Rijlaarzen gezocht voor brede kuit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tilmar

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:17

Ik heb laarzen van tattini, ooit op Horse event gekocht, die zitten echt geweldig! Brede kuit mogelijk en er zit elastiek in.
Helaas moeilijk verkrijgbaar, heb een nieuw paar via internet besteld omdat ik wist welke maat ik heb. Zijn ook niet overdreven duur trouwens.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+3


Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:04

De standaard petrie maattabel heeft wel een kuitmaat 44 bij schoenmaat 43

Maat XW: maat 43 (10)/ hoog 46/ breed 44
https://static.webshopapp.com/shops/020 ... el-002.jpg
Die zou je moeten passen, misschien ietsje laag.

Maar meestal zijn het niet de goedkoopste Petries die in alle maten beschikbaar zijn.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rijlaarzen gezocht voor brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:20

Ik heb vroeger de SCS laarzen van Mountain horse gehad. Die zijn er in bredere maten, maar of ze die nog maken en wat ze kosten, dat weet ik niet.

Een andere tip kan Derby laarzen zijn, die zijn soms ook wat breder. :)

oji

Berichten: 4213
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Rijlaarzen gezocht voor brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:41

Zijn leren jodphurs met leren minichaps niets?

Mijn leren rijlaarsen zitten momenteel te strak (of eigenlijk gaat de rits dankzij de coronakiloos gewoon niet tot boven dicht := ). Ik heb Ariat Jodphurs en minichaps, en dat zit net zo lekker als goed passende rijlaarsen.

Voordeel van losse jodphurs en minichaps is, dat bij de rijlaarsen de maximale kuitomvang altijd kleiner is bij kleinere schoenmaat. Echt heel irritant als je stevige kuiten en kleine smalle voeten hebt.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 17:50

oji schreef:
Zijn leren jodphurs met leren minichaps niets?

Mijn leren rijlaarsen zitten momenteel te strak (of eigenlijk gaat de rits dankzij de coronakiloos gewoon niet tot boven dicht := ). Ik heb Ariat Jodphurs en minichaps, en dat zit net zo lekker als goed passende rijlaarsen.

Voordeel van losse jodphurs en minichaps is, dat bij de rijlaarsen de maximale kuitomvang altijd kleiner is bij kleinere schoenmaat. Echt heel irritant als je stevige kuiten en kleine smalle voeten hebt.


Ik heb op dit moment chaps en jodphurs, maar vind een laarzen look net iets mooier.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 17:50

Dispar_Vulgo schreef:
De standaard petrie maattabel heeft wel een kuitmaat 44 bij schoenmaat 43

Maat XW: maat 43 (10)/ hoog 46/ breed 44
https://static.webshopapp.com/shops/020 ... el-002.jpg
Die zou je moeten passen, misschien ietsje laag.

Maar meestal zijn het niet de goedkoopste Petries die in alle maten beschikbaar zijn.


Ik had gezien dat de hoogte 46 is en dat is een beetje laag. Heb ook niet de kortste benen

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 17:51

Tallie1979 schreef:
Ik heb vroeger de SCS laarzen van Mountain horse gehad. Die zijn er in bredere maten, maar of ze die nog maken en wat ze kosten, dat weet ik niet.

Een andere tip kan Derby laarzen zijn, die zijn soms ook wat breder. :)


Van mountain horse heb ik al een paar laarzen voorbij zien gaan heb er ook naar gezocht, maar tot op heden nog geen mooie zwarte laars gevonden.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 17:52

pluisje88 schreef:
Ik pas de Horka anna als enige van de goedkope laarzen. Op dit moment heb ik de cavallo super jump ook hele mooie laarzen.


Bij de horka anna is de enkel weer te breed. Dat hele stuk zakt als het ware naar beneden.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 17:53

biancaaaa schreef:
Hier maatwerk petri, lange benen met stevige kuit. Al was voor mij de hoogte de reden om voor maatwerk te gaan. Ik wil niet anders meer! Was €500 kwijt geloof ik.


Ik had al gekeken naar maatwerk, maar vind 500 euro iets te veel. Als ik voor maatwerk ga dan ga ik naar de fabriek van lipica. Hun zijn nu op vakantie dus als ik voor het eind van de maand geen laarzen gevonden heb ga ik overwegen om lipica’s aan te schaffen.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

oji

Berichten: 4213
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:55

CaptainJS schreef:
Ik heb op dit moment chaps en jodphurs, maar vind een laarzen look net iets mooier.

Dat ben ik helemaal met je eens.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Rijlaarzen gezocht voor brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:21

Lipica’s heb ik ook en moet eerlijk zeggen, ze zijn 15 jaar oud en heb wat ritsen versleten maar ze doen het nog steeds. Qua comfort kies ik Petri maar Lipicas zijn zeker goed!

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 06:12

CaptainJS schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik heb vroeger de SCS laarzen van Mountain horse gehad. Die zijn er in bredere maten, maar of ze die nog maken en wat ze kosten, dat weet ik niet.

Een andere tip kan Derby laarzen zijn, die zijn soms ook wat breder. :)


Van mountain horse heb ik al een paar laarzen voorbij zien gaan heb er ook naar gezocht, maar tot op heden nog geen mooie zwarte laars gevonden.


Ik heb het even voor je opgezocht, het zijn de SCS3 laarzen. En ze worden nog gemaakt. Maar ze liggen wel iets boven budget met 300 euro.

Puppetje
Berichten: 1006
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Rijlaarzen gezocht voor brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 08:10

Ruitershop De Dunsborg verkoopt de HKM Latinium style laars. Ze hebben enorm veel maten van deze laars. Ik heb zelf voetmaat 39, kuitmaat 42 en hoogte 49.
De laars kost € 230,00. Ik heb ze nu al bijna 2 jaar en ze zien er nog prima uit.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-21 13:37

Tallie1979 schreef:
Ik heb vroeger de SCS laarzen van Mountain horse gehad. Die zijn er in bredere maten, maar of ze die nog maken en wat ze kosten, dat weet ik niet.

Een andere tip kan Derby laarzen zijn, die zijn soms ook wat breder. :)


Van mountain horse heb ik al een paar laarzen voorbij zien gaan heb er ook naar gezocht, maar tot op heden nog geen mooie zwarte laars gevonden.[/quote]

Ik heb het even voor je opgezocht, het zijn de SCS3 laarzen. En ze worden nog gemaakt. Maar ze liggen wel iets boven budget met 300 euro.[/quote]

Ik kan op het internet nergens deze laarzen.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-21 13:45

Puppetje schreef:
Ruitershop De Dunsborg verkoopt de HKM Latinium style laars. Ze hebben enorm veel maten van deze laars. Ik heb zelf voetmaat 39, kuitmaat 42 en hoogte 49.
De laars kost € 230,00. Ik heb ze nu al bijna 2 jaar en ze zien er nog prima uit.


Ik twijfel wel of ik in maat 42 pas. Soms kunnen mijn maten uitvallen naar maat 43.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Puppetje
Berichten: 1006
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Rijlaarzen gezocht voor brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:00

Er zit elastiek in de laarzen dus de kuitmaat is in mijn maat tot maximaal 43 geloof ik.
Je moet maar even op hun site kijken voor de exacte maten.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Rijlaarzen gezocht voor brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:01

Ik zou gewoon Lipica afwachten.

Sasja_2000

Berichten: 63
Geregistreerd: 25-01-18

Re: Rijlaarzen gezocht voor brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 00:17

Ik zou kijken naar DeNiro rijlaarzen. Zijn echte leren, en ik heb mijn vorige paar bijna 5 jaar gehad, alleen ging de rits toen stuk, voor de rest waren ze nog mooi.
DeNiro heeft het model tricolor, die zijn de goedkoopste voor dacht ik +- 250 euro. En ik zou dan naar Drunens Ruiterhuis gaan, zij helpen je echt enorm goed!
Verder heeft DeNiro de maten op hun site staan dus kun je evt kijken of die maten er bij staan, maar DeNiro heeft enorm veel maten in de standaardmaten staan.

Succes met je zoektocht!! :)

- Dixi du Boucaud (?x?,2013)
- Ilona van Lange weeren (a.k.a. Jolly) (Apache x Jetset D, 2013)

MarjanB

Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Rijlaarzen gezocht voor brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 07:35

Kijk even bij doreen proos. Zij verkoopt derby laarzen en heeft vaak wel laarzen staan die met veel korting weg mogen.

Heb daar zelf laarzen op maat laten maken ivm mijn kuitomvang. (Die waren wel wat duurder ivm maatwerk)

Afbeelding
Afbeelding

Life is a balance of holding on, and letting things go…

ir_2021
Berichten: 78
Geregistreerd: 27-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:50

Puppetje schreef:
Ruitershop De Dunsborg verkoopt de HKM Latinium style laars. Ze hebben enorm veel maten van deze laars. Ik heb zelf voetmaat 39, kuitmaat 42 en hoogte 49.
De laars kost € 230,00. Ik heb ze nu al bijna 2 jaar en ze zien er nog prima uit.

En mocht je denken ‘HKM maakt toch geen kwaliteitslaarzen?’ Ik heb een goedkoper model gehad en daar meer dan 10 jaar mee gereden..

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-21 14:56

Sasja_2000 schreef:
Ik zou kijken naar DeNiro rijlaarzen. Zijn echte leren, en ik heb mijn vorige paar bijna 5 jaar gehad, alleen ging de rits toen stuk, voor de rest waren ze nog mooi.
DeNiro heeft het model tricolor, die zijn de goedkoopste voor dacht ik +- 250 euro. En ik zou dan naar Drunens Ruiterhuis gaan, zij helpen je echt enorm goed!
Verder heeft DeNiro de maten op hun site staan dus kun je evt kijken of die maten er bij staan, maar DeNiro heeft enorm veel maten in de standaardmaten staan.

Succes met je zoektocht!! :)


Ik kan geen DeNiro laarzen vinden in mijn maat. Of ik moet naar een veel grotere voetmaak gaan kijken.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-21 14:58

MarjanB schreef:
Kijk even bij doreen proos. Zij verkoopt derby laarzen en heeft vaak wel laarzen staan die met veel korting weg mogen.

Heb daar zelf laarzen op maat laten maken ivm mijn kuitomvang. (Die waren wel wat duurder ivm maatwerk)

[ [url=m/feEDth.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/McGzcf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooie laarzen <3
Ik had al naar Derby gekeken, maar die zijn iets te duur voor mijn budget en om naar die winkel te gaan die jij aanbeveelt kost mij teveel tijd heb namelijk geen auto en woon te ver weg.
Maar toch heel erg bedankt voor het meedenken ik waardeer het.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

laraxXxemma

Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 15:52


What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Marian_lara
Berichten: 189
Geregistreerd: 19-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 15:56

ik heb ook lang gezocht en laarzen gevonden van hary"s horse.
welk soort weet ik even niet zal ik moeten kijken op stal,zelf heb ik maat 43 met een kuitmaat van 46/47 cm.
ik kan het posten als je dat wilt.
heb ook nog leren (oud model} met dezelfde maat . die mogen ook weg voor een klein prijsje en verzend kosten .

schoentjes voor mijn 1 PK dat zal mooi wezen , nu loopt ze op blote voeten.

Phonix
Berichten: 1076
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Rijlaarzen gezocht voor brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:02

Ooteman verkoopt Petrie Padova in bredere kuitmaat. Die heb ook elastisch achter dus zou kunnen passen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pova, sommodore en 13 bezoekers