Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:50

Ondergoed zonder pijpjes heeft precies op mijn zitbeenknobbel een naad. En dan schuur ik het daar open en soms zo erg dat er dagen vocht uit de huid komt. Met gewone rijbroeken is dat veeeeel minder dan met siliconen of kunstleer. Ik heb daarom ook alleen maar normale rijbroeken en die haal ik van HH, niet duur en gaat per broek zeker 2 jaar mee.

En dan dus ondergoed met zo min mogelijk naden.

Op mijn zadels mogen geen ruiters met een siliconen zitvlak op de broek, dat is ook nog eens slecht voor het zadel heb ik al bij een paar mensen gezien.

Celebi
Berichten: 3650
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:18

Bagheera_206 schreef:
michenou schreef:
Oh ik heb er zojuist eentje gekocht met elastiek.. Oeps.. :(


Je kunt ze vast wel even bellen om bestelling aan te passen en anders knip je hem er ook heel makkelijk af met scherpe schaar. +:)+ Heb ik ook bij eentje gedaan.


Dat ging niet meer, ze waren wel heel snel met verzenden haha. Kan vandaag al met de post komen zie ik. Ik hoop het, dan kan ik het morgen nog testen tijdens mijn buitenrit. Ik heb ook wat naadloos ondergoed besteld van de HEMA. Kijken of dat ook geschikt is. :j

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:28

Ik ben echt nog steeds verbaasd hoeveel mensen zich kapot rijden en van alles kopen en wat daarvoor te koop is.
Er is echt iets mis met je zit of je past niet in je zadel als je met normaal rijden al zo kapot gaat.

Er zijn echt wel uitzonderingen qua huidproblemen misschien of als je extreem lang gaat rijden zonder dat je dat gewend bent.

Maar zelfs met lange ritten, met jeans, gewoon ondergoed ben ik nog nooit ergens kapot gegaan. Op verschillende zadels op verschillende paarden niet. En ik heb echt geen speciale jeans.

Vroeger met rijbroeken reed ik vaak ook de hele dag en nog nooit ergens iets gehad. Bezit ook 0,0 spek of vet. Hele saaie, gewone billen.

Iedereen moet het zelf weten hoor. Maar als je steeds weer iets gaat bestellen, van alles gaat uitproberen, terwijl het probleem 9 van de 10x echt te verhelpen is, zou ik toch liever daarop richten.
En je ziet het aan de foto's op Bokt dat de zit echt wel het probleem is vaak.

axel_1997

Berichten: 1791
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:01

Het is waarschijnlijk niet zo bedoeld maar dit vind ik een vervelende opmerking. :( Bij iedere sport kan je schuurplekken en blaren oplopen ook wanneer je het goed doet. En voor iedere sport is er kleding te koop om zo comfortabel mogelijk te kunnen sporten. Waarom moet de paardensport een uitzondering zijn? Ik heb geen kont van kevlar.

On topic: Ik heb naadloos ondergoed van de decathlon.

chinou

Berichten: 791
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:00

superpony schreef:
Ik ben echt nog steeds verbaasd hoeveel mensen zich kapot rijden en van alles kopen en wat daarvoor te koop is.
Er is echt iets mis met je zit of je past niet in je zadel als je met normaal rijden al zo kapot gaat.

Er zijn echt wel uitzonderingen qua huidproblemen misschien of als je extreem lang gaat rijden zonder dat je dat gewend bent.

Maar zelfs met lange ritten, met jeans, gewoon ondergoed ben ik nog nooit ergens kapot gegaan. Op verschillende zadels op verschillende paarden niet. En ik heb echt geen speciale jeans.

Vroeger met rijbroeken reed ik vaak ook de hele dag en nog nooit ergens iets gehad. Bezit ook 0,0 spek of vet. Hele saaie, gewone billen.

Iedereen moet het zelf weten hoor. Maar als je steeds weer iets gaat bestellen, van alles gaat uitproberen, terwijl het probleem 9 van de 10x echt te verhelpen is, zou ik toch liever daarop richten.
En je ziet het aan de foto's op Bokt dat de zit echt wel het probleem is vaak.


Ik denk dat het best een lichamelijk probleem kan zijn en het zeker niet aan de zit van de ruiter hoeft te liggen.
En er is niets op tegen om iets te zoeken waar je je wel goed bij voelt.

We zijn niet allemaal een Anky. Als ik buiten rijd zit ik echt niet (meer) als een dressuurruiter op mijn paard, maar zorg ik dat ik losjes zit zodat ik altijd mee ben als hij een keer opzij springt.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:20

Ik had dit als kind ook. Ik deed daarom altijd één of enkele spannende leggings onder mijn rijbroek aan. Dat hielp mij wel. Nu rijd ik al jaren zonder leggings onder min rijbroek. Ik let er wel op dat ik een rijbroek met lederen zitvlak draag op een lerederenzadel bv omdat dit het schuiven tegengaat. Mijn evenwicht is niet zo goed om medische redenen waardoor dat voor mij wel een goede hulp is om toch iets stabieler te zitten.

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:32

Of de zadels van de manege zijn gewoon keihard. Had er vroeger ook altijd last van. Blaren en al. Nu mijn eigen zadels en geen pijn meer. Siliconen grip is vast, dan schuif je in je broek. Niet zo gek. Ik had vroeger zo’n gel seatsaver mee naar de manege, dat hielp heel goed.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:33

superpony schreef:
Ik ben echt nog steeds verbaasd hoeveel mensen zich kapot rijden en van alles kopen en wat daarvoor te koop is.
Er is echt iets mis met je zit of je past niet in je zadel als je met normaal rijden al zo kapot gaat.

Er zijn echt wel uitzonderingen qua huidproblemen misschien of als je extreem lang gaat rijden zonder dat je dat gewend bent.

Maar zelfs met lange ritten, met jeans, gewoon ondergoed ben ik nog nooit ergens kapot gegaan. Op verschillende zadels op verschillende paarden niet. En ik heb echt geen speciale jeans.

Vroeger met rijbroeken reed ik vaak ook de hele dag en nog nooit ergens iets gehad. Bezit ook 0,0 spek of vet. Hele saaie, gewone billen.

Iedereen moet het zelf weten hoor. Maar als je steeds weer iets gaat bestellen, van alles gaat uitproberen, terwijl het probleem 9 van de 10x echt te verhelpen is, zou ik toch liever daarop richten.
En je ziet het aan de foto's op Bokt dat de zit echt wel het probleem is vaak.


Dus omdat jij er geen last van had is het onzin?

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 07:42

Remark schreef:
superpony schreef:
Ik ben echt nog steeds verbaasd hoeveel mensen zich kapot rijden en van alles kopen en wat daarvoor te koop is.
Er is echt iets mis met je zit of je past niet in je zadel als je met normaal rijden al zo kapot gaat.

Er zijn echt wel uitzonderingen qua huidproblemen misschien of als je extreem lang gaat rijden zonder dat je dat gewend bent.

Maar zelfs met lange ritten, met jeans, gewoon ondergoed ben ik nog nooit ergens kapot gegaan. Op verschillende zadels op verschillende paarden niet. En ik heb echt geen speciale jeans.

Vroeger met rijbroeken reed ik vaak ook de hele dag en nog nooit ergens iets gehad. Bezit ook 0,0 spek of vet. Hele saaie, gewone billen.

Iedereen moet het zelf weten hoor. Maar als je steeds weer iets gaat bestellen, van alles gaat uitproberen, terwijl het probleem 9 van de 10x echt te verhelpen is, zou ik toch liever daarop richten.
En je ziet het aan de foto's op Bokt dat de zit echt wel het probleem is vaak.


Dus omdat jij er geen last van had is het onzin?


Mee eens... Het is niet omdat jij er geen last van hebt, superpony, dat anderen er geen last van kunnen hebben.
Bovendien, blaren van het rijden en een slechte zit werken elkaar ook in de hand. Als je regelmatig blaren krijgt van het rijden, is de kans groter dat je 'uit voorzorg' minder goed gaat zitten en het probleem alleen maar groter en moeilijker op te lossen wordt.
Als iets een hulpmiddel kan zijn om minder blaren te krijgen en je écht kan gaan ervaren wat een goede zit is zonder bang te moeten zijn voor blaren oid, dan is daar imo helemaal niets mis mee. Ja, aan je zit werken zal kan zeker geen kwaad, maar als het probleem daar ligt, is dat meestal niet op 1-2-3 verholpen en mag je het jezelf wel zo comfortabel mogelijk maken als je nog aan het leren bent om goed te zitten. Bovendien is een probleem met de zit ook niet altijd te verhelpen.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:12

Ik zie nergens dat Superpony zegt dat het onzin is, of dat je een Anky moet zijn. En ik ben het helemaal met haar eens. De oplossing wordt té vaak gezocht in ondergoed, rijbroek, andere lapmiddelen of het te hard zijn van het zadel.

Maar vooral de pasvorm van het zadel is zo belangrijk! Dat weet ik uit ervaring: ik heb ook een zadel gehad waar ik me op open reed, en waarin ik ook niet goed de bewegingen uit kon zitten. Terwijl ik alles zonder enig probleem op een bbp deed. Werd uiteindelijk lichtelijk wanhopig, ook omdat mijn man geen enkel probleem met dat zadel had. Lessen voor mijn zit genomen, maar dat hielp ook niet afdoende (al heb ik zeker veel voordelen gehad van die lessen).
Uiteindelijk kwam ik er achter dat er zoiets bestaat als een verschil tussen mannen en vrouwenzadels, en dat mannen door hun bouw anders zitten. Het probleem aan onze zadelverkoper voorgelegd en vervolgens is er een zadel gemaakt waarin ik weer gewoon normaal kon rijden. Inmiddels hebben we weer een ander zadel, een ranchzadel (we rijden western) met een loeiharde zit, waar ik ook zonder centje pijn op weg kom. Gewoon met een spijkerbroek.
Wel ben ik onlangs 10 kilo afgevallen, en dat heb ik wel even gemerkt. Zitvlees was weg. Maar inmiddels is dat ook weer helemaal gewend.

M_arjolein

Berichten: 1428
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:22

Nou ik merk hier echt dat het aan het ondergoed ligt wat ik draag. 8)7 String aan is gegarandeerd schuurplekken en boxers die omhoog kruipen is ook niet ideaal. Ik draag hier naadloze onderbroeken van de Action. 2 euro het stuk maar het zit echt perfect.

axel_1997

Berichten: 1791
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:18

maar superpony heeft wel beweerd dat het per definitie aan je zit of je zadel ligt tenzij je huid niet goed is.
ik citeer:

superpony schreef:
Er is echt iets mis met je zit of je past niet in je zadel als je met normaal rijden al zo kapot gaat.


En dat is niet waar. Een slechte zit of een slecht zadel vergroot de kans op blaren net zoals slecht lopen of slechte schoenen dat doen. Maar ook als je goed zit op een goed zadel kan je blaren krijgen net zoals wanneer je goed loopt op goede schoenen. ook bij een "normale" inspanning kan dat.

Maar ik houd het weer voor gezien hier. Ik heb genoeg van al dat azijn zeiken.
de groeten.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:29

Er wordt niet gezegd dat dat per definitie zo is, en bovendien vergeet je wel de zin daaronder te quoten: "Er zijn echt wel uitzonderingen qua huidproblemen misschien of als je extreem lang gaat rijden zonder dat je dat gewend bent."

Sinds ik een zadel heb dat goed bij mij past heb ik nooit meer problemen gehad. Overigens ook niet tijdens lang lopen op goede schoenen.

Het is gewoon een veel voorkomende oorzaak die te vaak over het hoofd wordt gezien.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:53

Van mij mag iedereen geld uitgeven aan onzin hoor. Ik word daar niet armer of rijker van.

Maar ik heb heel veel mensen zien rijden in mijn leven, les gegeven en kan wel met heel veel zekerheid zeggen dat mensen gewoon niet meer goed zitten. Is ook veel te weinig aandacht voor.

Het is jammer dat mensen DAT probleem niet willen horen EN niet willen oplossen, maar wel dure onderbroeken en rijbroeken willen kopen.

Daarbij is het toch niet voor niks dat ze plak en kleef rijbroeken verzinnen? Die hadden we vroeger echt niet hoor, haha

Daarbij plaatsen mensen die hier reageren elders zelf rijfoto's waar ze gewoon slecht zitten. Dan kan ik dat inderdaad zien. Maar nogmaals, als mensen liever willen horen dat een andeer onderbroek fijner is, ook goed. Ik had je die ellende kunnen besparen.

Mijn eigen man reed zich in het begin nota bene kapot en die had ik heel snel geholpen. Die kan echt beste ritten maken, in alle gangen, met jeans en weinig kont vet.

Ik denk dat ik een handeltje ga beginnen in symptoom bestrijders........Die mensen worden rijker dan ik.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 23:04

Daar ben ik het niet mee eens.

Als je een trektocht gaat maken in verweggistan, moet je maar afwachten wat voor zadel je krijgt. Dan mag je best voorzorgsmaatregelen nemen om het schuren te voorkomen. Ook zit niet ieder paard het zelfde. Tijdens de Mongol Derby heeft iedereen hetzelfde type zadel, het past op alle paarden. Het ene paard heeft gewoon een meer comfortabele gang dan een andere. Niet te vergeten alle weersomstandigheden (wat tijdens zo'n race wel een uiterste van extremen is). Zand, veel regen is echt wel een dooddoener, dat heeft niks met je eigen zit te maken.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:45

Psydoxy schreef:
Daar ben ik het niet mee eens.

Als je een trektocht gaat maken in verweggistan, moet je maar afwachten wat voor zadel je krijgt. Dan mag je best voorzorgsmaatregelen nemen om het schuren te voorkomen. Ook zit niet ieder paard het zelfde. Tijdens de Mongol Derby heeft iedereen hetzelfde type zadel, het past op alle paarden. Het ene paard heeft gewoon een meer comfortabele gang dan een andere. Niet te vergeten alle weersomstandigheden (wat tijdens zo'n race wel een uiterste van extremen is). Zand, veel regen is echt wel een dooddoener, dat heeft niks met je eigen zit te maken.


Dan heb je het ook wel over echte extremen natuurlijk he, en over een heel andere situatie dan een uurtje (of twee, drie) op je eigen zadel op je eigen paard.

miereneter

Berichten: 2532
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:53

Superpony, je stelt het ook wel een beetje zwart-wit. Soms is het een beetje van beide, of ertussenin. Denk dat je gelijk hebt en dat er veel leed kan worden opgelost met het verbeteren van de zit. Denk ook dat sommige mensen last kunnen hebben van naden en siliconen op de broek, met name als een broek wat losser zit (dat is bij mij in elk geval bij de knieën het euvel). Voor mij zijn de goedkoopste broeken zonder kunstgrepen juist de oplossing. Tegelijk werk ik óók aan het verbeteren van mijn zit.

Het is echt een beetje als met wielrennen en vakantiefietsen. De een heeft snel last van kont en zitbotjes, de ander kan uren doorgaan. Mijn vriend fietst de lange afstanden met een wielrenonderbroek, ik heb dat niet nodig.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:32

Sandra_H schreef:
Psydoxy schreef:
Daar ben ik het niet mee eens.

Als je een trektocht gaat maken in verweggistan, moet je maar afwachten wat voor zadel je krijgt. Dan mag je best voorzorgsmaatregelen nemen om het schuren te voorkomen. Ook zit niet ieder paard het zelfde. Tijdens de Mongol Derby heeft iedereen hetzelfde type zadel, het past op alle paarden. Het ene paard heeft gewoon een meer comfortabele gang dan een andere. Niet te vergeten alle weersomstandigheden (wat tijdens zo'n race wel een uiterste van extremen is). Zand, veel regen is echt wel een dooddoener, dat heeft niks met je eigen zit te maken.


Dan heb je het ook wel over echte extremen natuurlijk he, en over een heel andere situatie dan een uurtje (of twee, drie) op je eigen zadel op je eigen paard.


Wat ik begrijp van de OP is dat TS op de manege rijdt. Dan heb je natuurlijk geen zeg in wat voor zadel je toegewezen krijgt. Als ik terug denk aan op wat voor zadels ik heb gereden in mijn manegetijd, snap ik wel dat iemand zich open rijdt...

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:51

Ik heb er ook heel erg last van. Ik rij overigens ook met leggings, maar zonder zitvlak op mijn kont en bovenbenen. Ik haat het om te rijden met volledig zitvlak.

Ik ben overgegaan naar leggings omdat ik dacht dat het dan beter zou gaan. Jammer genoeg is dat nog steeds niet het geval. Wat mij tot nu toe het beste helpt is gewoon geen ondergoed aan doen :+..

Paardrijden is toch een sport wat veel beweging met zich mee brengt in het zadel. Ik heb al vanalles geprobeerd qua ondergoed en normale strings gaat nog het beste. Toch verschuift dit allemaal onder mijn broek en lig ik elke keer opnieuw open. Bij het normaal thuis rijden rijd ik wel met ondergoed maar zeker als ik ga buitenrijden en meerdere uren in het zadel zit doe ik geen ondergoed aan en dan lijkt het iets beter te gaan.

Wat de oplossing is weet ik nog niet.. Iemand in mijn omgeving zei inderdaad om eens zo een fietsbroek te proberen maar ik heb het nog niet kunnen proberen.

Celebi
Berichten: 3650
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 15:40

Kleine update van mijn kant: De Seducci werkt volgens mij heel goed! Zit onwijs lekker. Het elastiek zie je alleen echt enorm (het deukt je been dusdanig ver in dat je echt een flinke rand ziet). En zo dik zijn mijn benen ook weer niet. :+ Ik voel daar verder niks van, is puur esthetiek. Ik heb ook de naadloze bamboo boxer van de HEMA gekocht en die zit ook erg fijn.

Eén nadeel van de Seducci: het is zo elastisch en glad dat maandverband en inlegkruisjes niet blijven zitten. Iemand een tip daarvoor? :')

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 15:49

Je kunt die beenelastieken er gewoon afknippen met een goede en scherpe schaar. +:)+ Als je je rijbroek aan trekt moet je wel alles weer even goed leggen, maar de pijpjes blijven prima zitten.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:04

superpony schreef:
Van mij mag iedereen geld uitgeven aan onzin hoor. Ik word daar niet armer of rijker van.

Maar ik heb heel veel mensen zien rijden in mijn leven, les gegeven en kan wel met heel veel zekerheid zeggen dat mensen gewoon niet meer goed zitten. Is ook veel te weinig aandacht voor.

Het is jammer dat mensen DAT probleem niet willen horen EN niet willen oplossen, maar wel dure onderbroeken en rijbroeken willen kopen.

Daarbij is het toch niet voor niks dat ze plak en kleef rijbroeken verzinnen? Die hadden we vroeger echt niet hoor, haha

Daarbij plaatsen mensen die hier reageren elders zelf rijfoto's waar ze gewoon slecht zitten. Dan kan ik dat inderdaad zien. Maar nogmaals, als mensen liever willen horen dat een andeer onderbroek fijner is, ook goed. Ik had je die ellende kunnen besparen.

Mijn eigen man reed zich in het begin nota bene kapot en die had ik heel snel geholpen. Die kan echt beste ritten maken, in alle gangen, met jeans en weinig kont vet.

Ik denk dat ik een handeltje ga beginnen in symptoom bestrijders........Die mensen worden rijker dan ik.


Hier een persoon, die zichzelf openrijdt door een litteken op een hele nare plek.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:37

michenou schreef:
Kleine update van mijn kant: De Seducci werkt volgens mij heel goed! Zit onwijs lekker. Het elastiek zie je alleen echt enorm (het deukt je been dusdanig ver in dat je echt een flinke rand ziet). En zo dik zijn mijn benen ook weer niet. :+ Ik voel daar verder niks van, is puur esthetiek. Ik heb ook de naadloze bamboo boxer van de HEMA gekocht en die zit ook erg fijn.

Eén nadeel van de Seducci: het is zo elastisch en glad dat maandverband en inlegkruisjes niet blijven zitten. Iemand een tip daarvoor? :')


Bijna helemaal oftopic maar een menstruatie cup lost wel je maandverband probleem op.

ontopic: Bij mij op het werk (manege) zijn er ook ruiters die op bepaade zadels problemen krijgen. Er zijn er een aantal die daarvoor een bontje/gelpad o.i.d. hebben aangeschaft en ik hoor daar wel tevrede verhalen over.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 13:35

Zo sorry late reactie maar ik heb mijzelf een paar oldtimer rijbroeken van de kringloop kado gedaan, en heb wat naadloze ondergoed gekocht.

Ik bleef mijzelf helaas gewoon in mijn rijlegging open rijden rond mijn stuitje, of ik nou met string of boxer rij.

En misschien ligt dat idd ook wel aan mijn houding les weer sinds een paar maanden na 10 jaar niet gereden te hebben, en misschien wat betreft zadel ligt ook daar het probleem maar ik rij op een manege dus heb daar geen zeggenschap over.

Maar goed mijn rijlegging heb ik nu mishandeld, heb geprobeerd om die zooi van mijn rijlegging te pulken :')

En met mijn oldtimer rijbroek in combi naatloos ondergoed gelukkig weinig last meer van.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:41

https://www.kwakzalversports.com

Chamois/anti friction creme kopen. Kwakzalver heeft fijn spul (smeermiddel) maar ook andere merken zijn prima.

Dit is onder andere in de wielersport een veel voorkomend probleem en oplossing.
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 18-05-21 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt