Outdoorlaars voor smalle voeten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Outdoorlaars voor smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-21 13:12

Hoi!

Ik ben op zoek naar outdoor laarzen en tot op heden weinig succes. Mijn voeten zijn erg smal en mijn kuiten ook wel en de gemiddelde laars zwem ik zo'n beetje in. Gezien ik meer naast dan in het zadel spendeer vind ik het ook belangrijk dat ze stevig zitten (zonder dat ik dikke sokken hoef te dragen etc.).

De Ariat Wythburn zat fijn, veters zijn meestal mijn redding, maar wellicht zijn er nog meer merken en modellen die geschikt zijn voor smalle voeten zodat ik wat keuze heb.

Wie heeft er tips?


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Outdoorlaars voor smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:14

Dubarry heeft ook laarzen met een smallere fit qua schacht in ieder geval. Of ze qua voet dan smaller zijn weet ik niet eigenlijk.
En lipica laarzen maakt outdoor laarzen op maat, in kleur naar keuze.

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Outdoorlaars voor smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:26

De Horka Chesterfield.
Ik heb zelf smalle voeten en smalle (geen) kuiten. Deze sluiten mooi aan en lopen als wolkjes...en nog lekker warm ook _/-\o_

Ik heb trek in een patatje mayo!!!!

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Outdoorlaars voor smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-21 13:34

@Skippy01: Dubarry heeft inderdaad modellen voor smalle kuiten, maar Dubarry is mij echt te duur := . Lipica is een goede tip als ze de leest ook op maat kunnen maken, ik zal eens kijken, dank je!

@Valine: bedankt voor de tip, die heb ik nog niet geprobeerd!

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:39

Ik ken je probleem. Ik heb ook smalle voeten, smalle enkels en een lage wreef. Ik heb mij daarom nog niet aan een outdoorlaars durven wagen. Ik ben bang dat ik op gegeven moment letterlijk naast mijn laarzen loop. Dat is me bij rubberlaarzen al meermaals gelukt :Y) .
Als ik ze zie dan denk ik al "model Katrien Duck" -O- .

Je zou eigenlijk moeten weten wat je leest is. Dat wordt aangegeven met een letter (bijv. E, of H). Je kan ipv dikke sokken een inlegzooltje proberen om de schoen "op te vullen".
Het blijft dan helaas wel lapwerk.

Je kan informeren bij Derby. Die hebben een uitgebreider maatsysteem dan de meeste andere fabrikante. Die hebben een outdoorlaars, maar die is wel gevoerd:
https://www.derby.nl/index.php/assortim ... ie/laarzen
(Even naar beneden scrollen naar Fieldboots)

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:51

Ik wilde idd de Wythburn noemen. Heb ze zelf ook. Normale breedte maat, wel smalle kuit. Ik vind het fijn dat je ze kan strikken. Voor nu zijn ze wel aan de warme kant trouwens.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-21 13:58

Roodvos schreef:
Ik ken je probleem. Ik heb ook smalle voeten, smalle enkels en een lage wreef. Ik heb mij daarom nog niet aan een outdoorlaars durven wagen. Ik ben bang dat ik op gegeven moment letterlijk naast mijn laarzen loop. Dat is me bij rubberlaarzen al meermaals gelukt :Y) .
Als ik ze zie dan denk ik al "model Katrien Duck" -O- .

Je zou eigenlijk moeten weten wat je leest is. Dat wordt aangegeven met een letter (bijv. E, of H). Je kan ipv dikke sokken een inlegzooltje proberen om de schoen "op te vullen".
Het blijft dan helaas wel lapwerk.

Je kan informeren bij Derby. Die hebben een uitgebreider maatsysteem dan de meeste andere fabrikante. Die hebben een outdoorlaars, maar die is wel gevoerd:
https://www.derby.nl/index.php/assortim ... ie/laarzen
(Even naar beneden scrollen naar Fieldboots)


Haha ja, de hele modetrend van laarzen een tijdje terug heb ik ook aan mij voorbij moeten laten gaan :') Outdoorlaarzen zijn misschien ook ambitieus maar ik blijf hoop houden. Ik heb leestmaat E :(

Ik vind de Derby laarzen wel mooi. Bedankt voor de tip! Mijn rijlaarzen waren ook op maat gemaakt van Derby, die zaten erg goed.

@SusanH: ja, kan mij voorstellen dat ze warm zijn. Heb jij het met wol gevoerde model of de 'gewone'? (deze bedoel ik: https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... orId=10246)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:39

O ik wist niet dat ze er ook ongevoerd waren. Ik heb de gevoerde idd. Zitten heerlijk. En je kan er ook goed mee rijden.

ingaa

Berichten: 1160
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:12

valine schreef:
De Horka Chesterfield.
Ik heb zelf smalle voeten en smalle (geen) kuiten. Deze sluiten mooi aan en lopen als wolkjes...en nog lekker warm ook _/-\o_


Ja deze! Gaan inmiddels al 4 jaar mee en loop er bijna dagelijks op op stal en tijdens het wandelen :D

Dinkytoy's Elisabeth
Lini Louise

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:56

Nog even een schopje hier. De winter/herfst staat voor de deur en ik had mijn hoop gevestigd op de Greenfield laarzen omdat ik hoorde dat deze smal zouden vallen, maar mijn voeten zwemmen er in.

Ik heb zeer smalle voeten (maat E?) en ook een lage wreef denk ik. Als ik zoek op smalle outdoorlaarzen krijg ik vooral berichten waar het gaat over een smalle kuit. Maar dat is niet het grootste probleem, het moet vooral bij de voet zelf smal zijn. Veters of iets met rits is gewoon niet handig voor de winter (echt blubber hier).

Help...

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 11:08

Hoop ooit nog steeds een outdoorlaars tegen te komen waar ik niet glip bij de hiel. En ik denk inmiddels na jaren zoeken dat het standaardmodel outdoorlaars gewoon niet voor mij is weggelegd. Misschien ligt het aan de lengte omdat het een lange laars is, misschien de breedte bij de hiel/enkel, misschien lage wreef, I really don't know..

Even nieuwsgierig voor degenen die Horka Chesterfield dragen. Zijn de Chesterfields niet te laag ivm modder/water.. Ik bedoel ik weet niet hoe jullie qua stalling staan, maar ik heb hier niets bestraat dus alles gewoon weide of grond. En alles wordt al flink modderachtig na al die (fulltime) regen :=

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

DieL_Zor

Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 11:35

Horka Greenwich valt ook vrij smal bij zowel voet als kuit (naar mijn idee in ieder geval :+ ) Is ook een halve hoogte, maar wel volledig dicht aan de zijkanten. De chesterfield heeft dat geloof ik niet? De Horka highlander was mij wel iig veel te groot en breed, dat is het hoge model.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Outdoorlaars voor smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:23

De Horka Greenwich heb ik ook, enige dat ik pas met m’n smalle pootjes :))

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Outdoorlaars voor smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:25

Ik heb de Chesterfield maar heb eigenlijk geen last van dat ze wat lager zijn. Die van mij staat ook altijd buiten dus ben door heel wat modder gebanjerd

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 21:43

Ah die zou ik ook nog eens kunnen proberen die Greenwich als ik ooit ergens kom om te passen. Aangezien dat ook een korter model is, zou dat misschien mee te maken hebben dat kortere modellen laars/ beter zitten in combinatie met smalle voeten?

Dank voor je reactie ook Amber_anne, dat stelt gerust :D

Hier op FB denk ik een foto van allebei naast elkaar *klik*

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 12:01

Ben even de laarzen met smalle voet (en hopelijk ook voor een lage wreef?) aan het verzamelen :D Misschien dat jullie er hier iets aan hebben. Op basis van recensies hier en daar, ik heb ze zelf nog nooit aan gehad.

- Horka Chesterfield
- Horka Greenwich
- Woodwalker Lady
- Covalliero Neolite
- Muck Arctic Weekend (de 'gewone' Muck Arctic kan ook maar is iets breder, heeft beter profiel voor modder)

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Haley
Berichten: 41
Geregistreerd: 15-12-22

Re: Outdoorlaars voor smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:25

De Covalliero Neolite laarzen zijn vrij smal en strak.

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Outdoorlaars voor smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 05:45

En bij mij niet waterdicht helaas :(

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 08:07

Selina schreef:
De Horka Greenwich heb ik ook, enige dat ik pas met m’n smalle pootjes :))


Deze heb ik dit jaar ook aangeschaft. Bevallen goed, ik heb ook smalle voeten en weinig kuit.

sunny43
Berichten: 1054
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:11

Maar zijn ze ook warm? Ik heb heel snel last van ijskoude voeten, heb al verwarmde zolen gekocht maar dat is toch ook echt niet handig, lopen stug en zijn altijd leeg als je ze echt nodig hebt. Ik heb hele smalle pootjes, (wijdte 2,5) en dus koude pootjes, Ik draag graag Ariat telluride ii h2o maat 38. Die zitten super maar niet geschikt voor baggeren door de blubber.

Zit ook meestal tussen maten in - meestal maat 38,5 maar dan zijn ze weer breder en vaak weer te breed.

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 23:38

Sunny, bedoel je de Horka Greenwich? Het is een lager model dus houdt niet heel je onderbeen warm, verder geen ervaring want hebze 1 minuut aangehad. Ik vond ze echt verschrikkelijk lopen :=

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

sunny43
Berichten: 1054
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 07:37

Coentjuh schreef:
Sunny, bedoel je de Horka Greenwich? Het is een lager model dus houdt niet heel je onderbeen warm, verder geen ervaring want hebze 1 minuut aangehad. Ik vond ze echt verschrikkelijk lopen :=


Ah oke, mijn benen is niet het probleem, mijn tenen!

sunny43
Berichten: 1054
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Outdoorlaars voor smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 18:37

Muck Arctic Weekend geprobeerd, smalle voet maat 38,5 werkt dus niet... want 38 is net te klein en 39/40 dus veel te ruim. Toch maar weer gewoon Dunlop Blizzer gehaald.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 18:39

Sakura789 schreef:
Selina schreef:
De Horka Greenwich heb ik ook, enige dat ik pas met m’n smalle pootjes :))


Deze heb ik dit jaar ook aangeschaft. Bevallen goed, ik heb ook smalle voeten en weinig kuit.

Hier sluit ik mij bij aan! Die laarzen sluiten dus ook goed aan, haha :D

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Pierus en 12 bezoekers