Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:38

De naad stoort mij persoonlijk tijdens het rijden niet. In het begin soms wel als ik hem binnenshuis droeg en met mijn benen opgevouwen zat.
Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen er wel last van hebben.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:57

Ik ben fan van Kerrits rijleggings zonder siliconen grip.

Ik bestel ze bij outdoorriding.nl

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 19:09

Ayasha schreef:
Ik heb de horseware rijleggings zonder siliconen gekocht, deze:
https://www.agradi.nl/horseware-rijlegg ... wart-s.htm
Deze dus.

Ze zitten heerlijk en hebben op de knieën een stuk stof dat enigszins "weerstand" geeft (dus ook niet extreem glad).
Nu zou ik graag weten of er nog meer rijleggings zijn die zo zijn?

Ik wil dus, voor alle duidelijkheid, absoluut geen siliconen,ook niet matte siliconen of "siliconen die echt je zadel niet beschadigen". Gewoon geen siliconen. :)

Nog iemand die niks met siliconen heeft. Ik had een bijrijder die reed altijd met siliconen en daar beschadigde mijn zadel echt binnen no time van. Op mijn zadel dus ook geen siliconen.
+ ik vind het echt verschrikkelijk om zo te plakken aan het zadel. Ik heb 1 met siliconen kniestukken (tweedehands gekocht om te kijken of ik het wat vond) maar ik vind het een vreselijk onding.

Ik volg!

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 19:29


Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 00:46

Ik lees nog steeds mee en onthoud wat jullie zeggen. Kerrits heb ik een tijd geleden bekeken maar toen waren ze in mijn maat uitverkocht zonder siliconen.

Moet nu even wachten voor ik nog leggings koop. _O- manlief wordt gek van mijn pakjes en ik overweeg om de PostNL meneer toe te voegen op FB :)) :))

Ik ga morgen rijden met de zwarte flexar. Bevalt die niet helemaal houd ik die voor stalwerk en retourneer ik de competition (die nog niet uit de zak geweest is.)

Het zit me toch niet lekker om een gewassen broek terug te doen. En voor gewoon stalwerk zit ie fijn, nu verpest ik veel van mijn sportbroeken daar aan. Voor gewoon mee rond te lopen zit de broek fijn genoeg en het is mooi stevig materiaal.

Heb de sculpt onderweg van maximillian en van bohorider ook twee. Omdat ik via de chat twijfelde over de maat stelde ze voor dat ik gewoon de S en de XS nam en de maat die het minst mooi zat gratis retour kon sturen. :j die hebben een suède (vegan wel.) full seat wat mij wel extra aantrekt..

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:25

Nooit gedacht dat ik meer mensen zou vinden die een hekel hebben aan die silicone broeken :+
Mensen kijken mij altijd gek aan maar het zit voor mij echt voor geen meter, je zit ram vast op je zadel en met staan zit voelt het alsof ik in mijn broek heb gepoept. :o
Ooit een super fijn rijlegging van horka gekocht, niet duur en zit goddelijk maar die worden niet meer gemaakt en mijne is echt af. Ik heb bovenstaande links bekeken maar kwam bij bijna alle broeken er niet uit wat voor stof het is? Ik ben ook daar lastig mee want ik draag het liefste +90% katoen. Dat synthetische stof hoef ik niet te hebben... goede telefoon zakken zijn wel echt een vereisten aangezien ik vorige week mijn telefoon in het bos was verloren door te kleine zakken.

Dus ik volg :D

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:31

De rijlegging van EJ is katoen. Wel vrij dikke stof en voor je telefoon moet je een ander plan verzinnen (buiktasje, bodywarmer) want daar zijn de zakken te klein voor.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:34

tirzasarah10 schreef:
Nooit gedacht dat ik meer mensen zou vinden die een hekel hebben aan die silicone broeken :+
Mensen kijken mij altijd gek aan maar het zit voor mij echt voor geen meter, je zit ram vast op je zadel en met staan zit voelt het alsof ik in mijn broek heb gepoept. :o
Ooit een super fijn rijlegging van horka gekocht, niet duur en zit goddelijk maar die worden niet meer gemaakt en mijne is echt af. Ik heb bovenstaande links bekeken maar kwam bij bijna alle broeken er niet uit wat voor stof het is? Ik ben ook daar lastig mee want ik draag het liefste +90% katoen. Dat synthetische stof hoef ik niet te hebben... goede telefoon zakken zijn wel echt een vereisten aangezien ik vorige week mijn telefoon in het bos was verloren door te kleine zakken.

Dus ik volg :D

Ik denk dat je bij rijleggings weinig broeken gaat vinden van 90% katoen.
Flexars zijn 88% nylon, 12% spandex en MD is 78% polyester en 22% spandex.

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:05

Lijkt mij ook lastig. De ariat is 72% polyester en 28% spandex
De telefoonzak is wel lekker groot.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:38

Ik ben ook nog steeds fan van de Flexars.
Ik heb 1 PS of Sweden omdat ik perse een donkerbruine wilde en die nergens kon vinden zonder plak…
En ik moet zeggen die zit super fijn en de plak valt heel erg mee, er zitten maar een paar dunne streepjes op, dat is te overzien.

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:47

mooney schreef:
tirzasarah10 schreef:
Nooit gedacht dat ik meer mensen zou vinden die een hekel hebben aan die silicone broeken :+
Mensen kijken mij altijd gek aan maar het zit voor mij echt voor geen meter, je zit ram vast op je zadel en met staan zit voelt het alsof ik in mijn broek heb gepoept. :o
Ooit een super fijn rijlegging van horka gekocht, niet duur en zit goddelijk maar die worden niet meer gemaakt en mijne is echt af. Ik heb bovenstaande links bekeken maar kwam bij bijna alle broeken er niet uit wat voor stof het is? Ik ben ook daar lastig mee want ik draag het liefste +90% katoen. Dat synthetische stof hoef ik niet te hebben... goede telefoon zakken zijn wel echt een vereisten aangezien ik vorige week mijn telefoon in het bos was verloren door te kleine zakken.

Dus ik volg :D

Ik denk dat je bij rijleggings weinig broeken gaat vinden van 90% katoen.
Flexars zijn 88% nylon, 12% spandex en MD is 78% polyester en 22% spandex.


Daar ben ik mij idd bewust van, lastig maar niet onmogelijk. De horka had 95% katoen en 5% elastiaan
Alleen is die helaas uit de handel. Heeft geen haast maar zou wel leuk zijn als ik iets kan vinden

Eqi3000
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 15:41

Covalleiro rijlegging besteld. Viel klein uit en terug gestuurd.
heb daarna een Aubrion
Rijlegging gekocht zit prima wel siliconen maar dat help uitstekend voor je zit.
Vriendin een montar gekocht, prima vind zij. Siliconen zitvlak.
Beide goede telefoonzakken
En ziet er netjes uit

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 15:54

Eqi3000 schreef:
Covalleiro rijlegging besteld. Viel klein uit en terug gestuurd.
heb daarna een Aubrion
Rijlegging gekocht zit prima wel siliconen maar dat help uitstekend voor je zit.
Vriendin een montar gekocht, prima vind zij. Siliconen zitvlak.
Beide goede telefoonzakken
En ziet er netjes uit

Dat verdingest je zit ja. Je zit door de siliconen niet omdat je in balans zit. Rij na een maand maar eens zonder. Kijken hoeveel beter je zit geworden is. Naast de schade aan het zadel.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:21

Ik heb de Kerrit winterrijbroek besteld zonder siliconen op outdoorriding.nl.
Als het goed is wordt hij morgen bezorgd.

Ik hoop toch zo dat hij lekker zit én de koude wind tegenhoud.

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:10

Hoe bevalt de Ariat tek hier?
Ook voor kortere benen?

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:27

Is echt mijn favoriete broek. Ik ben 1.58

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:38

Ik ben echt fan van mijn kerrits winterrijleggings!

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 21:16

Is die Kerrit winterrijlegging ook geschikt voor personen van 1.80? die in Ariat in maat M - L past?

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 21:14

Even een flinke schop omhoog in dit topic.

Zijn er nog nieuwe tips voor leggings zonder siliconen? Ik vond de Ariat Tek tight fantastisch, maar trok hem vandaag weer voor het eerst aan en zag dat die stuk gaat bij de naden... -O- Het liefst koop ik een nieuwe maar 75/90 euro voor een legging die maar een jaar mee gaat vind ik ook zonde.

Ik heb er nog eentje van Horseware, die hier ook voorbij gekomen is. Maar die is niet meer leverbaar en ik vind de band niet heel prettig. En omdat ik met alleen jodphurs rijd weten de muggen precies waar ze moeten zijn en bijten :+ De Maximilian met gaten is daarom ook geen optie.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 21:42


pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:02


Raineri
Berichten: 6226
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:08

Ik heb een ribbroek van we are Pomme met kniegrip. Hij is lekker dun, dus ook perfect voor de aankomende zomermaanden. De grip werkt eigenlijk bijna niet dus hier kan ik als “grip-hater” mee leven. Ik vind het aanbod gewoon heel dun gezaaid helaas. Stalgenootje zei wel dat de Maya delorez grip goed aanwezig is.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:16

Heerlijk, meer mensen die niet van siliconen op rijbroeken houden. Dramatisch om iets te vinden zonder, dus ik neem ook genoegen met ‘plakt heel slecht’. In die laatste categorie heb ik veel van PS of Sweden, wel grip (knie, full of hybrid), maar niet heel sterk en het wast er ook wel af gelukkig.
Helaas hebben zij geen witte legging, dus moest ik toch bij andere merken shoppen. Ben na alle tips hier geëindigd met een Maximilian die helaas wel grip heeft, maar ook aanvoelt alsof de grip snel gaat slijten.
Aparte is, in de vier winkels waar ik geweest ben geeft het personeel mij groot gelijk dat ik zonder wil, roepen ze hoe slecht het voor je zadel is… en toch hebben ze vervolgens alleen maar plak-grip liggen.

LaDonna75

Berichten: 2136
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:18

Ik wil ook geen siliconen, ik heb een Wintec en geen zin mijn zadel kapot te rijden. Tot op heden ben ik alleen bij rijbroeken uitgekomen, maar er zíjn dus wel legging te koop zonder :) Fijn!

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:40

Jammer dat de ariat tek tight zo snel kapot is bij je. Ik ben er echt heel tevreden over en ik woon er echt in. Misschien had je net pech.
Ik heb er laatst 1 van maximillian besteld.. die vind ik qua kwaliteit wel iets minder dan de ariat.
Dus als mijn leggings van ariat versleten zijn dan bestel ik echt nieuwe.
Vriendinnen van mij hadden geluk dat ze een maat hebben die in de aanbieding was.
Maar ik vind ze de prijs wel waard!