Ik zoek schoenen ( of evt laarzen)voor op stal en pre als ik er ook mee kan rijden. Echter heb ik hallux valgus en dus zit alles snel te krap. Ik heb nu ariat telluride maar krijg als ik die te lang draag ‘s nachts echt pijn aan mijn voeten ( hallux), misschien dat een maatje groter nog een optie kan zijn.
Op zich heb ik verder niet heel brede voeten, maar dit is natuurlijk wel een zoektocht. Normale jodhpurs bijvoorbeeld zijn te smal en “ standaard” rijlaarzen ook ( naast dat ik ze niet fijn vind) Iets van een outdoor type laars of jodhpur zou mijn voorkeur hebben.
Akecheta
Geplaatst: 08-03-25 18:23
Barefootschoenen geven over het algemeen veel ruimte. Ik zweer erbij. Ze zijn helaas wel duur, maar goed, officieel paardenschoeisel is ook flink aan de prijs.
Regenlaarzen (die zijn ook half hoog te krijgen) geven vaak ook veel ruimte. Succes met je zoektocht.
A_nouk
Geplaatst: 08-03-25 18:45
Lipica heeft mijn laarzen aangemeten en bij de voet rekening gehouden met mijn halux valgus, brede voorvoet en smalle achter voet. Zonder dat het een enorm brede lompe neus werd.
Ze hebben jodphurs. Wellicht het overwegen waard
hoogendroog
Geplaatst: 08-03-25 19:11
Ariat heeft, voor zover ik weet, gewoon breedtematen. Dan zou je minder last moeten hebben van je knobbels. Sterkte ermee, weet helaas hoe zeer ze kunnen doen.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 08-03-25 19:14
Opereren een optie? Achteraf gezegd had ik het tien jaar eerder moeten doen. Altijd gedoe met schoenen en nog pijn. Zeker met warmer weer.
Ik kan normaal gesproken goed schoenen vinden hoor, het valt heel erg mee. Alleen bij sommige schoenen voel ik het, zoals nu bij m’n Ariat schoenen. Maar zo lopen wel zooooo fijn op zich
Ik heb zelf maat 39-40-41 al naar gelang de schoen en het merk en heb de maat 41 heren aangehad laatst. Die zat prima. Misschien moet je het een keer proberen?
Mountain horse johdpurs zijn geschikt voor stalwerk en om mee te rijden, en ze zijn wat breder. Ander alternatief zijn de ariat fatbaby western laarsjes die hebben ook een bredere voet.
ALs je voetboog is doorgezakt (platvoeten) dan kan een bezoekje aan een podoloog die zooltjes aanmeet ook enorm schelen, en is een operatie soms te voorkomen.
Ik heb heel lang op Mountain Horse Rider Classic stalschoenen gelopen waar je ook mee kan rijden, die vallen behoorlijk breed, terwijl ik zelf smalle voeten heb, had ik daar geen last van. Liepen heerlijk en ook met rijden goed te doen.