Zwarte heren rijbroek. Wie heeft tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Zwarte heren rijbroek. Wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 20:18

Mijn huidige rijbroek van Nedhorse is aan vervanging toe. Ben super tevreden over de rijbroek, maar heb gehoord dat Nedhorse niet meer bestaat.

Wat zijn tegenwoordige goede merken die heren rijbroeken hebben rond de 100 euro?

Alvast bedankt! :D

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:40

Pieter25 schreef:
Mijn huidige rijbroek van Nedhorse is aan vervanging toe. Ben super tevreden over de rijbroek, maar heb gehoord dat Nedhorse niet meer bestaat.

Wat zijn tegenwoordige goede merken die heren rijbroeken hebben rond de 100 euro?

Alvast bedankt! :D

Probeer het eens bij Atorka, die hebben eigenlijk altijd wel wat.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:41


Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Zwarte heren rijbroek. Wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:47

Ik wilde ook kramer.nl zeggen. Mijn man heeft er een paar weken geleden 1 gekocht en woont er sindsdien in.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:50

Iets duurder, maar Maya Delorez heeft prachtige herenbroeken. Vallen net even wat ruimer rond het kruis en afgewerkt met wat stoerdere broekzakken etc. Er zijn vaak kortingscodes online.

Mijn man draagt eigenlijk alleen nog de broeken van Maya Delorez

Sky_As

Berichten: 4713
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Zwarte heren rijbroek. Wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:52

Br heeft ook een fijne rijbroek (mijn vriend wil geen grip en zo, en bij deze broek is het acceptabel)

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Re: Zwarte heren rijbroek. Wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 06:56

Herkenbaar ,mijn man heeft ook lang moeten zoeken.
Hij heeft nu broeken van BR uit de BRPS collectie.

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 11:06

Scum schreef:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Heren-rijk ... r_07=zwart

Sla je slag. FB zijn fijne broeken, bijna allemaal onder 100 Euro.


Dreamybol schreef:
Ik wilde ook kramer.nl zeggen. Mijn man heeft er een paar weken geleden 1 gekocht en woont er sindsdien in.


Kramer is hier net over de grens, kan ik inderdaad eens heenrijden. Die FB broeken zien er best nice uit!

Sky_As schreef:
Br heeft ook een fijne rijbroek (mijn vriend wil geen grip en zo, en bij deze broek is het acceptabel)


Br ziet er ook goed uit! Van dat grip gedoe snap ik helemaal, die poespas hoef ik allemaal niet of wat zijn jullie ervaringen ermee?

Bedankt voor de input! De meeste rijshops in de regio hebben maar 1 banketstaaf rekje voor mannen :')

Sky_As

Berichten: 4713
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Zwarte heren rijbroek. Wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:13

Die br broek zit heel mooi. Ook de prijs is prima.

Kwaliteit lijkt ook goed. Al is niks zo goed als de Kingsland broeken van een jaar of 10 terug (die hadden ook geen grip en zo)

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 21:13

Ik heb toch nog een vraag..

Wat is jullie ervaring met siliconen grip stukken? Heel veel rijbroeken hebben dat tegenwoordig.

Ga morgen naar Epplejeck (BR rijbroeken), bij Kramer ben ik niet geslaagd.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Zwarte heren rijbroek. Wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:32

Ik heb twee broeken met siliconen benen/billen. Ik wil het nooit meer. Soms wil ik kunnen verzitten in het zadel, en dat gaat dan niet. Ben nu flink afgevallen en ga nu in mijn broek schuiven. Broek blijft aan het zadel plakken, maar ik schuif mezelf dus tot bloedens toe open in de broek. Hopla, in de vuilnisbak met dat ding.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:34

Pieter25 schreef:
Ik heb toch nog een vraag..

Wat is jullie ervaring met siliconen grip stukken? Heel veel rijbroeken hebben dat tegenwoordig.

Ga morgen naar Epplejeck (BR rijbroeken), bij Kramer ben ik niet geslaagd.


Verschilt echt heel erg per broek hoe 'vast' je zit. Ik heb zo 3 broeken met grip in de kast die echt geen grip hebben op het zadel en rijden als een broek zonder grip. Ik heb ook 2 broeken dat je inderdaad als een huis in je zadel zit.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:34

Mijn man vind dat BR fijne broeken heeft.
De ruitersportzaak waar wij altijd gaan, heeft altijd verschillende broeken voor hem om uit te kiezen. (Sta-Rho in Rhoon, vlakbij Rotterdam)

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:55

Pieter25 schreef:
Ik heb toch nog een vraag..

Wat is jullie ervaring met siliconen grip stukken? Heel veel rijbroeken hebben dat tegenwoordig.

Ga morgen naar Epplejeck (BR rijbroeken), bij Kramer ben ik niet geslaagd.


Voor mijn werk moet ik een zwarte rijbroek hebben. Nu hebben die altijd het merk Pikeur, maar die is er gewoon niet zonder siliconen of zonder leer. :')

Ik heb nu een zwarte HarryHorse broek mannen gevonden! :Y) Zit prima, heerlijke stofje, geen grip of iets en voor 80 euro! *\o/* Ik blij en de baas blij haha.

Ik heb ze gekocht bij Van Rijs.

Larapony
Berichten: 20
Geregistreerd: 18-03-22

Re: Zwarte heren rijbroek. Wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:04


Cchanny

Berichten: 8843
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:10

Pieter25 schreef:
Ik heb toch nog een vraag..

Wat is jullie ervaring met siliconen grip stukken? Heel veel rijbroeken hebben dat tegenwoordig.

Ga morgen naar Epplejeck (BR rijbroeken), bij Kramer ben ik niet geslaagd.

Iemand met een siliconen broek komt niet op mijn zadel.

Dat vond mijn vorige zadel en dit zadel niet zo grappig. -O-

Ik vind het zelf ook vreselijk rijden. :)

Sky_As

Berichten: 4713
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:12

Amber_ schreef:
Pieter25 schreef:
Ik heb toch nog een vraag..

Wat is jullie ervaring met siliconen grip stukken? Heel veel rijbroeken hebben dat tegenwoordig.

Ga morgen naar Epplejeck (BR rijbroeken), bij Kramer ben ik niet geslaagd.


Voor mijn werk moet ik een zwarte rijbroek hebben. Nu hebben die altijd het merk Pikeur, maar die is er gewoon niet zonder siliconen of zonder leer. :')

Ik heb nu een zwarte HarryHorse broek mannen gevonden! :Y) Zit prima, heerlijke stofje, geen grip of iets en voor 80 euro! *\o/* Ik blij en de baas blij haha.

Ik heb ze gekocht bij Van Rijs.


Even een giga domme (en misschien gĂȘnante vraag). Maar ben jij een man/vrouw, of nou ja, liever gezegd, heb jij daar iets hangen, want dat vind ik dus altijd heel storend bij een rijbroek. Er zijn maar weinig broeken te vinden, waarbij je niet alles ziet "hangen" .....dus naast geen grip en een fijn stofje, is het voor ons ook een eis dat het daar niet te strak zit zeg maar.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:32

Het is voor mij heel verschillend of ik een broek met of zonder grip wil. Ik heb nu een hele hete en sensibele die op elke kleine beweging van mij reactie geeft. Bij deze vind ik een broek met grip fijn omdat ik vooral heeeeeel stil moet zitten en kleine bewegingen moet maken.
Bij een heel groot bewegend paard of eentje die wat meer inwerking moet/kan hebben vind ik een volledig stoffen broek juist fijner, omdat je daarmee wat kan glijden in het zadel.

Kortom, ik denk dat het een kwestie van uitproberen is. En er is ook nog verschil tussen de broeken/merken. De ene heeft veel meer "plak" dan de andere.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:18

Sky_As schreef:
Amber_ schreef:

Voor mijn werk moet ik een zwarte rijbroek hebben. Nu hebben die altijd het merk Pikeur, maar die is er gewoon niet zonder siliconen of zonder leer. :')

Ik heb nu een zwarte HarryHorse broek mannen gevonden! :Y) Zit prima, heerlijke stofje, geen grip of iets en voor 80 euro! *\o/* Ik blij en de baas blij haha.

Ik heb ze gekocht bij Van Rijs.


Even een giga domme (en misschien gĂȘnante vraag). Maar ben jij een man/vrouw, of nou ja, liever gezegd, heb jij daar iets hangen, want dat vind ik dus altijd heel storend bij een rijbroek. Er zijn maar weinig broeken te vinden, waarbij je niet alles ziet "hangen" .....dus naast geen grip en een fijn stofje, is het voor ons ook een eis dat het daar niet te strak zit zeg maar.


Ik ben een echte vrouw 8-) en heb niks hangen haha. Maar snap wat je bedoelt hoor!

Maar bij deze rijbroek heb ik geen last van loze ruimte bij het kruis, sluit mooi aan! Het is bepaalde soort stretch, waardoor mannen hem ook aan kunnen.

(*Alleen mannen met een hele grote pi*emel gaat misschien een ding worden :') )

fokkertje
Berichten: 381
Geregistreerd: 25-04-09

Re: Zwarte heren rijbroek. Wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:24

Volgens mij heeft het Brabants Ruiterhuis in Sterksel nog Nedhorse rijbroeken. Verder draagt mijn vriend graag Eurostar George.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 00:02


Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 16:52

Even een update

Ik ben geslaagd! Het is een Nedhorse geworden, die in ruiterwinkel 7 achter in het magazijn lag :') :')

Jammer dat ze niet meer bestaan!