Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:22

swatch schreef:
In Drunen heb ik het knopje al eens laten vervangen toen die kapot was.
En ik heb er ook een keer eentje meegekregen om het thuis bij de schoenmaker te laten maken.
Waren geen kosten aan verbonden, vond ik erg netjes.

De schoenmaker vertrouw ik niet zo met dure laarzen.. die bij ons in het dorp is nog al slordig.

Afbeelding
Vind ik toch best snel na ongeveer 1,5 jaar. :o

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl


Sabine81
Berichten: 133
Geregistreerd: 28-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:38

Mijn De niro laarzen hebben een lakrandje en piepen enorm als ik aan het rijden ben. Iemand tips?

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:32

Na lang wikken en wegen na een aantal mislukte pogingen met aangemeten laarzen van diverse merken vandaag toch terug gegaan naar de oude vertrouwde De Niro.

Kwam er bij toeval achter dat ze het model Salento hebben, dat is de ottaviano maar met een stiek naast de rits _/-\o_

Vandaag naar drunens ruiterhuis gereden om een paar te bestellen en wat ben ik onwijs gied geholpen!
Het was superdruk en heb er 1,5 uur gezeten (lag ook aan mezelf want wilde door alle fiasco's goed geholpen worden ipv snel tussendoor) maar het was het wachten meer dan waard! Maten waren we snel aan uit gezien ik al eerder de Niro's heb gehad alleen dan komen de opties :list:
Samen met de verkoper gekeken wat mooi was en rij nu naar huis met een supergoed gevoel!

Wachten is begonnen!!

    ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
    ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
    ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~


    bamsy

    Berichten: 1118
    Geregistreerd: 21-02-06
    Woonplaats: Steenbergen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:39

    Naomi_Haffie schreef:
    mag ik vragen wat er op een standaard laars levertijd zit ? :)

    Als je de ottaviano met standaard maar zou nemen heb je kans dat ze die zelfs gewoon in de winkel voorradig hebben.

    De mijne hebben ze op 8 weken gezet

      ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
      ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
      ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

      Naomi_Haffie

      Berichten: 6948
      Geregistreerd: 18-02-07

      Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:40

      Top thanks!

      ik wil graag de tricolore en dan in het blauw.
      het heeft niet perse haast maar het is wel leuk om m'n set compleet te kunnen maken

      bamsy

      Berichten: 1118
      Geregistreerd: 21-02-06
      Woonplaats: Steenbergen

      Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:53

      Naomi_Haffie schreef:
      Top thanks!

      ik wil graag de tricolore en dan in het blauw.
      het heeft niet perse haast maar het is wel leuk om m'n set compleet te kunnen maken

      De tricolore zullen ze waarschijnlijk gewoon bestellen als ze die niet op voorraad hebben, lijkt me niet dat daar een lange levertijd op zit aangezien dat alleen standaardmaten en kleuren zijn

        ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
        ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
        ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

        Lappie_Lap

        Berichten: 3232
        Geregistreerd: 08-04-06
        Woonplaats: Fryslân

        Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:37

        Ik heb vandaag m'n laarzen op kunnen halen, precies half jaar geleden aangemeten. Heb wat korting gekregen ivm de lange wachttijd :)

        ~ JELKA Dieni ~ *Z1+3 dressuur, 1.20+4 springen, L+10 SGW* :#~ SOFIEKE Dieni INH ~ 2022 :D ~ BANDIT, LADY JANE, PETER ~ :+:

        _mexx_lady_

        Berichten: 8737
        Geregistreerd: 10-12-07

        Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:48

        Na een half jaar is dat wel het minste wat ze kunnen doen...
        Had het een reden dat je zo lang hebt moeten wachten?

        Lappie_Lap

        Berichten: 3232
        Geregistreerd: 08-04-06
        Woonplaats: Fryslân

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:24

        Ik weet niet echt. Ik heb ze 1e week juli voor het eerst gezien, dat was al te laat (12wk). Toen was ie gewoon 1,5cm breder dan aangemeten. Daarna heb ik ze dus pas gister weer gezien. Eerst zouden ze voor de zomerstop terug zijn, dat was niet zo. Eind augustus schijnen ze weer terug te zijn geweest, maar blijkt er dus helemaal niks te zijn aangepast. Daarna is het blijkbaar blijven liggen en heb ik 3weken terug een mail gestuurd dat een half jaar (gister) de grens is voor mij en dat ik de bestelling wilde annuleren als ik dan geen passende laarzen had. Vorige week maandag gebeld of ze al wat wisten, want ik had geen reactie op mijn mail gehad. Maar dat hadden ze niet, zouden volgende dag terug bellen maar is niet gebeurd. Vrijdag bericht dat ze er weer waren, maar dat ze eerst weer wilden meten of het nu wel volgens meting is aangepast. Zou ik zaterdagochtend horen, begin middag gebeld met het idee om smiddags nog te kunnen halen. Was ze met klant bezig en zou terug gebeld worden. Ik dacht eigenlijk toen dat het weer verkeerd was, want anders had ze toch direct wel kunnen zeggen dat ik kon komen? Eind vd middag wel telefoon terug dat ze goed moesten zijn, maar te laat. Dus gister uit het werk heen gereden. Maar waarom het nou zo gegaan is, geen idee. Ik doe geen DeNiro meer iig.

        ~ JELKA Dieni ~ *Z1+3 dressuur, 1.20+4 springen, L+10 SGW* :#~ SOFIEKE Dieni INH ~ 2022 :D ~ BANDIT, LADY JANE, PETER ~ :+:

        lauraneyens
        Berichten: 144
        Geregistreerd: 10-10-13

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:32

        Tomorrow schreef:
        Mijn nieuwe laarzen :D!
        [ [url=m/qm9SMO.jpg]Afbeelding[/url] ]

        [ [url=m/JEkM9d.jpg]Afbeelding[/url] ]



        Wauw.. Prachtig !!!! <3 <3

        Mag ik vragen hoeveel ze gekost hebben ?? :o :o O:) O:)

        Kever
        Berichten: 1508
        Geregistreerd: 27-01-12
        Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:14

        Lappie_Lap schreef:
        Ik weet niet echt. Ik heb ze 1e week juli voor het eerst gezien, dat was al te laat (12wk). Toen was ie gewoon 1,5cm breder dan aangemeten. Daarna heb ik ze dus pas gister weer gezien. Eerst zouden ze voor de zomerstop terug zijn, dat was niet zo. Eind augustus schijnen ze weer terug te zijn geweest, maar blijkt er dus helemaal niks te zijn aangepast. Daarna is het blijkbaar blijven liggen en heb ik 3weken terug een mail gestuurd dat een half jaar (gister) de grens is voor mij en dat ik de bestelling wilde annuleren als ik dan geen passende laarzen had. Vorige week maandag gebeld of ze al wat wisten, want ik had geen reactie op mijn mail gehad. Maar dat hadden ze niet, zouden volgende dag terug bellen maar is niet gebeurd. Vrijdag bericht dat ze er weer waren, maar dat ze eerst weer wilden meten of het nu wel volgens meting is aangepast. Zou ik zaterdagochtend horen, begin middag gebeld met het idee om smiddags nog te kunnen halen. Was ze met klant bezig en zou terug gebeld worden. Ik dacht eigenlijk toen dat het weer verkeerd was, want anders had ze toch direct wel kunnen zeggen dat ik kon komen? Eind vd middag wel telefoon terug dat ze goed moesten zijn, maar te laat. Dus gister uit het werk heen gereden. Maar waarom het nou zo gegaan is, geen idee. Ik doe geen DeNiro meer iig.


        Jee wat suf zeg!!! Zijn de laarzen nu inderdaad wel zoals je ze wilde en besteld had?
        Bij mij ging het juist super vlot, dus juist positieve ervaringen! Misschien scheelt t ook bij welke winkel je ze hebt aan laten meten? Want ik vind de communicatie van de winkel naar jou ook niet helemaal top klinken..

        Lappie_Lap

        Berichten: 3232
        Geregistreerd: 08-04-06
        Woonplaats: Fryslân

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:03

        Ze hebben gedaan wat ik gevraagd heb. Maar het valt me wat tegen, maar dat komt meer door mijn eigen bouw: ik heb behoorlijke kuiten (wel lang onderbeen) en vind die mooie rechte slanke kuitjes zo mooi :P Ik twijfel iets over het breedste stuk vd kuit, of die niet net wat kleiner kon. Maar de rits dichtkrijgen moet wel over de hele lengte wat met beleid, kan niet veel strakker. Winkel zei dat als ze straks ingezakt zijn het mooier zou vallen. Heb er nu ook hakjes in gekregen, dat loopt wel prettiger :o
        Ze zijn helemaal van brushed leder, zwart, Ottaviano, met het merkje bovenin de schacht.

        Daar in de winkel vind ik het wel heel prettig contact. Maar inderdaad terugmailen en bellen is niet het sterkste punt.

        ~ JELKA Dieni ~ *Z1+3 dressuur, 1.20+4 springen, L+10 SGW* :#~ SOFIEKE Dieni INH ~ 2022 :D ~ BANDIT, LADY JANE, PETER ~ :+:

        Kever
        Berichten: 1508
        Geregistreerd: 27-01-12
        Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

        Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:53

        Klinkt wel als mooie laarzen! Vind brushed echt onwijs gaaf! Misschien dat ik een volgend paar wel zwart brushed wil.
        Heb nu cognac ottaviano :)

        Phoeboe

        Berichten: 390
        Geregistreerd: 04-07-16
        Woonplaats: Zeeland

        Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:26

        Ik heb mijn laarzen nu bijna een jaar (sinds januari) maar nog elke keer liggen m’n benen open na t rijden.. Ik heb echt alles al geprobeerd om m’n benen te beschermen van pleisters tot washandjes :+ Ik heb de dressagio met een rits schuin van voren en daar rijd ik mijn benen dus ook steeds open.. iemand nog andere tips? Dit zijn ze Afbeelding Ik ben er wel nog steeds verliefd op hoor <3 Maar ik wil ze graag met plezier dragen..

        Instagram: demigisolf

        ImLucky

        Berichten: 714
        Geregistreerd: 26-09-13
        Woonplaats: Zuid-Holland zuid

        Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:00

        ik heb er zelf geen last van, maar hoe zit je rijbroek? ik kan bijv geen gewone dikke paardrijkousen meer aan want dan krijg ik ze niet dicht, en een rijbroek die te groot is rond mijn kuiten doet het wel zeer door de rafels

        LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
        ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
        Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

        vibabu

        Berichten: 3417
        Geregistreerd: 25-07-09

        Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:17

        Ik heb ze nu ook precies een jaar. Alleen als ik er langer op loop dan een uur of 2 dan krijg ik wel blaren :') verder super blij mee! Op mijn andere, tricolores, kan ik wel een dag rondlopen. Ik heb dus geen tips voor je behalve alleen aandoen als je gaat rijden....

        dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
        dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
        dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

        Abercrombie

        Berichten: 8388
        Geregistreerd: 01-05-03
        Woonplaats: *******

        Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:14

        Ik rij er amper nog mee. Misschien 10x gedragen. Ze zitten net te strak eigenlijk. Helpt ook niet dat mn paard overleden is nav koliek. Ze staan nu echt te verstoffen.

        Nachocheese
        Berichten: 782
        Geregistreerd: 01-04-15

        Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:51

        Liggen ze open aan de binnenkant van je knie?

        Bij mij kwam het vooral door rijbroeken met siliconen. Met rijbroeken zonder siliconen ging het redelijk goed.

        c_alsemgeest

        Berichten: 20626
        Geregistreerd: 18-01-04
        Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

        Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:24

        Phoeboe schreef:
        Ik heb mijn laarzen nu bijna een jaar (sinds januari) maar nog elke keer liggen m’n benen open na t rijden.. Ik heb echt alles al geprobeerd om m’n benen te beschermen van pleisters tot washandjes :+ Ik heb de dressagio met een rits schuin van voren en daar rijd ik mijn benen dus ook steeds open.. iemand nog andere tips? Dit zijn ze [ [url=m/ods3eX.jpg]Afbeelding[/url] ] Ik ben er wel nog steeds verliefd op hoor <3 Maar ik wil ze graag met plezier dragen..

        laarzen ritueel verbranden :')
        Ik had het ook met een rits schuin voor (petrie anky dressage ellegance) en het lag echt niet aan de laars.... mijn been pastte gewoon niet bij de rits schuin voor. Want toen ik de niro's pastte met de rist daar en een stukje liep voelde ik meteen het zelfde punt drukken.
        Met het polo model of rits aan de achterkant heb ik het niet.

        Warina (Commandeur x Krawall)
        United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
        Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
        Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

        Phoeboe

        Berichten: 390
        Geregistreerd: 04-07-16
        Woonplaats: Zeeland

        Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 00:39

        Ja aan de binnenkant van m’n knie inderdaad. Als ik met deze laarzen rijd probeer ik altijd de dunste en strakste rijbroek aan te doen en ik draag altijd van die panty sokken van Kingsland. Ik heb wel allemaal broeken met siliconen dus daar zou ik nog naar kunnen kijken! :j

        En tja verbranden.. Daar waren ze iets te duur voor :')

        Instagram: demigisolf

        Lappie_Lap

        Berichten: 3232
        Geregistreerd: 08-04-06
        Woonplaats: Fryslân

        Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:48

        Laarzen vandaag toch weer terug gebracht, ik kon inmiddels ter hoogte vd kuiten m'n hand ertussen doen bij de rits. Dus maar weer terug om aan te laten passen. Raar, toen ze maandag voor de 1e keer dicht moesten, moest dat met enig beleid. De neiging naar was er toen ook al wat maar dat zou na inzakken wel mooi naar het been vormen. Ze hebben gewoon onnodig soort ballonkuiten.Terwijl ik juist nu laarzen neem om het aan de achterkant wat strakker te laten lijken zeg maar.

        ~ JELKA Dieni ~ *Z1+3 dressuur, 1.20+4 springen, L+10 SGW* :#~ SOFIEKE Dieni INH ~ 2022 :D ~ BANDIT, LADY JANE, PETER ~ :+:


        _mexx_lady_

        Berichten: 8737
        Geregistreerd: 10-12-07

        Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:50

        Dus al zo lang moeten wachten en achteraf nog geen passende laars?
        Jeetje man zou voor mij al niet meer hoeven

        Sorriso

        Berichten: 4889
        Geregistreerd: 07-08-06

        Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:54

        Ik ga ook weer 8-10 weken wachttijd in. Ik heb onder garantie nieuwe laarzen gekregen na lang gesoebat. Maar ben er enorm blij mee dat ik nu nieuwe krijg.

        Polo model, hoge boog in caffé met met regal brown big strap en regal brown ritslijst.
        Afbeelding

        I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
        Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

        babelientjuh
        Berichten: 60
        Geregistreerd: 14-11-10
        Woonplaats: Zuid-Holland

        Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:20

        Ik als stille meelezer meld mij

        Na lang wikken en wegen, en een paar want mindere ervaringen met andere laarzen ben ik vandaag opzoek gegaan naar mijn mogelijke toekomstige de niros Maar nu heb ik jullie hulp nodig....

        Wegens rare voeten en benen heb ik een model nodig met een rits achter en zacht leer. Dat vormt beter, geeft minder verkeerde druk en moet dus hopelijk wel goed gaan.

        Nu ben ik helemaal fan van de zogenoemde verhoogde kap. Ik vind het prachtig staan op de laarzen met een rits aan de voor/zijkant en met de laarzen die dus hard leer hebben. De winkel waar ik was had echter geen voorbeeld van een laars met de rits achter en een verhoogde kap... ook geen plaatje ofzo. Kan iemand mij helpen aan een goed voorbeeld met een verhoogde kap en een rits aan de achterzijde van de laars?

        Daarnaast wil ik graag de randen langs de rits en de gedeeltes die je vast drukt aan de achterzijde (geen idee hoe dat heet....) met lak leer. Mogelijke ervaringen met piepen? Want daar word ik nerveus van haha.

        ~ If you can dream it, you can do it ~


        Wie is er online

        Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers