb bij mijn eigen paard gezien hoe je de trailer positief kunt maken met clickeren. Nu ben ik net begonnen met clickeren en wil dat nog niet gaan toepassen op trainingspaarden tot ik het goed genoeg kan. Maar ik zoek wel iemand die dit zou willen gaan doen met dit paard. Er zit al heel veel geld en tijd in dit paard qua trainers. De eigenaresse staat op het punt haar paard te verkopen. Dus het liefst een no cure no pay tarief. Is er hier iemand die zich geroepen voelt? Diertje staat op de utrechtse heuvelrug. Ze is zeer welwillend maar sluit zich richting de trailer volledig af momenteel. Met simpele connectietrainingoefeningetjes om haar geaard en bij me te houden kunnen we met 2 voeten op de klep komen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:48

Dank voor de tips. Suzy heb ik een dagje cursus bij gevolgd. Alle vertrouwen in, maar helaas op 1,5 uur rijden. Ik heb volgende week m'n eerste les bij clickercoach.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie