Ik zoek deze cap..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guusje17
Berichten: 140
Geregistreerd: 21-01-21

Ik zoek deze cap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 07:28

Ik heb nog nooit een simpele, niet al te dure cap gehad die goed past. Totdat ik vorig jaar op vakantie ging rijden en een willekeurige cap uit zo’n bak gepakt heb. Paste perfect :')
Nu heb ik een jonge pony en vind ik het zonde om mijn wat duurdere cap te gebruiken, mocht ik een keer vallen.

Ik zoek dus deze cap, maar ik kan hem niet vinden.. wie herkent dit merk?
De cap is helemaal blauw, ook het ventilatierooster en de bandjes. Geen draaiknop aan de achterkant.
Alvast bedankt voor het meedenken *\o/*

Afbeelding

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Re: Ik zoek deze cap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 07:33

Volgens mij is dit de oude Harry’s horse pro plus cap maar die zijn geloof ik niet meer te koop

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 07:40

Dat model werd een jaar of 20 geleden al populair, dus kan maar zo dat hij al heel wat jaren oud is. (Geadviseerde levensduur van een helm is 5-7 jaar, zo lang er niet mee gevallen is en ongeacht of hij veel/weinig gebruikt wordt).
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 11-09-22 07:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Guusje17
Berichten: 140
Geregistreerd: 21-01-21

Re: Ik zoek deze cap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 07:41

Dat moet hem zijn ja! Dankjewel :D
Wat jammer dat ze niet meer te koop zijn. Maar dan ga ik er vanuit dat het nieuwe model ook zou moeten passen.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 07:41

Guusje17 schreef:
Dat moet hem zijn ja! Dankjewel :D
Wat jammer dat ze niet meer te koop zijn. Maar dan ga ik er vanuit dat het nieuwe model ook zou moeten passen.


Ga er maar van uit dat het nieuwe model anders is. Helaas.

Guusje17
Berichten: 140
Geregistreerd: 21-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 07:45

Dat denk ik ook als ik de foto’s zo zie. -O-
Maar voor dat geld wil ik het best proberen.

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 07:46

Ik heb precies hetzelfde probleem alleen weet ik welk merk mijn cap is. Ik houd van simpel en ik heb een simpele cap met suède van horka liggen. Nu wil ik binnenkort ook op mijn jonge paard stappen en voor de zekerheid een nieuwe niet al te dure cap hebben zodat ik veilig opnieuw kan beginnen. Geen idee waarom maar alle suède caps zijn van de aardbodem verdwenen en zijn allemaal gladde cap met extra's. Zo jammer! Dus ik lees mee, wie weet lukt het.

waikiki_6
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:11

Ik heb deze cap gehad en wilde er ook weer een die lekker zat. In Nederland kon ik er geen vinden, maar ik heb uiteindelijk bij Kramer in Duitsland (ze zitten net over de grens) een Knightsbridge cap gekocht. Heeft wel een draaiknop maar zit alsnog zo stabiel en goed bij mij. Deze zijn te koop <100 euro.

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:18

Een goedkope cap, want zonde van het geld als je eraf valt... Ik snap dat tegenwoordig niet meer, maar ja, ik zit dan ook al ruim 7 maanden thuis na een hersenschudding (overigens deze keer niet door val van paard).

Zeker bij het beleren van een jong paard loop je meer risico, dus is een goede cap essentieel.

Er zijn tegenwoordig caps met MIPS systeem wat beter beschermd tegen hersenschudding, die ook nog steeds zeer betaalbaar zijn. Back on Track en Uvex en Charles Owen hebben caps met dit systeem.

Je eigen risico bij je zorgverzekeraar is duurder. ;)

Helemaal je eigen keuze natuurlijk, maar ik wilde je de kennis niet onthouden. Succes met beleren! :j

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:22

De cap is wel verkrijgbaar bij Hypostore. QHP had volgens mij ook altijd zoiets in hun assortiment.

Guusje17
Berichten: 140
Geregistreerd: 21-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 08:23

Ik heb een Charles Owen, daar rijd ik nu mee. Uvex heb ik gehad, mooie stevige cap inderdaad maar zat me echt niet lekker.
Maar de caps die ik nu tegen kom <€100 hebben hetzelfde keurmerk als mijn Charles Owen heeft.. Is de CO dan écht zo veel veiliger?
Uiteraard blijf ik eerst met deze cap verder rijden hoor.

Natuurlijk ga ik nu niet het oude model kopen, neem aan dat die niet meer voldoet aan de veiligheidseisen tegenwoordig ;)

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: Ik zoek deze cap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:29

Een cap met mips is wel zeker veiliger dan zonder. Het is eigenlijk vreemd dat alle caps hetzelfde keurmerk krijgen, want er is wel degelijk verschil in kwaliteit en veiligheid.
Deze meiden hebben het helemaal uitgezocht. Bij hun heb ik mijn cap gekocht. https://equestriansafetycentre.com/

Guusje17
Berichten: 140
Geregistreerd: 21-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 08:38

Ooh wat een geld := Tuurlijk is mijn hoofd veel meer waard, maar als trainingscap voor erbij is me dat net wat te gortig haha.
Dat is echt iets waar ik even voor zou moeten sparen.
Alsnog bedankt voor de tip en sterkte nog met het herstel :(:)

Inderdaad jammer dat die suède caps niet meer zo populair zijn tirzasarah10.
Ik zie ze alleen nog maar met veel glitter en bling :P

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:47

Zucchero schreef:
Een cap met mips is wel zeker veiliger dan zonder. Het is eigenlijk vreemd dat alle caps hetzelfde keurmerk krijgen, want er is wel degelijk verschil in kwaliteit en veiligheid.
Deze meiden hebben het helemaal uitgezocht. Bij hun heb ik mijn cap gekocht. https://equestriansafetycentre.com/


Een keurmerk betekent dat een product voldoet aan een bepaalde minimum eis/criteria. Dat er fabrikanten zijn die de kwaliteit van het product nog hoger maken dan deze eisen kan natuurlijk.

Ziezo123
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-10-13

Re: Ik zoek deze cap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:08


Guusje17
Berichten: 140
Geregistreerd: 21-01-21

Re: Ik zoek deze cap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 12:19

Dat snap ik maar ik heb helaas nu echt geen geld liggen voor nog een luxe cap, zeker niet omdat ik ook al een meer dan prima cap heb.
Wel heel goed dat er aan gewerkt word hoor! Wanneer er ook simpele MIPS caps komen met een mooie pasvorm en betaalbaar, wil ik het zeker overwegen.

LaDonna75

Berichten: 2136
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:22

De beste cap is de cap die jou het fijnste zit. Alle verkrijgbare caps zijn veilig, en sommige caps hebben nog meer vernuft ingebouwd dan andere caps. Alleen jijzelf kunt beslissen of je dat bedrag ervoor over hebt, maar elke cap helpt beter dan geen cap. Mits de cap goed past.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Ik zoek deze cap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:00


Biebz

Berichten: 5500
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ik zoek deze cap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:03


kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:16

tirzasarah10 schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem alleen weet ik welk merk mijn cap is. Ik houd van simpel en ik heb een simpele cap met suède van horka liggen. Nu wil ik binnenkort ook op mijn jonge paard stappen en voor de zekerheid een nieuwe niet al te dure cap hebben zodat ik veilig opnieuw kan beginnen. Geen idee waarom maar alle suède caps zijn van de aardbodem verdwenen en zijn allemaal gladde cap met extra's. Zo jammer! Dus ik lees mee, wie weet lukt het.


Ik zoek nu ook echt al een jaar naar een simpele, suede (liefst bruine) cap maar lijkt echt een onmogelijke zoektocht, dus ook ik volg voor evt tips :j

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 00:17

De goedkoopste MIPS cap die ook redelijk mooi is is de uvex exxential voor 135 euro:
https://hypostore.nl/uvex-exxential-ii-mips.html

Heb hem zelf en erg tevreden over, juist door de draaiknop fijn passend te maken en niet knellend.
Heb ook nog de duurdere EQ3 Lynx van back on track met MIPS, iets mooier, maar heel eerlijk? de Uvex zit fijner :Y) .

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ik zoek deze cap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 07:33

De caps met draaiknoppen vind ik persoonlijk nooit goed zitten.
Ik heb een gelijkaardig ding als op de foto en is ook hier de enige cap die echt goed zit….
Op vinted vind je vaak nog zo’n type caps nog te koop voor lage prijzen, soms zelfs nog nieuw.

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 08:15

tengeltje11 schreef:
De caps met draaiknoppen vind ik persoonlijk nooit goed zitten.
Ik heb een gelijkaardig ding als op de foto en is ook hier de enige cap die echt goed zit….
Op vinted vind je vaak nog zo’n type caps nog te koop voor lage prijzen, soms zelfs nog nieuw.


Moet je dat willen is alleen de vraag. Dit model is over het algemeen vrij oud. Ook al zijn ze nooit gebruikt, hij zal al wel over de houdbaarheidsdatum van het materiaal zijn

Biebz

Berichten: 5500
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:07


tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ik zoek deze cap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:16

Eerlijk denk ik dat menig winkel caps verkopen die er al enkele jaren liggen….