[PG] Brento t (Trento B x Edison

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mano29

[PG] Brento t (Trento B x Edison

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-24 17:36

Ik ben op zoek naar mijn paard die ik moest verkopen aantal jaar geleden.
Ik weet dat hij toen naar Groessen is gegaan ,maar zij heeft hem doorverkocht aan een handelaar.

Zijn naam is brento t, hij is een ruin.
Geboren 2006, nakomeling van Trento B
KWPN. Bruin met zwarte manen en een witte bles en 1 wit been.
Betere foto heb ik niet van hem.
Ik zou heel graag willen weten waar hij is en of het goed met hem gaat!
Ik heb bericht gekregen dat hij staat geregistreerd in België.
Wie weet hoe ik goed kan zoeken in België? Er is niet echt een forum dacht ik.

Afbeelding

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 23:19

Elisa2

Re: [PG] Brento t (Trento B x Edison

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 08:46

Was hij gezond toen je hem verkocht? Veel Trento's hadden namelijk gezondheidsproblemen en ik weet dat vele paarden die niet helemaal gezond zijn en in de handel komen vaak in Belgie terecht komen. In ieder geval wordt het waarschijnlijk moeilijk om hem nog te vinden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Mano29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-24 12:58

_Mir schreef:
Hier staat wel een paard met dezelfde naam en bijna dezelfde geboortedatum? alleen de aftekeningen kloppen niet.
https://manegethoogt.nl/paarden-ponys/

Dat is zijn halfbroer,ik heb de mijne toen ook aan hun verkocht maar ze hebben hem aan een handelaar verkocht toen.

Mano29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-24 12:59

Elisa2 schreef:
Was hij gezond toen je hem verkocht? Veel Trento's hadden namelijk gezondheidsproblemen en ik weet dat vele paarden die niet helemaal gezond zijn en in de handel komen vaak in Belgie terecht komen. In ieder geval wordt het waarschijnlijk moeilijk om hem nog te vinden.

Ja bij mij was hij gezond en na mij weten is hij gezond bij een handelaar terecht gekomen.
Ik weet niet wat voor gezondheidsproblemen trento‘s hebben eigenlijk

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:26

Als ik op zijn naam op bokt zoek kom ik in de loop der jaren verschillende zoektopic's tegen..

Melissaloos @ [VMR] [PG] Brento T

volgens mij heeft dat dier flink wat eigenaren gehad als ik het zo moet begrijpen?

Heb je het stamboek al gebeld of die je wellicht verder kunnen helpen?

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 20:22

Volgens mij is dat een andere, ik zie een kol ipv een bles.

Veel Trento,s hadden kissing spines.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Mano29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-24 21:27

Flevolander schreef:
Als ik op zijn naam op bokt zoek kom ik in de loop der jaren verschillende zoektopic's tegen..

volgens mij heeft dat dier flink wat eigenaren gehad als ik het zo moet begrijpen?

Dat is inderdaad een andere brento.

Ik was zelf de 2e eigenaar,degene dan aan wie ik hem heb verkocht,daarna handelaar, daarna richting België.
Stamboek gaat geen gegevens geven vanwege privacy neem ik aan.

Mano29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-24 21:28

Elisa2 schreef:
Volgens mij is dat een andere, ik zie een kol ipv een bles.

Veel Trento,s hadden kissing spines.

Oh oké! Nee mijn brento had geen last van zijn rug gelukkig.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 23:47

Mano29 schreef:
Flevolander schreef:

Stamboek gaat geen gegevens geven vanwege privacy neem ik aan.

Nee, met die insteek bedoelde ik het ook niet.. misschien komt het hard aan wat ik ga zeggen, maar de stamboeken kunnen wel voor je nakijken of het dier als overleden geregistreerd staat..

Reëel denkend, paard wordt dit jaar 18 en is al een paar jaar uit beeld.., en daarbij niet terug te vinden op sociale media en/of sportuitslagen.

Ik heb dit zelf met een jongere Nrps’er gehad.. zoektocht begon en eindigde vervolgens met een belletje naar het stamboek..

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Mano29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-24 00:05

Citaat:
Nee, met die insteek bedoelde ik het ook niet.. misschien komt het hard aan wat ik ga zeggen, maar de stamboeken kunnen wel voor je nakijken of het dier als overleden geregistreerd staat..

Reëel denkend, paard wordt dit jaar 18 en is al een paar jaar uit beeld.., en daarbij niet terug te vinden op sociale media en/of sportuitslagen.

Ik heb dit zelf met een jongere Nrps’er gehad.. zoektocht begon en eindigde vervolgens met een belletje naar het stamboek..

Zijn chip is nog actief,dus ik neem aan dat hij nog leeft?

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie