Veilige schoenen kleine maten, dus voor kind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marny
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-09-20

Veilige schoenen kleine maten, dus voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 11:36

Hoi!

Iemand een goede tip voor veilige stal schoenen?
Ben al een tijdje op zoek. Dochter rijdt met rijlaarzen zonder extra neus/teen bescherming en draagt bergschoenen als we alleen stal/weide werk doen. Heb zelf laarzen met stalen neus en wil dit graag ook voor dochter maar is niet te vinden? Maat 30-32 ongeveer. De meeste beginnen bij 36, zoals de Jodhpur met stalen neus.

Groetjes Marny.

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Veilige schoenen kleine maten, dus voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:37

Maar stalen neuzen zijn toch helemaal niet veilig? Die snijden je tenen eraf als er wat zwaars op komt.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:48

Marie111 schreef:
Maar stalen neuzen zijn toch helemaal niet veilig? Die snijden je tenen eraf als er wat zwaars op komt.

Nope:
Citaat:
de stalen neus de tenen zou kunnen afhakken als er maar een zwaar genoeg voorwerp op zou vallen. Dit is echter door Mythbuster getest en dit bleek niet het geval te zijn,

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Veilige schoenen kleine maten, dus voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:50

Ik denk dat dat soort schoenen in die maat niet bestaan, want er is geen markt voor. Kinderen hebben geen veiligheidsschoenen nodig.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:53

Australian working boots, zoals Blundstone of Redback. Er wordt niet voor niets gezegd dat Australische kinderen nooit veters leren strikken, want dat hoeven ze niet. :D

https://blundstone.nl/winkel/kinderschoenen/

Onverwoestbaar, alleen zo jammer dat kindervoeten vrij snel groeien. ;-)

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:54


Marny
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 09:49

Brainless schreef:
Marie111 schreef:
Maar stalen neuzen zijn toch helemaal niet veilig? Die snijden je tenen eraf als er wat zwaars op komt.

Nope:
Citaat:
de stalen neus de tenen zou kunnen afhakken als er maar een zwaar genoeg voorwerp op zou vallen. Dit is echter door Mythbuster getest en dit bleek niet het geval te zijn,


Dank, dit had ik inderdaad ook al gevonden. Daarom dus toch driftig op zoek, haha.

Marny
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 09:50

crazycactus schreef:
Ik denk dat dat soort schoenen in die maat niet bestaan, want er is geen markt voor. Kinderen hebben geen veiligheidsschoenen nodig.


Wat toch ook hoogstens bijzonder is. Waarom volwassenen wel en kinderen niet... apart.

Ik vind van wel dus ik ga op zoek *\o/*

Marny
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 09:54

Karin schreef:
Australian working boots, zoals Blundstone of Redback. Er wordt niet voor niets gezegd dat Australische kinderen nooit veters leren strikken, want dat hoeven ze niet. :D

https://blundstone.nl/winkel/kinderschoenen/

Onverwoestbaar, alleen zo jammer dat kindervoeten vrij snel groeien. ;-)


Wauw, superleuk deze. Maar geen stalen neus oid? Zijn ze zonder zo onverwoestbaar dat ze een schop van een hoef kunnen opvangen zonder dat dochter's voet aan gort ligt? :D

Heb je zelf ervaring met deze?

Marny
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 09:56


Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:59

Marny schreef:
crazycactus schreef:
Ik denk dat dat soort schoenen in die maat niet bestaan, want er is geen markt voor. Kinderen hebben geen veiligheidsschoenen nodig.


Wat toch ook hoogstens bijzonder is. Waarom volwassenen wel en kinderen niet... apart.

Ik vind van wel dus ik ga op zoek *\o/*

Dit soort schoen/schoeisel zijn veiligheids-werkschoenen. En die gaan vanaf maat 35 en wij doen niet meer aan kinderarbeid.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:02

Marny schreef:
Wauw, superleuk deze. Maar geen stalen neus oid? Zijn ze zonder zo onverwoestbaar dat ze een schop van een hoef kunnen opvangen zonder dat dochter's voet aan gort ligt? :D

Heb je zelf ervaring met deze?

Ik ben al sinds 1998 enthousiast drager van de Redbacks (die pasvorm past beter bij mijn voeten dan die van Blundstone). Sinds dit jaar mijn derde paar, die dingen zijn zo robuust dat ze jaren meegaan.

Redback is er ook met stalen neus. Ik heb de variant zonder stalen neus en mijn voeten hebben nog nooit aan gort gelegen. Wel is er twee keer een paard op mijn grote teen gesprongen. De eerste keer droeg ik mijn Redbacks, de tweede keer mijn zeer robuuste legerkisten (ook zonder stalen neus). Beide keren een blauwe teen, maar dus niet 'aan gort'. Als je bang bent voor 'aan gort', dan zou ik voor skischoenen kiezen. }>

Marny
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 11:07

Karin schreef:
Marny schreef:
Wauw, superleuk deze. Maar geen stalen neus oid? Zijn ze zonder zo onverwoestbaar dat ze een schop van een hoef kunnen opvangen zonder dat dochter's voet aan gort ligt? :D

Heb je zelf ervaring met deze?

Ik ben al sinds 1998 enthousiast drager van de Redbacks (die pasvorm past beter bij mijn voeten dan die van Blundstone). Sinds dit jaar mijn derde paar, die dingen zijn zo robuust dat ze jaren meegaan.

Redback is er ook met stalen neus. Ik heb de variant zonder stalen neus en mijn voeten hebben nog nooit aan gort gelegen. Wel is er twee keer een paard op mijn grote teen gesprongen. De eerste keer droeg ik mijn Redbacks, de tweede keer mijn zeer robuuste legerkisten (ook zonder stalen neus). Beide keren een blauwe teen, maar dus niet 'aan gort'. Als je bang bent voor 'aan gort', dan zou ik voor skischoenen kiezen. }>


Haha, dat loopt niet zo comfortabel vrees ik.

Een blauwe teen kunnen we hebben.
Dank je! Hier kan ik wel wat mee.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:26

Plus dat je er vanuit mag gaan dat je als ouder je kind niet in een situatie brengt dat ze veiligheidsschoenen echt nodig hebben. In wat voor situaties heeft een kind stalen neuzen nodig bij regulier stal/weidewerk en voldoen wandelschoenen niet?

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Veilige schoenen kleine maten, dus voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:29

Idd, kinderen rennen, spelen, klimmen,...
Dan zijn stalen neuzen toch alles behalve comfortabel?
Dan zou ik eerder een stevige lederen bottine ofzo zoeken. Veel gezonder voor een kindervoetje!