Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Oskarrino
Berichten: 780
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-21 19:57

Beetje rare titel, wist niet wat ik moest schrijven :+

Ik wil rijlaarzen... Ik ben chaps helemaal spuugzat, buiten dat ik het niet mooi vind, vind ik ze ook niet fijn aantrekken.

Ik ben al jaren opzoek naar rijlaarzen.... Maar met mijn afwijkende maat nog nooit wat kunnen vinden.

Maar de vraag luidt dan, bestaan er wel rijlaarzen met een hoogte van 35cm?? Ik kan ze nergens op internet vinden, behalve kinderlaarzen (daar past mijn kuit niet in....

Ik ben misschien paar kilootjes te zwaar, dus mijn kuiten kunnen wel nog iets slanker worden. Maargoed, langer worden ze niet :+

Mijn maten zijn;
Voetmaat 37
Kuitmaat 37 cm
Hoogte 35! Cm

Ik raak er nogal onzeker van, heb het gevoel alsof mijn benen dan heel afwijkend zijn :(

Ik heb al gekeken naar op maat gemaakte laarzen, maar vind ik erg aan de prijs en wil eerst uitsluiten dat er niks anders te krijgen is. Ook bij lipica moet ik extra betalen voor het laten tekenen (100,-), vond ik een duur grapje voor het alleen laten tekenen.....

Wie weet raad? Ik ben nu alweer uren aan het struinen op internet en raak alleen maar teleurgesteld :(

Oskar <3


Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:00

Weet je zeker dat de hoogte 35 cm is? Want dat kan bijna niet eigenlijk. Je meet de hak tot aan de knieholte dus aan de achterzijde. Dus vanaf de grond tot in het holletje van je knie aan de achterkant.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 08-10-21 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Oskarrino
Berichten: 780
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-21 20:01

Suzanne F. schreef:
Weet je zeker dat de hoogte 35 cm is? Want dat kan bijna niet eigenlijk.


Ik heb gemeten met mijn voet op de grond, van de grond tot mijn knieholte :)

Oskar <3

Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:07

Als dit echt jouw maten zijn dan zal je nooit een standaard laars passen inderdaad. Dan kom je altijd bij maatwerk uit. Je hebt qua hoogte een kindermaat maar de voetmaat en de kuitmaat zijn een damesmaat.
Het zal dus een maatwerklaars worden dan.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:07


Oskarrino
Berichten: 780
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-21 20:18

Amber_anne schreef:
Ik heb zelf 40 en had ook veel moeite. Uiteindelijk wel laarzen gevonden maar die zijn voor jou nog te hoog

Is het niet een idee om buiten de helemaal leren laarzen te kijken? Zo iets als dit bijvoorbeeld https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... aQQAvD_BwE


Zoiets vind ik inderdaad ook leuk, maar als ik een keer een wedstrijdje wil starten in de toekomst... -O-

Ik ga wel weer opzoek naar maatwerk, doorsparen en dan eens wat op laten meten.... Lipica heb ik een keer contact mee gehad, eventueel nog andere aanbevelingen? Ik hoef geen gekkenwerk laars, gewoon simpel zwart met heel misschien een glimmertje erop

Oskar <3

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:32

Misschien een gek idee maar kun je bestaande laarzen niet verkorten? Dus de schacht inkorten van een laars die verder wel qua maat klopt?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Kidde
Berichten: 3428
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:36

Hoezo moet je bij Lipica 100 euro betalen voor het laten tekenen? Ik heb vorig jaar ook laarzen bij Lipica laren maken, maar toen hoefde dat niet?

Ik zou in jou geval even doorsparen en voor op maat gemaakte laarzen gaan. Ik ben zelf erg tevreden met mijn Lipica laarzen. Ik raad wel aan om naar de fabriek in Raamsdonkveer te gaan

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:42

Ik kan je met “buitensporige” maten Celeris aanbevelen. Enige waneer je extra betaal is voor steentjes, wintervoering of ultra harde schacht

Meeste merken met maat laarzen oa lipica en cavallo werken tog minder “op maat” dan ze doen beweren. Val je buiten de mallen betaal je inderdaad extra. Bij Celeris is dat niet zo. Alles
Zit al bij de prijs in leer soorten alles.

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:42

cissy schreef:
Misschien een gek idee maar kun je bestaande laarzen niet verkorten? Dus de schacht inkorten van een laars die verder wel qua maat klopt?


Hier zat ik ook nog aan te denken

Of kun je geen elastiek in kinderlaarzen laten zetten?

Oskarrino
Berichten: 780
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-21 20:55

Kidde schreef:
Hoezo moet je bij Lipica 100 euro betalen voor het laten tekenen? Ik heb vorig jaar ook laarzen bij Lipica laren maken, maar toen hoefde dat niet?

Ik zou in jou geval even doorsparen en voor op maat gemaakte laarzen gaan. Ik ben zelf erg tevreden met mijn Lipica laarzen. Ik raad wel aan om naar de fabriek in Raamsdonkveer te gaan


Ik heb toen contact met ze gehad en voor mijn maten zouden ze moeten tekenen wat dan 100.- extra kost. Wil inderdaad dan naar de fabriek, maak ik er een dagje weg van (ligt niet om de hoek)

Oskar <3

Oskarrino
Berichten: 780
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-21 20:56

cissy schreef:
Misschien een gek idee maar kun je bestaande laarzen niet verkorten? Dus de schacht inkorten van een laars die verder wel qua maat klopt?


Hier heb ik indd nog niet aan gedacht, waar kan je zoiets laten doen?

Kinderlaars en elastiek in laten zetten in natuurlijk ook nog een optie, maar meestal is in mijn hoogte de kuitmaat van zo'n kinderlaars best smal, dus wordt wel veel elastiek :+

Oskar <3

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:34

Als je voor maatwerk wil zou ik niet voor Lipica kiezen maar voor Petrie gaan, is waarschijnlijk wel duurder, maar ze meten op veel meer punten dan Lipica en dat ga je terug zien in de pasvorm.

Laarzen korter maken kan een goede schoenmaker doen.
Maar als je been zoveel korter is dan normaal ben ik toch bang dat het niet mooi gaat passen, laarzen hebben toch vaak een kuit vorm in de laars en die zit bij jou dan op de verkeerde plek.

MarjanB

Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:37

Kijk eens bij derby laarzen. Ik heb hele dikke kuiten en pas niet in standaard maten. Ze kosten wel wat maar goed je doet er ook ff mee.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Lieser
Berichten: 1403
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 07:23

HKM heeft extra korte rijlaarzen, maar ik weet niet hoe kort. En springlaarzen zijn korter dan dressuurlaarzen, misschien kun je daar wat mee?

ievie

Berichten: 2190
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 07:28

Ik weet niet hoe de maten zijn, maar een vriendin van me heeft ook maat 37 en korte benen. Zij heeft wel een kinder laars gekocht (petrie). Eerder paste dit nooit, maar tegenwoordig zijn er vaak bredere kuitmaten, omdat er meer vraag naar is.

Pallatin

Berichten: 2484
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 07:34

ingvdh schreef:
Als je voor maatwerk wil zou ik niet voor Lipica kiezen maar voor Petrie gaan, is waarschijnlijk wel duurder, maar ze meten op veel meer punten dan Lipica en dat ga je terug zien in de pasvorm.

.


Even nieuwsgierig: op hoeveel plekken meet Petrie dan? En op hoeveel plekken meet Lipica dan?

@ TS was dat 100 euro extra bij Lipica bij de fabriek zelf? Ik heb wel eens extra moeten betalen omdat ik buiten de standaard maten viel maar dan juist omdat ik hele lange benen heb (en dus daardoor meer leer verbruik?!)

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Anoniem

Re: Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 07:56

Wat is je budget? Je zou kunnen kijken voor exercise boots die gebruikt worden in de rensport (Classics, Dennis Grazioli, Gibson Saddlers om er een paar te noemen), die zijn vaak een stuk goedkoper, zelfs voor maatwerk. In mijn profiel kun je een voorbeeld zien van mijn Classics. :)

Babootje

Berichten: 26014
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 08:00

Laarzen korter laten maken ziet er denk ik niet uit. Je haalt de hele vorm eruit.
Je ontkomt denk ik ook niet aan maatlaarzen. Ik zou ook eens kijken naar Celeris.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 08:16

Heb je naar Soubirac gekeken?
Ik weet dat ik als lange, opgeschoten puber daar laarzen vond die gingen qua breedte, maar net iets te kort waren.
Ik geloof dat het een XS-XH was toen, dus extra smal extra hoog voor die schoenmaat.

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Flowery

Berichten: 2442
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:17

Ik heb mijn laarzen (toen ik nog reed) in laten korten bij een schoenmaker :) Maar dat ging toen om 2-3cm. Misschien is dat een optie?

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:00

Mijn man is ook extra geld kwijt bij lipica, zijn onderbeen is 55,5 cm lang. En ook nog erg smal. Maar ik denk niet dat je voor 430 euro op veel andere plekken maatwerk laarzen hebt. Het is natuurlijk geen kwestie van alleen wat langere of kortere schachten, de verhouding moet ook kloppen. Man heeft net zijn 3e paar laarzen aan laten meten bij de fabriek. Huidige paar is na 7 jaar wel aan vervanging toe.
Wij hebben allebei maatwerk nodig met laarzen en zijn prima tevreden over lipica. Wachttijd is op het moment wel lang, maar met de huidige wereldwijde problemen met bevoorrading is dat niet anders. Als ik hier op bokt het topic over celeris bekijk zou ik daar mijn laarzen niet durven bestellen. Plus dat dat ook maar net je stijl moet zijn. Maar dat geldt voor alle merken natuurlijk.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Pallatin

Berichten: 2484
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 18:26

Dat was bij mij ook zo Dreamybol, ik had 54 cm nodig, maar kan me niet voorstellen dat je bij korte pootjes dan meer zou moeten betalen bij het aanmeten.
@ TS, ik heb 2 paar laarzen van Lipica, beide paren zijn op de fabriek aangemeten. Het eerste paar is al ruim 10 jaar oud en hebben ze omdat ik blaren bleef houden 2x kosteloos aangepast, ik ben dus erg blij verrast met de goede service. Ze hebben ook regelmatig kortingsacties, dat scheelt ook weer!
Als je wil kan ik nakijken op hoeveel plekken m’n voet en been zijn opgemeten mocht dat een punt van zorg zijn

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 18:43

Ik heb ook afwijkende maten (stevige kuiten en lange benen) en ben hiervoor naar de fabriek van lipica in Raamsdonksveer geweest.

Super nette service en de laarzen werden op heel netjes aangemeten. Heb ze nu inmiddels al weer een jaar of 6 in gebruik en ze zijn nog steeds in nette conditie. Ik rij ongeveer 3 a 4 keer per week.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

MoOtJuHh

Berichten: 961
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Re: Bestaan deze laarzen eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 19:02

Misschien is er wwl een iets langere/hogere laars waar je in kan? Dan zou je een hakvergoger kunnen gebruiken om dat op te vangen. Ik vind dat zelf prettiger in mijn laarzen, vooral met lopen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers