Show je outdoorlaars

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:40

Geen idee eigenlijk. Het is wel een echte webshop en ze verschijnen ook op paarden events (bvb jumping mechelen in België). Ze bestaan al lang dus vermoed dat ze dan toch wel hun reputie willen hoog houden.
Moest je hen de vraag mailen ben ik ook wel benieuwd naar hun antwoord. Ik zou volgend jaar of het jaar daarop terug dezelfde willen kopen (naargelang hoe lang ze nog waterdicht blijven).
Moest je de L1 bestellen: Ik zit qua voetmaat tussen 38-39 en heb geloof ik de maat 38 genomen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:46

Muze schreef:
Weet iemand hoe de Dunlops blizzard valt en of daar t zooltje uit kan voor een eigen zooltje erin?
Heb maar 39.


Ik heb normaal maat 38 en maat 39 gekocht. Zit niet te groot, maar wel wat ruimte.

Ze lopen op zich wel fijn, maar er zit geen steun in.

Ik had na een dag mn ene hiel kapot door de voering. Dat helemaal glad gemaakt. Toen 2 dagen later andere kant. Ook zelf verder stuk gemaakt en dan is dat oprullen klaar.

Ik heb echt nooit zweetvoeten, maar hier wel constant natte voeten in. Draag ze met dikke sokken, maar alleen als je in beweging blijft krijg je geen koude voeten. Stil staan in de kou, zijn ze echt niet geschikt voor echte kou.
Heb niet snel koude voeten verder.

Ik banjer overal doorheen en dat houden ze goed tot nu toe. En loop elke dag een uur met de honden. Met droog weer loop ik met mn werkschoenen met goed zool en heb ik weleens last van mn enkels, dus was er bang voor, maar heb geen 1x last gehad.

Ze zijn goed hoog, maar er komt alsnog wat hooi in. Geen nattigheid en viezigheid verder. Voor dat geld heb ik ze gewoon mee gepakt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:47

Muze schreef:
Ook die zijn bijna niet te krijgen, zie er op 1 plek nog te koop. Iedereen heeft ingeslagen denk ik.
En m’n ariats laten water door, ik moet iets


Waar kom je vandaan? Scapino Stadskanaal had ze volop.

MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:09

Ik heb nu voor de derde winter mijn Aigle jachtlaarzen van Decathlon aan.
Inlegzooltje erin van een ander paar schoenen. Heerlijk warm. Soepel, Waterdicht en goede grip. Afgelopen sneeuw week hele week mee gelopen.
Er valt geen stro of hooi in. mest ermee uit. wandel ermee met de honden.
Voor mij de ideale laars veel soepeler dan die pvc laarzen. Die worden zo hard en stug met koud weer en breken dan ook eerder op het buigpunt waarna ze lekken.

Voor mij de ideale laars voor een redelijke prijs.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:12

Ik heb deze laarzen nu 4 jaar en ik sta perplex hoe goed ze zijn. Weinig slijtage aan de zolen, warm, 100% waterdicht en sluiten mooi aan.

Afbeelding

Beaufort Outdoor type Levanto en kosten mij toen 180,- euro. Deze duurkoop bleek dus een goedkoop te zijn. := Ik draag ze eigenlijk het hele jaar door en zo'n 3/4 keer per week. Zaken ook niet in en de binnenvoering blijft top.
Laatst bijgewerkt door xRivaldo op 17-02-21 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:13

Muze schreef:
En daarmee kan je ook lange wandelingen maken? En warm?


Zou ik niet doen. Dan trek ik liever goede wandelschoenen of mijn Ariats aan. Ik vind ze voor in de blubber prima. Maar geen wandel laarzen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:45

MiekeFS schreef:
Ik heb nu voor de derde winter mijn Aigle jachtlaarzen van Decathlon aan.
Inlegzooltje erin van een ander paar schoenen. Heerlijk warm. Soepel, Waterdicht en goede grip. Afgelopen sneeuw week hele week mee gelopen.
Er valt geen stro of hooi in. mest ermee uit. wandel ermee met de honden.
Voor mij de ideale laars veel soepeler dan die pvc laarzen. Die worden zo hard en stug met koud weer en breken dan ook eerder op het buigpunt waarna ze lekken.

Voor mij de ideale laars voor een redelijke prijs.


Hoe onderhoud je ze dan?

Ik wil wel leren weer, maar mijn ariat schoenen gaan nooit een jaar mee. Ik vermoed door combinatie van hele dagen op lopen, uitmesten, vocht en eigenlijk geen onderhoud.
Ben dus bij leer altijd bang voor de invloed van mest/urine.

Mijn Dunlop's drogen tot nu toe niet uit, maar zet ze niet bij de verwarming ( helaas.......)


SusanH schreef:
Muze schreef:
En daarmee kan je ook lange wandelingen maken? En warm?


Zou ik niet doen. Dan trek ik liever goede wandelschoenen of mijn Ariats aan. Ik vind ze voor in de blubber prima. Maar geen wandel laarzen.


Ik liep met de honden altijd op mn ariat's, maar die gingen nooit langer dan een jaar mee. En heel vaak natte voeten gehad als ze 6+ maanden oud zijn.
Loop dus noodgedwongen nu ook met de honden op mn Dunlop's. Gaat verder goed, maar zou wel een betere schoen/laars weer hebben.

Ik denk dat afwisselen ook wel vaak de oplossing kan zijn. Ik heb nogal de neiging schoenen/laarzen fijn te vinden en die kapot te lopen. Maar wisselen bij nattigheid en je goede schoenen/laarzen sparen, kan schelen.
Hoewel je juist dan droge/warme voeten wil en het wel vaak nat is met tijden. En met paarden je altijd mest en urine hebt.

MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:18

superpony schreef:
MiekeFS schreef:
Ik heb nu voor de derde winter mijn Aigle jachtlaarzen van Decathlon aan.
Inlegzooltje erin van een ander paar schoenen. Heerlijk warm. Soepel, Waterdicht en goede grip. Afgelopen sneeuw week hele week mee gelopen.
Er valt geen stro of hooi in. mest ermee uit. wandel ermee met de honden.
Voor mij de ideale laars veel soepeler dan die pvc laarzen. Die worden zo hard en stug met koud weer en breken dan ook eerder op het buigpunt waarna ze lekken.

Voor mij de ideale laars voor een redelijke prijs.


Hoe onderhoud je ze dan?

Ik wil wel leren weer, maar mijn ariat schoenen gaan nooit een jaar mee. Ik vermoed door combinatie van hele dagen op lopen, uitmesten, vocht en eigenlijk geen onderhoud.
Ben dus bij leer altijd bang voor de invloed van mest/urine.

Mijn Dunlop's drogen tot nu toe niet uit, maar zet ze niet bij de verwarming ( helaas.......)


Ik maak ze na de winter goed schoon en strijk ze in met een rubber onderhoudsmiddel en bewaar ze met een paar plastic flessen erin op zolder tot de de volgende herfst.

Afgelopen zomers heb ik 4 jaar (dagelijks 2-3 uur aan) gedaan met de Muck Boots Wear Jodhpur Boot. Heerlijk maar helaas is dit model nu uit de handel en de opvolger lijkt me wat minder degelijk dus twijfel nu even of ik ze weer bestel heb ze acht jaar (2 keer een nieuw paar) gedragen.

Moet wel zeggen heb makkelijke voeten.

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:56

betadine schreef:
Geen idee eigenlijk. Het is wel een echte webshop en ze verschijnen ook op paarden events (bvb jumping mechelen in België). Ze bestaan al lang dus vermoed dat ze dan toch wel hun reputie willen hoog houden.
Moest je hen de vraag mailen ben ik ook wel benieuwd naar hun antwoord. Ik zou volgend jaar of het jaar daarop terug dezelfde willen kopen (naargelang hoe lang ze nog waterdicht blijven).
Moest je de L1 bestellen: Ik zit qua voetmaat tussen 38-39 en heb geloof ik de maat 38 genomen.

Thnx voor de info! Nou ja voor dit seizoen hou ik het wel vol op mijn ongevoerde regenlaarzen met dikke sokken (mijn ANWB's hebben het begeven) en dan hopelijk in maart weer op veel betere stalschoenen. Dus dan zou ik ze toch pas eind zomer gaan kopen, en dan informeer ik dan idd wel naar de garantie etc.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:16

Ik heb voor nu maar even een paar spirale raw terrain laarsjes gekocht.
Veel is nu uitverkocht. Volgend jaar maar weer zien.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:31

MiekelFS, oke, rubber onderhoudsmiddel, wie had daaraan gedacht? Ik niet eigenlijk. Ga er altijd wel vanuit dat je plastic, rubber etc afspoelt en klaar. Er kan toch niks intrekken? Is het een laagje erop?

Had het wel bij Muck boot gelezen dat je ze kan sprayen??

Ik heb ook wel makkelijke voeten op zich. Maar merk ook dat je na altijd Ariat's wat verwend bent. Toen ik Horka's ging passen, vond ik die niet lekker zitten. Maar ook die zullen wel wennen.

Loop met droog weer veel op mn werkschoenen, maar die zijn erg zwaar. Merk je zo niks van, maar wel op de lange duur.

Ik loop er de hele dag op. Ga 's ochtendd naar buiten, doe wat dingen. Loop met de honden. Doe 's middags en 's avonds nog wat bij de paarden. Dus dat zijn wel wat uren en best wat km's. Mest soms track en stal 2x uit, vul hooi, breng de kruiwagens weg. 4-8km met de honden.
Maar is 2 weken op snowboots ook gelukt.

Je moet alleen heel goed eraan denken dat je geen stalen neus hebt als de mest vastgevroren zit..................Dat is echt niet grappig met snowboots of kaplaarzen. Sowieso trap ik weleens wat los of vast/ aan en dat moet je dan gewoon niet doen.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:42

Geen of juist wel stalen neus? Lijkt mij juist wel omdat je anders je tenen zeer doet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 02:41

cissy schreef:
Geen of juist wel stalen neus? Lijkt mij juist wel omdat je anders je tenen zeer doet.


Ja, je moet eraan denken dat je geen stalen neus hebt. Ik heb met gewone schoenen wel een stalen neus en vergeet dat dus.............
Ik trap weleens wat aan of los en dat is dan echt minder.

Vorige week zo goed als lukte uitgemest en had echte snowboots aan, dus super slappe hap. Mest leken wel stenen bergen.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 22:37

Even een schopje,

Zijn hier ook mensen die in de zomer ook outdoor laarzen gebruiken? Vind laarzen toch wel fijn en echte rijlaarzen doen het niet zo goed op veel lopen.
Mijn huidige outdoor laarzen van Ariat worden alleen wel te warm, dus ben wel op zoek naar iets wat wel fris blijft, heb helaas snel last van zweet voeten. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 22:39

Dan zou ik eerder fijne jodphurs kopen waar je goed op kan lopen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 00:08

Of de ariat stalschoenen. Hb ik jarenlang gehad. Maar ik heb normaal nooit zweetvoeten. Vond ze hele jaar door prima.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 07:41

Die zijn idd fijn :j

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:54

heb juist in de zomer regelmatig mijn outdoor laarzen aan voor de snelle klusjes van voeren/drollen wippen omdat ik met blote benen graag relatief tot hoog beschermd ben voor viezigheid ;)
als ik langer bezig ben pak ik idd mn ariat rijschoenen en heb ik gewoon een rijbroek aan die vies mag worden

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:52

Ik loop hele jaar door op deze schoenen, heerlijk voetbed, zijn net pantoffels. Met rijden laarzen aan en na rijden gelijk die schoenen weer aan.
Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:42

cissy schreef:
Ik loop hele jaar door op deze schoenen, heerlijk voetbed, zijn net pantoffels. Met rijden laarzen aan en na rijden gelijk die schoenen weer aan.
[ [url=m/0Qhvz8.png]Afbeelding[/url] ]


Ik ben bij zulke schoenen altijd bang dat je er OF te moeilijk in komt Of ze gaan slippen, wijd worden etc??

Maar aan de andere kant, strik ik nooit veters, dus maak van alle hoge schoenen hetzelfde idee. Ik doe de veters zoals ik ze wil, dan knoopje bij vetergat en klaar.

Hoe is het voetbed??

Ik heb altijd de ariat stalschoenen gehad, maar deed er net 1 jaar mee. Is niet erg, maar laatste period werd voetenbed echt minder, werden ze minder waterdicht en dat is dan balen.

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:55

cissy schreef:
Ik loop hele jaar door op deze schoenen, heerlijk voetbed, zijn net pantoffels. Met rijden laarzen aan en na rijden gelijk die schoenen weer aan.
[ [url=m/0Qhvz8.png]Afbeelding[/url] ]

Als jij die nog ergens kunt vinden?!

Ze zijn heerlijk!!!
Maar hier echt versleten en kreeg ze pas niet meer gevonden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:11

Ik schop dit topic nog even omhoog. ;-)

De scheur in mijn linker Dunlop begint inmiddels wat uit te lopen en ik denk niet dat ik 'm nog gerepareerd krijg. Zolang er geen halve meter water staat red ik mij er nog wel mee, maar misschien wordt het tijd om naar wat nieuws uit te kijken.

Heeft iemand ervaring met deze laarzen van Decathlon?

https://www.decathlon.nl/p/warme-damesl ... 3633313501

Ik krijg er steeds sponsored ads van en dat is natuurlijk niet voor niets ;-) De term 'dameslaarsjes' in de URL bezorgde mij overigens jeuk op lastige plekken, maar ze lijken best degelijk.

Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:56

Die van Decathlon heb ik gehad in een kek blauw kleurtje. Dat zijn top laarsjes voor in de drek en stal/wei, waren na drie jaar winter gebruik nog steeds prima. Alleen ging bij mij die binnenkant ongelooflijk stinken naar zweet :r .
Die is te wassen maar dat is maar van korte duur hier een succes.

Ik heb altijd warme voeten en hier in zelfs wat zweetvoeten. Misschien dat mensen met normale temperatuur voeten daar geen last van hebben :P

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:56

Ah, dat scheelt. Ik heb snel last van koude voeten en niet van zweetvoeten :)) dus misschien toch het proberen waard.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:29

Ik gebruik de dunlop's nu eigenlijk niet. Hoe zal ik ze wegzetten voor de zomer? Heb nog wel zomer kaplaarzen/dunlop voor bagger evt, maar die zijn wat stijf qua materiaal. Die gevoerde dingen zijn heel zacht en wil ze wel zacht houden als het kan voor volgend jaar?